Gå til innhold

Dere som er utro??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lider dere av dårlig selvtillit så generelt ?

kjenner flere som har vært utro, det eneste likhetstrekkene dem imellom er dårlig selv bilde🧐

2 av dem er tidligere mobbeoffere

1 som har hatt den vont pga oppvekst med fraværende far.

får en til å tenke litt🤓 hva kan vi gjøre får å hjelpe dere?♥️

Anonymkode: d5703...f80

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke dårlig selvtillit nei bare grundig lei en sutrete partner. 

Anonymkode: 33b8d...13f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bruker bare min selvpålagte rett til å ha sex med den jeg finner for godt.

Anonymkode: addaa...c1e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke dårlig selvtillit nei bare grundig lei en sutrete partner. 

♥️♥️ Du trenger det venne, kjenn litt på det♥️♥️

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

♥️♥️♥️

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke dårlig selvtillit men har til tider dårlig samvitighet.

Anonymkode: 34fdf...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i dette. Vi mennesker er ikke lagd for å ha en partner hele livet. Det er også normalt å bli forelsket og betatt selv om man er i ett forhold. Det er SÅ mange faktorer som spiller inn før en tar dette steget. 

Jeg har aldri vært utro etter jeg ble "voksen", men jeg vet at hvis jeg får for høy promille er sjansen 80% stor. Så jeg drikker meg aldri til det punktet. Har aldri ligget med noen når jeg har vært i forhold, men jeg har absolutt gått for langt. 

Utroskap er ikke svart/hvitt. 

Anonymkode: 12b06...092

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

♥️♥️ Du trenger det venne, kjenn litt på det♥️♥️

Antar du har blitt bedratt og derfor føler at dette er en måte å få ut frustrasjon på. Det skal du selvsagt få lov til. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det vet man jo kanskje ikke 100% heller🤔🤔

Men unner deg alt godt i verden ♥️♥️.. kanskje ligger det i korta at jeg skal bli det dag? Kanskje ikke ? 

AnonymBruker
Skrevet

* en dag

uff går litt fort i svingen noen ganger😊

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg ikke igjen i dette. Vi mennesker er ikke lagd for å ha en partner hele livet. Det er også normalt å bli forelsket og betatt selv om man er i ett forhold. Det er SÅ mange faktorer som spiller inn før en tar dette steget. 

Jeg har aldri vært utro etter jeg ble "voksen", men jeg vet at hvis jeg får for høy promille er sjansen 80% stor. Så jeg drikker meg aldri til det punktet. Har aldri ligget med noen når jeg har vært i forhold, men jeg har absolutt gått for langt. 

Bare fordi du ikke evner å holde deg til en partner betyr ikke at andre ikke klarer det. Jeg har aldri vært utro, aldri forelsket meg/blitt betatt i andre når jeg er i et forhold. Mannen jeg er sammen med i dag har jeg vært sammen med i 10 år. Aldri en tanke om å være utro, tenne på andre etc. Jeg er bedre enn som så. 

Og jo, utroskap er i de fleste tilfeller svart/hvitt. Er du i et forhold holder man seg til partneren. Hvis ikke en evner det så gjør man det slutt eller lever i et åpent forhold. 

Anonymkode: 99e0c...81b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med en annen her som sier at mange ikke er skapt for monogami og jeg tror at dersom det ikke var så mye stigma rundt det med åpne forhold, eksperimentering og polyamorøse forhold ville færre ekteskap gått til helvete.

Anonymkode: aa39d...ff8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi du ikke evner å holde deg til en partner betyr ikke at andre ikke klarer det. Jeg har aldri vært utro, aldri forelsket meg/blitt betatt i andre når jeg er i et forhold. Mannen jeg er sammen med i dag har jeg vært sammen med i 10 år. Aldri en tanke om å være utro, tenne på andre etc. Jeg er bedre enn som så. 

Og jo, utroskap er i de fleste tilfeller svart/hvitt. Er du i et forhold holder man seg til partneren. Hvis ikke en evner det så gjør man det slutt eller lever i et åpent forhold. 

Anonymkode: 99e0c...81b

Du trenger ikke å dømme meg. Jeg har ikke hatt issue med partner siden jeg var 24 år og jeg svarte GENERELT. Og det med alkohol er ett bevisst valg fordi jeg ikke vil sette meg i en sårbar situasjon. Handler om forhåndsregler for å unngå at det i det hele tatt kan skje. Det er ikke i unormalt. 

Og du vet ingenting om din partner. Og det kan du faktisk aldri vite. Just saying. Tillitt er viktig, men ingenting er bombesikker om man skal være så svart/hvitt som du fremstår nå, og det er en ekkel holdning å være så enveiskjørt, selv om utroskap ikke er greit! 

Man kan gjerne hate utroskap og personen, men og mene at folk som er gjør det er helt like, er feil. 

Jeg har heller ikke blitt forelsket eller betatt i dette forholdet, men betyr ikke at det er uvanlig for det om. Ta ett Google søk på utroskap du. Det er ikke onde mennesker. Ja, de finnes, men det er ikke svart/hvitt. 

Selvfølgelig finnes det sterke forhold som er som alt skal være, men synes man er mindre opplyst hvis en tror at alle som er utro er en gjeng med lowlife tapere. Handlingen er det ja, men vi vet ingenting om hva som foregår mellom husveggene. Selvfølgelig finnes de egoistiske drittsekker som bare tenker på seg selv, men det er ikke slik alltid. 

Jeg jobber med foreldre som har tyngre omsorgsoppgaver i hverdagen sin med sine barn. De er en veldig utsatt gruppe! Så jeg er totalt uenig i at utroskap er svart/hvitt. Da barnet mitt var 4 flyttet jeg ut fra daværende samboer fordi han ønsket at hun nye skulle flytte inn, jeg fikk 1 mnd på meg.

Ei venninne av min samboer minner meg om deg. De er skapt for hverandre. De har sin kjernefamilien, nå 2 barn og hund. Gift og holder på å bygger hus. Vært sammen i sånn 10 år, eldste starter på skole neste år. De er så H A P P Y! Så denne diskusjonen har jeg hatt med henne også og hun står støpt slik som deg. Og jeg kan ikke si noe, men samboeren har ikke vært trofast i det hele tatt da han i ny og ne går bak ryggen hennes med min venninne som er hans kollega. Konen kan nok ALDRI tro dette om han. Han er faktisk en mann med "respekt" og mye sjarm. Tror egentlig alle i kretsen kommer til å få bakoversveis hvis dette kommer ut. Men når jeg sitter å hører på romantiseringen hennes, bildene... Så begynner jeg å lure på om hun endten vet, at defor prøver å overbevise, eller om hun rett og slett ikke er opplyst nok til og forstå at realiteten er den at dette kan skje den beste også. Det kan skje henne som gjør alt perfekt, og det kan skje at hun har en mann som er en annen enn den hun tror. 

Livet er ikke svart/hvitt, men LANGT! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med en annen her som sier at mange ikke er skapt for monogami og jeg tror at dersom det ikke var så mye stigma rundt det med åpne forhold, eksperimentering og polyamorøse forhold ville færre ekteskap gått til helvete.

Anonymkode: aa39d...ff8

Utroskap er også enklere nå med nettet. Facebook, andre kanaler, snapchat, dateing sider og utroskap er så mye mer enn å bare stappe tissen sin i noen andre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe i veien med meg. Jeg bare likte en annen person mye bedre enn kjæresten. 

Anonymkode: bed9d...d8a

Gjest Lucius
Skrevet

Personlig har jeg nulltoleranse mot utroskap (emosjonell/fysisk). Om man ikke klarer å holde seg til en, får man la være med å være med den personen. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe i veien med meg. Jeg bare likte en annen person mye bedre enn kjæresten. 

Anonymkode: bed9d...d8a

Regner med du avsluttet «forholdet».  

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lucius skrev:

Personlig har jeg nulltoleranse mot utroskap (emosjonell/fysisk). Om man ikke klarer å holde seg til en, får man la være med å være med den personen. 

Regner med du avsluttet «forholdet».  

Helt forståelig, men mange velger handlingene i feil rekkefølge. Og man er ikke alltid klar for å gå selv om den andre dukker opp. Mange er utro uten å ligge med andre også og mange tilfeller kan ses på som ett timeglass. Sanden renner ut, når de møter den andre. Mange må også møte den andre for å avslutte sitt forhold eller gå på en smell som fører til brudd. Du har de som oppsøker andre og du har de som ikke gjør det. Utroskap er ikke riktig, men det er en menneskelig utfordring som er kommet for å bli, da utfordringen alltid har vært der.

At man kan si 100% at en ikke har vært i en situasjon som går på utroskap er bra. Om jeg sier det og samboer sier det så vet vi egentlig best selv hva som er riktig, vi vet ikke 100% om hverandre, men vi stoler på hverandre og det skal en gjøre også. Men jeg kommer aldri til å tenke at dette aldri kan skje verken meg eller samboer hvis jeg først skal tenke på temaet. Såpass realistisk er jeg. 

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver om at vi mennesker ikke er ment å være med en person hele livet er standar argument fra utro mennesker om hvorfor de er utro. 

Men de fleste av oss har hatt flere kjærester i løpet av livet før vi finner den vi slår oss til ro med. Da skal man ha rast fra seg med tidligere kjærester og det å ha stått fritt til å ha sex med hvem man vil som singel. 

Men dessverre finnes det NOEN mennesker som ikke er ment for forhold, og med noen så mener jeg slike som deg som bruker det argumentet du bruker. Vet du hva? Det er helt greit. Men det jeg ikke forstår med den tankengangen og holdningen er hvorfor slike mennesker som deg skal være i et forhold? Hvorfor får dere kjæreste? Hvorfor gifter dere dere? Dette er ikke noe man på død og liv må gjøre. Vet man at man er av det utro slaget så burde man selv innse at «kanskje forhold ikke er noe for meg?» og leve livet som ungkar/ungkarskvinne. Da står man også fritt til å gjøre hva man vil uten å såre noen andre.

Du sier du med 80% sikkerhet at du hadde vært utro hvis du drakk deg full. Dette sier meg at du er i et forhold du ikke burde være i og at kjærligheten du har til partneren din nok ikke er så stor. Det råder en stor egoisme blant dere utro mennesker og dette rår dessverre over kjærligheten til andre mennesker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

tvert imot - god selvtillit og trygg på meg selv.

havnet her som den utro part etter mange år med problemer som partner ikke ønsket jobbe sammen for å løse og samtidig har vi barn som jeg ønsker skal ha et stabilt hjem fordi vi fungerer bra som alt annet enn kjærester.

Anonymkode: ee521...fb8

Gjest Lucius
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kommer aldri til å tenke at dette aldri kan skje verken meg eller samboer hvis jeg først skal tenke på temaet. Såpass realistisk er jeg. 

Jeg kan dog være helt ærlig og si at jeg har fundert på i hodet hvordan det hadde vært med en annen. Ikke nødvendigvis én spesifikk, men bare en annen. Så har jeg tenkt gjennom ALLE konsekvensene og - nei. 

Mine foreldre har aldri vært utro mot hverandre og de har vært gift i snart 50 år. Noen klarer det irl. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...