Gå til innhold

Mine og dine barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer har to barn 50/50 og jeg har et barn, som har samvær med pappaen sik annenhver helg. 

Samboers barn er ofte hos besteforeldrene dine i typ ferier som høstferie og vinterferie. Mitt barn har ingen besteforeldre som er engasjerte. Hans barn er heldig, som blir henter rett som det er for kino, bowling, middag ute osv. 

Samboer jobber turnus, og kan ikke få fri. Jeg har lyst til å ta med meg min datter, for å reise på en storbyferie i høstferien. Er det innafor? 

Anonymkode: 520bc...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er innafor, såklart :) 

Anonymkode: 74239...69d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna? Om begge to har 14 år gamle jenter, tenker jeg det vil oppstå sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sstinemor skrev:

Hvor gamle er barna? Om begge to har 14 år gamle jenter, tenker jeg det vil oppstå sjalusi.

Jentene våre er like gamle. 

Ts

Anonymkode: 520bc...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jentene våre er like gamle. 

Ts

Anonymkode: 520bc...2ef

Da synes jeg det er forskjellsbehandling fra din side. Hun blir mest sannsynlig veldig lei seg. Handler om hva du gjør, ikke hva besteforeldre gjør.

Anonymkode: d4b06...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Om barna er der 50/50 så er det helt innafor at mor kan dra på en tur med egen datter. Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henter de ikke ditt barn hvis de henter de andre barna hos dere for å gjøre gøye ting? 

Anonymkode: 183bc...a9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er rett å forskjellsbehandle ungene på den måten. 

Alle aksepterer og behandler mennesker ulikt men vi gav tidlig beskjed om at besteforeldrene på begge siden fikk ikke lov å kun hente "sine" barnebarn hvis alle var hjemme.  De sku være alle eller ingen,  og vi har heller aldri reist på tur med kun et barn. 

Anonymkode: 74a6a...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med hans foreldre om de kunne tatt på seg oppgaven å være reservebesteforeldre for jenta di. Forklar situasjonen. De trenger ikke alltid å inkludere henne, men ihvertfall av og til. 

Ellers så er det helt ok at du tar med jenta di på tur.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er så trist som det kan bli.... Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan dere fungerer sammen. Som en familie altså. Greit nok... du har barn fra før, han har barn fra før. Du forskjellsbehandler BEVISST dine og hans barn.

Allerede på forhånd forteller du om hvor heldige hans barn er so har engasjerte besteforeldre som tar dem med på ferie, slik at du skaper deg minst mulig dårlig samvittighet til å ta med deg kun din datter på ferie.

Nå er jeg ikke skilt, jeg er gift og har kun "våre" barn. Men jeg hadde ikke oppført meg slik om jeg var i din situasjon.

Dette virker ikke som voksen oppførsel i det hele tatt. Heller fjortiss-mentalitet med barn på slep....

Anonymkode: 61ad2...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Henter de ikke ditt barn hvis de henter de andre barna hos dere for å gjøre gøye ting? 

Anonymkode: 183bc...a9c

Nei, mitt barn er ikke med. 

Ts

Anonymkode: 520bc...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, mitt barn er ikke med. 

Ts

Anonymkode: 520bc...2ef

Hvor lenge har dere vært sammen? Dette er jo ufyselig oppførsel fra besteforeldrene! Har mannen din forsøkt å snakke med dem?

Anonymkode: c2745...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, mitt barn er ikke med. 

Ts

Anonymkode: 520bc...2ef

Fytti! Reis med GOD samvittighet. Herregud så sårende. Folk snakker om forskjellsbehandling. Ditt barn opplever dette gjevnlig, men at de andra barna ikke skal utsettes for dette de få gangene t skjer. Nei, vet du hva. Du gjør det du vil når situasjonen er slik. Herlighet. 

Anonymkode: 183bc...a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...