Gå til innhold

Huseier har tatt bilder i leiligheten min,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg sær eller er dette litt merkelig? 

Jeg har sagt opp leiligheten og huseier har lagt ut bilder av leiligheten på finn.no. I annonsen finner jeg bilder som er tatt av leiligheten min for lenge siden. Altså mens jeg har bodd der, men jeg har ikke vært tilstede. Aner ikke når dette har vært, men syntes det er litt rart at han har tatt bilder inni leiligheten min uten at jeg har vært klar over det? 

Anonymkode: 5b157...bcd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 0783c...43c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg sær eller er dette litt merkelig? 

Jeg har sagt opp leiligheten og huseier har lagt ut bilder av leiligheten på finn.no. I annonsen finner jeg bilder som er tatt av leiligheten min for lenge siden. Altså mens jeg har bodd der, men jeg har ikke vært tilstede. Aner ikke når dette har vært, men syntes det er litt rart at han har tatt bilder inni leiligheten min uten at jeg har vært klar over det? 

Det er jo regelbrudd ved at utleier har gjort inngrep i ditt bosted. Det har han ingen rett til. Nå vet jeg ikke  hvordan tone og dialog dere har til vanlig, men igjennom den tillitsbaserte dialogen dere i mellom så vil jeg tro han har sett det som naturlig å ta bilder, mens du var vekke... 

Uansett det er vel lite man får ut av en sånn sak, enn at man bare innser utleier har gjort en inngrep i din bosted uten din samtykke.

Anonymkode: cf726...ed3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok.

Anonymkode: 0783c...43c

Hva mener du egentlig med det svaret?

Anonymkode: 82b87...a31

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Huseier har ingen rett til å bare gå inn i leilgheten når den er bebodd, bare hvis det er helt krise sånn som brann eller vannlekkasje. Så han er en utleier som tar seg til rette når han vil. Jeg ville konfrontert ham med dette: "Ser du har lagt ut bilder av leiligheten på Finn. Når og hvordan ble disse bildene tatt?" Det hadde vært interessant å høre hva han hadde svart da. Fyren må jo skjønne at det er å krenke andres rett til privatliv.

I gamle dager før internett, kunne man tipse Forbrukerrådet om useriøse utleiere som ikke overholder lover og regler, for å hjelpe andre mulige leietagere til å styre unna. I dag finnes det muligheter til å gi omtale direkte på nett, på Finn eller Google.

Anonymkode: 1c863...e14

• Liker 7
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme lurer jeg på. Hva er poenget med å bare si "ok" ?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Huseier kan gå inn i leiligheten for å ta bilder og holde visninger. Men da skal du ha beskjed om at dette skjer. 

Anonymkode: f6327...9f3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huseier har ingen rett til å bare gå inn i leilgheten når den er bebodd, bare hvis det er helt krise sånn som brann eller vannlekkasje. Så han er en utleier som tar seg til rette når han vil. Jeg ville konfrontert ham med dette: "Ser du har lagt ut bilder av leiligheten på Finn. Når og hvordan ble disse bildene tatt?" Det hadde vært interessant å høre hva han hadde svart da. Fyren må jo skjønne at det er å krenke andres rett til privatliv.

I gamle dager før internett, kunne man tipse Forbrukerrådet om useriøse utleiere som ikke overholder lover og regler, for å hjelpe andre mulige leietagere til å styre unna. I dag finnes det muligheter til å gi omtale direkte på nett, på Finn eller Google.

Anonymkode: 1c863...e14

Hvor på Finn.no og Google kan man gi omtale? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huseier kan gå inn i leiligheten for å ta bilder og holde visninger. Men da skal du ha beskjed om at dette skjer. 

Anonymkode: f6327...9f3

Ta bilder når leiligheten ikke er sagt opp? Skjønner ikke hvorfor han tok bildene. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har vært inne i leiligheten uten å gi beskjed i rimelig tid eller pga det var noe akutt (en brannalarm som står å uler), så har han etter loven gjort et innbrudd.

Anonymkode: 5bd3d...199

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han har vært inne i leiligheten uten å gi beskjed i rimelig tid eller pga det var noe akutt (en brannalarm som står å uler), så har han etter loven gjort et innbrudd.

Anonymkode: 5bd3d...199

Det nytter jo ikke å anmelde siden alle anmeldelse blir henlagt. Hvorfor har vi politi i Norge?

Skrevet
3 timer siden, Egenskap skrev:

Det nytter jo ikke å anmelde siden alle anmeldelse blir henlagt. Hvorfor har vi politi i Norge?

Saker blir henlgat fordi folk anmelder filleting som dette.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, The Kitten said:

Er faktisk ganske alvorlig å gå inn i en annen persons hjem uten lov til det.

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, The Kitten skrev:

da er det mye som er filleting i politiets øyner, men drama for de som selv som er mitt oppe i det. Hvem ønsker vel ikke rettferdighet, og det er her politiet kunne fått visst sin styrke. Men det har lagt seg selv på slaktebenken, og er ikke det vi kan si er en ressurs for befolkningen. 

Anonymkode: cf726...ed3

• Liker 1
Skrevet
På 8.8.2019 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Vedkommende mener vel at hun synes det er greit om utleier tar seg inn i hennes bolig uten å spørre😊

Anonymkode: d2231...20a

• Liker 1
Skrevet

Det er sært ja. Det har vel ikke huseier lov til. Men jeg tviler på at du kommer noen vei med det. Hva kan du oppnå med å foreta deg noe? 

Anonymkode: 1a6e5...9fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...