Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forventer dere gaver siste dag? Blomster? Eller noe slikt? 

Syntes dere man ser teit ut om man bare sier hade og drar?

Anonymkode: 94e9d...494

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forventer ikke noe på siste dag i sommerjobb nei! En felles lunsj kanskje, men ikke noe mer. Jeg har selv pleid å ha med kake til alle når jeg har hatt siste dag i sommerjobb tidligere. Er vel mer det som er vanlig, at den som reiser tar med seg en kake eller noe.

Anonymkode: 48cfa...581

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fått eller tatt med noe. Vanligvis har ikke de jeg jobbet med visst at det var siste dagen min heller.

Anonymkode: f4985...3a9

Skrevet

Kommer litt an på relasjonen til kollegene. Hvis dere har vært en sammensveiset gjeng der du har vært den eneste/en av få sommervikarer, da kunne det kanskje ha vært naturlig å ta med en kake eller noe siste dagen. Hvis det dreier seg om en jobb der dere er flere sommervikarer med ulike skift, og der de ansatte kommer og går til forskjellige tider, da trenger du sikkert ikke tenke på det. I det siste tilfellet tenker folk mest sannsynlig ikke over at det er siste dagen din..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det har lyst til å gjøre noe kan du ta med en kake. Men det er ikke noe som de fleste arbeidsplasser forventer. Opp til deg hva du ønsker:)

Anonymkode: 3d787...7d8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det har lyst til å gjøre noe kan du ta med en kake. Men det er ikke noe som de fleste arbeidsplasser forventer. Opp til deg hva du ønsker:)

Anonymkode: 3d787...7d8

Tenkte faktis å ta med noe spiselig, for vi pleier å gjøre lunsj sammen hver dag. 

Så tenkte det kan være «avsluttning». Syntes det er kleint å bare gå uten å gi noe på en måte. De valgte meg som vikar, ut av mange. Vil vise takknemmeligheten .

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, ti10 skrev:

Kommer litt an på relasjonen til kollegene. Hvis dere har vært en sammensveiset gjeng der du har vært den eneste/en av få sommervikarer, da kunne det kanskje ha vært naturlig å ta med en kake eller noe siste dagen. Hvis det dreier seg om en jobb der dere er flere sommervikarer med ulike skift, og der de ansatte kommer og går til forskjellige tider, da trenger du sikkert ikke tenke på det. I det siste tilfellet tenker folk mest sannsynlig ikke over at det er siste dagen din..

Er ikke akkuratt veldig når dem! Har jo bare jobbet her 2 Mnd. Men de er veldig hyggelige! 

Og med tanke på at de valgte meg som vikar, så vil jeg vise takknemmelighet! Samt som jeg syntes det er litt kleint å bare gå uten å gi noe tilbake på en måte?

Skrevet

Hos oss forventes det ingenting, men jeg ser at mange av ferievikarene tar med kake til sine nærmeste kolleger siste dag (og vi som ikke er så nære får også smake hvis vi er i nærheten og det er mer kake igjen.) Koselig når de gjør det for det tyder på at de har trivdes, men ingen forventer det. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke akkuratt veldig når dem! Har jo bare jobbet her 2 Mnd. Men de er veldig hyggelige! 

Og med tanke på at de valgte meg som vikar, så vil jeg vise takknemmelighet! Samt som jeg syntes det er litt kleint å bare gå uten å gi noe tilbake på en måte?

Hvis det bare er du som har vært vikar, kan du jo ta med en kake. Hyggelig det, men du har jo gjort en jobb der, og de hadde ikke ansatt det bare for å være snill, dersom du ikke kunne jobben din :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, ti10 skrev:

Hvis det bare er du som har vært vikar, kan du jo ta med en kake. Hyggelig det, men du har jo gjort en jobb der, og de hadde ikke ansatt det bare for å være snill, dersom du ikke kunne jobben din :) 

Sant, men tenkte bare for å vise høfligheten på en måte. Å ikke virke gjerrig😂

pleier å gi gaver til lærere også siste skoledag, bare en liten takk og fin måte å si hade på

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sant, men tenkte bare for å vise høfligheten på en måte. Å ikke virke gjerrig😂

pleier å gi gaver til lærere også siste skoledag, bare en liten takk og fin måte å si hade på

Det høres kjempehyggelig ut. Ta med kake og si til dem det du sier her 🙂

Anonymkode: 07583...f02

AnonymBruker
Skrevet

Sitter og tenker på det samme.. Vet at ei hadde med en blomst og et kort, så føler litt hun har satt standarden nå. Vi er en del sommervikarer, så føler det kan bli kleint uansett hva jeg gjør. Kleint om alle gir noe utenom meg, men også kleint om jeg er den eneste. Trives kjempegodt, og vil på en måte vise takknemlighet, men heller ikke gjøre en big deal ut av det.

Anonymkode: e2ddf...3bc

AnonymBruker
Skrevet

Vi forventer alltid kake på min jobb!

Anonymkode: a4607...b1d

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitter og tenker på det samme.. Vet at ei hadde med en blomst og et kort, så føler litt hun har satt standarden nå. Vi er en del sommervikarer, så føler det kan bli kleint uansett hva jeg gjør. Kleint om alle gir noe utenom meg, men også kleint om jeg er den eneste. Trives kjempegodt, og vil på en måte vise takknemlighet, men heller ikke gjøre en big deal ut av det.

Anonymkode: e2ddf...3bc

Jeg føler det så Godt! Vil på en måte ikke overdrive. Føler det kan være overdreven å ha med kake.. pausen er tross all bare halvtime😂 

men vet ikke ossen de tidligere har gjort det🤔

men føler det er frekkt å ikke gi noe tilbake! 

Har ikke hatt veldig mye erfaring så de har måtte lært meg og hjelpet meg ganske mye. Så de fortjener på en måte takk. 

Men føler det er litt flaut å ta med kake å

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...