Gå til innhold

Tupperware - hva er ditt beste kjøp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 8.8.2019 den 19.02, AnonymBruker skrev:

I irritasjon over at vi som er 2 voksne i husholdningen stadig fyller opp søppel med plast, har jeg tenkt å gå over til bokser og beholdere for oppbevaring. 

For mange år siden kjøpte jeg noen dingser fra TW som har holdt i alle år (sikkert 20). Ønsker ikke å gå på noe homeparty så lurer på tips og råd fra dere hva jeg bør kjøpe. 

Øverst på listen står osteklokke 

Så spørsmålet mitt er: Hva er ditt beste kjøp? 

For ordens skyld legger jeg til at jeg er en vanlig husmor, ikke TW konsulent. 

Anonymkode: 06087...57f

Ting i glass og metall og tre.

Plast er ikke holdbart, og om du har plast som er 20(!) år gammelt som du fremdeles bruker til fet mat så må du slutte med det med en gang. Så gammel plast er giftig. Og plast skal aldri re-brukes til fet eller syrlig mat.

Anonymkode: c32c3...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Osteklokka er helt super syns jeg. Den mellomste er akkurat passe til 1 kg hvitost.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har løk-kutter, en liten boks med knivblad i som man vrir frem og tilbake. Veldig kjekk. Har også en boks med en slags rist som jeg bruker når jeg lager pannekaker. Den holder pannekakene varme samtidig som "dugget" går ned gjennom risten så kakene ikke blir soggy. Har også ett picnic sett med fat, kopper og bestikk pakket på en smart måte. Dette kjøpte min mor på Tupperwareparty for 30 år siden, like fint i dag.

Anonymkode: cd412...145

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Definitivt ventsmart. Kaster sjelden frukt/ grønt nå. 

Anonymkode: a508b...220

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En matboks som kan reguleres i størrelse, når den er tom kan den presses flat. Har og litermål med lokk, men matboksen er jeg veldig glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Definitivt ventsmart. Kaster sjelden frukt/ grønt nå. 

Anonymkode: a508b...220

Må du ha en boks til hver type frukt og grønnsak ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På obs har de noe ala ventsmart. Vi kjøpte der og de er geniale. Frukt og grønt holder seg lenge ferskt. Til og med bringebær og jordbær. 

Husker ikke merket, men de har hvitt lokk og grønn rist inni. 

Anonymkode: df598...d22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ting i glass og metall og tre.

Plast er ikke holdbart, og om du har plast som er 20(!) år gammelt som du fremdeles bruker til fet mat så må du slutte med det med en gang. Så gammel plast er giftig. Og plast skal aldri re-brukes til fet eller syrlig mat.

Anonymkode: c32c3...156

TW er laget for å holde i en eviglang evighet, så plasten er absolutt ikke giftig selv om det er et gammelt produkt! Dessuten er TW fri for alt som er giftig og slim har det alltid vært!

TS, har du et TW-lager i nærheten? Det er nemlig lov å dra dit og handle!😊 (Bor du f.eks. i Bergen så er lageret i Åsane og buss nr 5 og 39 tar deg dit)

Anonymkode: c01fc...02f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 9.08, Fjaselina skrev:

Eg har masse tuppeting i skapa. F.eks salatbolle, som har ei laus rist i botnen slik at salaten skal halde seg frisk. Blir ikkje brukt... 

I nokre år var eg flink til å bruke dei ulike tinga, men det går over;) Har forresten ris, makaroni, spagetti og havregryn i bokser. Det funkar. 

Hos oss, derimot, blir de flittig brukt.

Jeg syns det ble litt ukurant størrelse/fasong på denne varianten av VentSmart-boksene. For noen år siden var de mer firkantede, litt lavere og videre. Ventileringen bestod av to åpninger på siden med "knapper" på. En periode var jeg flink til å bruke dem, men så dabbet det av. De tok liksom så mye plass i kjøleskapet, og når gubben ikke "ser" det som ikke er i orignalforpakningen, blir det liksom ikke til at jeg bruker bokser til mer enn høyst nødvendig, jeg heller. Men bortsett fra det, så funker de. Jeg syns absolutt at grønnsakene holdt seg lenger når de lå der.

FreezerSmart, boksene som kan brukes i fryseren, brukes forresten også flittig her. Mer i kjøleskapet enn fryseren, riktig nok, men dog. 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Min favoritt er riskokeren til å koke ris i mikrobølgeovn. Jeg har både den lille som er beregnet på en porsjon og den vanlige størrelsen. I tillegg til ris funker den også fint til byggryn, makaroni, linser eller quinoa. Jeg har også brukt den til grøt. 

Av andre Tupperware-produkter, er jeg godt fornøyd med salatbollen med rist og ringen til kabaret/fromasj. Jeg er så gammel at jeg faktisk liker kabaret. :ler:

Vanlige plastbokser med lokk, kan jeg like godt kjøpe på Ikea, Nille eller Europris. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten ventsmart som blir brukt til ruccola eller andre frukt/grønnsaker med kort holdbarhet  og urtekuttren var helt genial til å mose mat med når vi hadde baby.

Anonymkode: e2cbc...d4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kannene og boksene i hardplast til å bruke i microen. Brukes flere ganger i uka. 

Oppevaringsboksene til mel, sukker, ris m.m. som kan vippes opp med en hånd gir ett velorganisert kjøkkenskap brukes hele tiden. Isskjeene har vi tre av, blir flittig brukt og tåler både bruk og oppvaskmeaskin :klappe:

De beste TW kjøpene har jeg gjort av demoproduker på finn.no.

Anonymkode: 9270a...be2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.8.2019 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Takk for mange innspill. Synes å huske fra homeparty tider at der var en bolle som gjorde at salat holdt seg lenge? 

Hva oppbevarer dere ost i om osteklokka ikke er god? 

Jeg har en slik, og den er gammel. Ja, det er en løs rist nedi, og utformingen av lokket er laget for at vann ikke drypper ned i salaten.

Denne har jeg brukt mye og syns den fungerer bedre enn andre beholdere til salat som fort forringes.

Men det er utrolig at den har overlevd så lenge. Har ikke tall på hvor mange ganger risten har havnet i søppelet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde en beholder for matvarer som ligger i lake. Ypperlig til sylteagurk o.l. da den er laget slik at en kan løfte opp innholdet, plukke ut det en trenger i steden for å rote rundt i glasset med gaffel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De beste TW kjøpene har jeg gjort av demoproduker på finn.no.

Anonymkode: 9270a...be2

Samme her. Har kjøpt en del via Finn eller på loppemarkeder/bruktbutikker. 

Jeg liker mange av produktene til Tupperware, men måten de distribueres og selges på via homeparty fordyrer varene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i min grønnsaksskreller. Brukt i over 16 år, har aldri måtte bytte blad. (som jeg kjøpte samtidig)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den boksen man lager omelett med i mikroen. Bruker den ofte på jobben.

Anonymkode: 951b2...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også salatbolle med rist i bunnen,  og den bruker jeg så og si hele tiden.  Lager en stor bolle med salat, og den holder seg fin i flere dager.  Da kan jeg ta med meg salat på jobb hver dag.  Har den faktisk i to størrelser og har brukt dem mye.  

Osteklokken bruker jeg aldri! Det var et dårlig kjøp, men bruker ofte bokseåpneren  og grønnsakskrelleren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2019 den 20.02, SupaWoman skrev:

En sånn gummiklut som var genial til å få godt grep om syltetøyglass ol. for å åpne dem. Men den smuldret opp etter 10-15 års tid. Noen som vet hvor jeg kan skaffe ny?

Du har kanskje skaffa deg noe nytt allerede, men hvis ikke, en oppvaskhanske gjør samme nytten 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...