Gå til innhold

Befaring før tilbud

Baby

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å ha noen håndverkere på befaring slik at de kan komme med et pristilbud på den jobben som skal gjøres. Noen som vet om det er vanlig å ta betalt for en slik befaring, og bør man ikke i så fall informere om det på forhånd?

To stk som skal komme har ikke sagt at de skal ha noe for det, mens tredje skrev i mailen at han skulle ha 750 kr for å komme.

Kan vel ikke forvente en baksmell fra de 2 andre når de ikke har sagt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg hadde flere håndverkerkere på befaring når vi pusset opp, og ingen av dem tok betalt for det. Synes igrunn det er litt drøyt om de skal ta betalt for det. En tar jo ikke å hyrer noen før en vet hvor mye de skal ha for jobben - og de fleste har problemer med å gi en pris før de har vært på befaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere håndverkerkere på befaring når vi pusset opp' date=' og ingen av dem tok betalt for det. Synes igrunn det er litt drøyt om de skal ta betalt for det. En tar jo ikke å hyrer noen før en vet hvor mye de skal ha for jobben - og de fleste har problemer med å gi en pris før de har vært på befaring.[/quote']

Ening med deg Titta, det var derfor jeg stussa litt når jeg fikk den mailen. Begynte å lure på om det liksom var normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig praksis.

grunnen til at noen har begynt å ta betaling for det...er at enkelte har brukt dem som gratis rådgivere tidligere. Altså...håndverker kommer og gir forslag til hva som kan/bør gjøres....etterpå gjør huseier jobben selv eller får noen til å gjøre jobben svart.

Normalt så går dette til avslag i prisen hvis den håndverkeren får jobben.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig praksis.

grunnen til at noen har begynt å ta betaling for det...er at enkelte har brukt dem som gratis rådgivere tidligere. Altså...håndverker kommer og gir forslag til hva som kan/bør gjøres....etterpå gjør huseier jobben selv eller får noen til å gjøre jobben svart.

Normalt så går dette til avslag i prisen hvis den håndverkeren får jobben.

:)

Han skrev at det ville bli trukket fra ja. Jeg har allerede fått en arkitekt til å tegne skisser for badet, så befaringen blir mest for deres skyld, så de kan gi et pristilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...