Gå til innhold

Er du fornøyd med å være hytteeiger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Koser du deg eller er det for mye arbeid?

Anonymkode: e1c33...718

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For mye arbeid. Elsker hytta, og den har vært i min familie i seks generasjoner, så det er uaktuelt å kvitte seg med den, men vi skulle gjerne hatt et hus også. PR i dag, med tre små barn er tiden til å vedlikeholde et hus OG en hytte ikke eksisterende. Økonomien også...

Anonymkode: 354f8...a9a

AnonymBruker
Skrevet

Koser meg, men nå er det mye arbeid som må gjøres.. Det går forsåvidt greit om man har stor familie og arrangerer dugnad, eller har god nok råd til å leie inn folk. 

Anonymkode: a6ddf...602

AnonymBruker
Skrevet

Hater hytta, og er møkk lei familien til mannen som til stadighet bare skal snakke om, når skal dere på hytta, det er den fineste hytta, dere skal vel til hytta og 100 andre varianter av hytte-press... blir fysisk kvalm av å reise til hytta, den ble bygd når mini var nyfødt (det var ikke min avgjørelse) så de første 2 årene som mamma gikk alle helger å fridager med på hytte-styr. Nå mange år etterpå så er det fortsatt betent. 

Hytta vår er kjempe fin og alt det der, men jeg finner ikke kosen og roen når jeg er der for prosessen med bygging og alt det der var så slitsomt. Liker meg best hjemme og ja det er et I-landsproblem 🙈

Anonymkode: 693ba...ec0

• Liker 3
Skrevet

Liker hytten

Mye jobb, men liker å jobbe - har kontorjobb til vanlig og da er det å drive med annet kjekt.

Har tatt på oss store prosjekter som gir store resultater, men minuset er at det blir mindre tid til "hytteting", båt, fiske, lek, avslapping - noe som jeg synes er dumt for barna, det blir alt for mye til at vi (jeg) jobber igjennom helgen når vi er der. Der har jeg dårlig samvittighet.

AnonymBruker
Skrevet

Skulle helst ikke ha vært hytteeier. Eller, skulle i så fall helst ha kunnet velge plassering og hytte selv. Hytta vi har er arvet fra mannens side. For oss begge er det mer ei "plikthytte" enn noe annet. Store utgifter er det også, på noe som ikke føles helt "vårt".

Anonymkode: 2d0d9...1f8

Skrevet

Elsker hytta og vil helst bruke den så mye som mulig. Jeg synes ikke det er mye vedlikeholdsarbeid. Vi gjør litt hvert år, men har en relativt liten hytte med lettstelte materialer som krever lite vedlikehold. 

Det føles ikke som en plikt i det hele tatt. Kun som en glede. Vi kjøpte hytta selv og eier den alene. For oss tror jeg akkurat det har vært viktig for våre holdninger til hytta, og at jeg absolutt hadde hatt andre følelser om det hadde vært en familiehytte med de forventninger og forpliktelser det medfører. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i hytta vår. Mannen og jeg kjøpte hytta rett før vårt første barn ble født. Det var helt spontant, og ikke planlagt, men vi forelsket oss helt i beliggenheten og utsikten over havet. 

Det er endel arbeid og utgifter som følger med. Vi har fått gjort noen større oppgraderinger. 

Men å være der gir oss sjelefred, en helt spesiell ro. Vi går turer i fjellet der, fisker og drar krabber. Supert for barna også, som elsker hytta. 

Anonymkode: 7ef7f...4d6

Skrevet

Ja.  Endel jobb, men så verdt det.

Skrevet

Elsker hytta. Ikke mye jobb, kun en helg per år til vedlikehold.

Skrevet

Vi har arvet hytte, men den er lite brukt.  Grunnen er at vi koser oss veldig hjemme når det er helg.  Da gjør vi ting i hus og hage som vi ikke har tid til i løpet av uken.  Føler meg ikke klar for mandag og jobbstart etter ei helg på hytta. 

Det er barna våre som har brukt hytta mest.  De har hatt mange turer med venner dit.  Nå drar de med kjærester og barn dit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...