Gå til innhold

Bröllopsgåva till pappa?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa och hans blivande fru gifter sig i slutet av juni i Skottland. Ingen familj är inbjuden utan det blir en cermoni bara för de två.

Eventuellt bjuder de in till någon mottagning, kanske drinkar och mingel när de kommit hem. Kanske blir det på lokala biljardhallen tillsammans med bekanta och/eller middag med mig, mannen och vår son samt hennes son.

Nu är mitt lilla dilemma vad och hur jag ska uppmärksamma detta!?

Ska jag skicka ett telegram eller gratulationskort till själva dagen? Men de är ju inte hemma då :-S

Kanske ta reda på adressen till hotellet (som ännu inte är bokat) och beställa något till deras rum? DET vore faktiskt väldigt kul men jag vet inte om det blir genomförbart

Ett presentkort eller en gåva?

En stor blombukett tills dess de kommer hem?

Jag vet inte hur mycket jag vill lägga pengamässigt. Eller hur mycket jag "bör" lägga.

Pappa har haft ekonomiska bekymmer i några år och börjar komma på fötter, till mitt eget och mannens bröllop fick vi en mindre pengasumma av honom. Han hade då väldigt trassligt med pengar. I mina tankar spelar detta roll, men ja? Jag vet faktiskt inte.

En kul gåva är naturligtvis bäst - pengavärdet inte så viktigt om jag hittar rätt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er gjennomførbart heller, men hva med å kjøpe en opplevelse til dem i Skottland? For eksempel til dagen etter bryllupet?

En utflukt til et vakkert sted?

Middag på en flott restaurant?

Hvis du tar kontakt med hotellet de skal bo på, så er halt sikkert de behjelpelige...

Skrevet

Tenkte på noe av det samme, spander et måltid på dem i Skottland, så kan de kose seg skikkelig! (Voksne folk har vel det meste de trenger sånn ellers?)

Skrevet

Jo visst är det så att de har det mesta - och det de vill ha köper de helst själva.

Ja det lutar åt den lösningen - alternativt se till att de uppgraderas till en bättre hytt/lugar på båten på väg dit?

Om inte det är möjligt så får de en peng (i UK-Pund) till fin middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...