Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg trenger litt råd, hjelp, tips, jeg vet ikke, noe trenger jeg. 

Jeg har blitt anbefalt av fastlege, psykolog og fysioterapeut om å vurdere omskolering da jeg idag jobber rund skift og sliter ekstremt med søvn, som da gir en god del andre plager. 

Men jeg aner ikke hva jeg skulle blitt. Idag må du jo ha master for søt mulig rart, og det har jeg ikke tid til. Jeg er 27 år, og vil gjerne være godt etablert innen 5 år. 

Jeg tenkte på barnevernpedagog, sosionom, advokat og politi. Alt ut går grunnet lang utdanning. Hva kan jeg tjene ok på, hvor det ikke er rund skift, som heller ikke er fysisk tungt? 

Idag er jeg prosessoperatør, og elsker virkelig jobben min, men nå må jeg snart si stopp før helsen min går. 

Anonymkode: 137b1...59b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men det er da flere av utdanningene du nevner som bare er 3 årig? Du rekker jo å bli etablert med jobb innen fem år. Finnes sikkert utdanninger jeg ikke har tenkt på, men tror du skal streve litt med å finne godt betalte, fysisk lette jobber med kun dagarbeid med mindre enn 3 års utdanning (?) 

Anonymkode: 442e3...067

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alt som krever master, i noen tilfeller holder det med bachelor. Søsteren min er bioingeniør og hun har bare bachelor. Ville undersøkt jobbmuligheter innen de feltene du kunne tenke deg å jobbe med, og hvilken minimumsutdannelse som kreves. Men noe mindre enn 3 år høyere utdanning slipper du neppe unna med uansett.

Anonymkode: a3d6c...3e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...