Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer veldig på dette, og finner liksom ikke noe klar svar på nettet. Det er sikkert ikke noe klart svar heller.. 😄 

Men... jeg pleier å få ømme bryst rett etter eggløsning. Vil dette skje hvis jeg blir gravid også? For meg høres det logisk ut at det vil det, fordi kroppen vet vel ikke at den er gravid rett etter eggløsning? Eller vil det være en forskjell, og de ømme puppene kommer senere? 

Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 4f6a5...a58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan snakke for min egen del, jeg pleier å få litt ømme bryst før eggløsning men vedvarer ikke og får ømhet igjen par dager før mens. Denne gangen vedvarte ømheten og det gjorde at jeg tok test og jeg er nå uke 13 og de er fortsatt øm.

Det er utrolig forskjellig hvordan dette oppleves for hver enkelt så noe fasitsvar er det vell ikke å få😅 veldig vanskelig og si 😅

Anonymkode: b91f4...54f

AnonymBruker
Skrevet

Du har helt rett i at før egget fester seg vet ikke kroppen heller at den er gravid, og hormonene som dominerer etter eggløsning vil være de samme. Kroppen forbereder seg jo på en mulig graviditet hver måned, så vil tro det er tidligst uka/dagene før forventet mens en evt vil merke forskjell i symptomer. (Det stopper ikke folk som prøver på å være ivrige overtolkere! 😉 )

Jeg får alltid ømme pupper etter eggløsning og det fikk jeg da jeg ble gravid også. Første gangen var de mye ømmere enn vanlig rundt IKM, andre gangen kjentes de mer eller mindre normale. Så kan nok variere både kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap. 

Anonymkode: 3b620...a8e

• Liker 2
Skrevet

Hatt kun to sykluser med ømme pupper etter pilleslutt i Mai ifjor. Første gangen var forrige syklus, da fikk jeg det på 6dpo og frem til mensen kom på dpo15 eller noe.

Andre gangen var denne syklusen, fikk det også på 6dpo og har det fortsatt i dag, er nå gravid 7+3 :)

Så tror dette kan variere fra person til person, og fra syklus til syklus :)

Skrevet

Jeg pleier å ha ømme bryster etter eggløsning og fram til mensen som regel, men da jeg ble gravid fikk jeg ikke ømme bryster før ca en uke før IKM.

Skrevet

Jeg pleier å få ømme bryster rett etter eggløsning, og det gir seg etter noen dager. Jeg har testet positivt to ganger hvor puppene bare har blitt mer og mer ømme fram mot da jeg ventet mensen, men det gikk galt, og mensen kom bare noen dager forsinket. I de to svangerskapene som har vart, har det vært helt som vanlig, litt ømt etter eggløsning, og så ga det seg. 

Anonymkode: b3d71...ed1

Skrevet
På 8.8.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer veldig på dette, og finner liksom ikke noe klar svar på nettet. Det er sikkert ikke noe klart svar heller.. 😄 

Men... jeg pleier å få ømme bryst rett etter eggløsning. Vil dette skje hvis jeg blir gravid også? For meg høres det logisk ut at det vil det, fordi kroppen vet vel ikke at den er gravid rett etter eggløsning? Eller vil det være en forskjell, og de ømme puppene kommer senere? 

Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 4f6a5...a58

Har hatt vane for å ha ømme pupper etter eggløsning, men kun frem til 8 dpo. De gangene de fortsatte å være ømme etter 10 dpo så har jeg vært gravid. Har ømme nå, men er på 4 dpo, så i ingenting er sikkert.

Anonymkode: 0f017...d5b

Skrevet

Pleier å ha ømme pupper fra eggløsning til mens. Den gangen jeg ble gravid fikk jeg kun ømme brystvorter fra eggløsning til ikm, fra ikm ble hele brystene også ømme. Kan ha vært tilfeldig. 

Anonymkode: 6b2bf...83b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...