Gå til innhold

Tupperware - hva er ditt beste kjøp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I irritasjon over at vi som er 2 voksne i husholdningen stadig fyller opp søppel med plast, har jeg tenkt å gå over til bokser og beholdere for oppbevaring. 

For mange år siden kjøpte jeg noen dingser fra TW som har holdt i alle år (sikkert 20). Ønsker ikke å gå på noe homeparty så lurer på tips og råd fra dere hva jeg bør kjøpe. 

Øverst på listen står osteklokke 

Så spørsmålet mitt er: Hva er ditt beste kjøp? 

For ordens skyld legger jeg til at jeg er en vanlig husmor, ikke TW konsulent. 

Anonymkode: 06087...57f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ventsmart, har i flere ulike størrelser. Og knivene, ikke oppbevaring, men elsker de!

Anonymkode: 97fa3...1bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du si litt om hva dette er og hva du bruker den til? Tusen takk for respons 😊

Skrevet

Jeg er veldig glad i vannflaskene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvitløkspressen jeg kjøpte for 20 år siden ca. Ergohåndtak på kniver var ok noen få år,før de begynte å flasse. 

Anonymkode: b2073...955

• Liker 1
Skrevet

En sånn gummiklut som var genial til å få godt grep om syltetøyglass ol. for å åpne dem. Men den smuldret opp etter 10-15 års tid. Noen som vet hvor jeg kan skaffe ny?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SupaWoman skrev:

En sånn gummiklut som var genial til å få godt grep om syltetøyglass ol. for å åpne dem. Men den smuldret opp etter 10-15 års tid. Noen som vet hvor jeg kan skaffe ny?

Kjøp Jarkey i steden. 

Osteklokka fra Tupperware er ikke noe tess...

Anonymkode: 63849...5aa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste kjøp fra Tupperware er forresten en «dingseboms» man kunne bruke til å forme kjøttkaker slik at alle fikk samme størrelse. Det er en slags runding med hull på hver side (mulig det var er håndtak på den opprinnelig også, men det har i såfall brukket for flere tiår siden på min) og den ene siden bruker jeg til å rulle boller med :fnise: Da blir bollene helt runde og alle bollene blir like store, for dersom man stapper for mye deig oppi hullet så forsvinner det når man snurrer den rundt i sirkler. 

Jeg vet ikke om det er dette den var beregnet på, for den ene siden har som nevnt typisk «kjøttkakeform», men til bollebaking er den genial. 

Anonymkode: 63849...5aa

• Liker 1
Skrevet

Er nysjerrig på hvordan tupperware kan spare dere for plast. Stort sett alt av matvarer kommer (unødig) innpakket i ett halvt tonn emballasje.

Går du inn for å kjøpe ferskvare? Hvilke tiltak tenker du å gjøre for å minimere plasten fra varene?

Tenker du heller på at du pakker varene inn i plast for å holde de ferske lengre?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I irritasjon over at vi som er 2 voksne i husholdningen stadig fyller opp søppel med plast, har jeg tenkt å gå over til bokser og beholdere for oppbevaring. 

For mange år siden kjøpte jeg noen dingser fra TW som har holdt i alle år (sikkert 20). Ønsker ikke å gå på noe homeparty så lurer på tips og råd fra dere hva jeg bør kjøpe. 

Øverst på listen står osteklokke 

Så spørsmålet mitt er: Hva er ditt beste kjøp? 

For ordens skyld legger jeg til at jeg er en vanlig husmor, ikke TW konsulent. 

Osteklokken er mitt dummeste kjøp. Den er rettt og slett ubrukelig og ble solgt videre på finn.no

Ønsker du ikke gå på party og heller ikke betale en formue for tw så er demo eller nye produkter fra finn.no og andre salgssider et utmerket valg..

Jeg kan ikke peke ut ett produkt som det beste, da jeg har mengder og er fornøyd med alt jeg nå har. Mel og sukkerbokser Space maker tror jeg de heter er kanskje de boksene jeg ikke vil være foruten? 

Stekepannen i stål er heller ikke det beste kjøpet når jeg er vant med slipp belegg på stekepannene. 

Anonymkode: 9270a...be2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er fornøyd med salatkutteren😊 Det er en boks hvor du kan helle salat oppi, og kutte dem opp ved å dra i en slags snor(knivene i boksen roterer og kutter).

Anonymkode: 10e20...038

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ett eneste Tuppehøneprodukt. Kakefatet med lokk og bærestropp. 

Det har vært mye brukt til transport av høye bløtkaker hit og dit, og var sånn sett verd pengene.

Det må ha blitt kjøpt på 90-tallet en gang. Kakefatet var den eneste grunnen til at jeg sa ja til det party'et, og den eneste artikkelen jeg kjøpte ;) 

Anonymkode: 9f3a7...52c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange innspill. Synes å huske fra homeparty tider at der var en bolle som gjorde at salat holdt seg lenge? 

Hva oppbevarer dere ost i om osteklokka ikke er god? 

Skrevet

Eg har masse tuppeting i skapa. F.eks salatbolle, som har ei laus rist i botnen slik at salaten skal halde seg frisk. Blir ikkje brukt... 

I nokre år var eg flink til å bruke dei ulike tinga, men det går over;) Har forresten ris, makaroni, spagetti og havregryn i bokser. Det funkar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har masse TW og bruker omtrent ingenting av det.

Men, osteklokka bruker jeg og er kjempefornøyd. Det er en litt eldre utgave som jeg fikk av ei venninne fordi hun ikke brukte den.

Den tingen jeg bruker aller mest er microcook kanna. Den bruker jeg til å steke bacon, koke poteter og gulrøtter, smelter smør... den er mitt beste kjøp.

I tillegg til flaskene. De bruker jeg hver dag til å drikke vann av. 

Anonymkode: 139b2...e20

• Liker 1
Skrevet

Freezersmart  har et sett med bokser i ulike størrelser. De er helt perfekt til middagsrester osv. Kommer sikkert til. Kjøpe enda flere . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet de tidligere har hatt en stor mel-boks der man får plass til hele 2,5kg pakken fra butikken. Den skulle jeg gjerne hatt.

Ellers har jeg valgt å kjøpe glassbeholdere til matrester, i stedet for å bruke plast, da plast avgir mikroplast i maten. Det samme med flasker, der bruker jeg og kun glass og aluminium.

Jeg synes egentlig tw har utspilt sin rolle i dagens samfunn.

Anonymkode: be9ed...a1b

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, CabinCruiser skrev:

Er nysjerrig på hvordan tupperware kan spare dere for plast. Stort sett alt av matvarer kommer (unødig) innpakket i ett halvt tonn emballasje.

Går du inn for å kjøpe ferskvare? Hvilke tiltak tenker du å gjøre for å minimere plasten fra varene?

Tenker du heller på at du pakker varene inn i plast for å holde de ferske lengre?

Gode spørsmål. Vi er av typen som ofte oppbevarer pålegg - ost og liknende i brødposer. Irriterer meg sykt over at mye av grønnsaker som er pakket i plast. Tror jeg vil begynne å handle frukt og grønnsaker i innvandrerbutikk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange innspill. Synes å huske fra homeparty tider at der var en bolle som gjorde at salat holdt seg lenge? 

Hva oppbevarer dere ost i om osteklokka ikke er god? 

Ost holder seg best i posene de kommer i og uten å bli blandet med andre oster. 

Har tett boks med lokk til hver og en ostetype. Norvegiaen ligger i en stor matbokssak. 

Anonymkode: 9270a...be2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...