NinjaLinda Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Hei Jeg skal begynne å studere fysioterapi nå som 29 år. Er ikke beskyremt for studiet i seg selv, men er litt usikker på hvordan det kommer til å bli sosialt. Er det noen som har erfaringer å dele?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 Kommer vel mye an på deg som person. Som 29 åring er man ikke så gammel at man ikke kan henge med folk i alderen 20-25. Kommer dessuten sikkert til å være noen "eldre" på studiet også. Anonymkode: 12e3d...e6c 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 Det sosiale er ikke SÅ himla viktig. Som 30 åring kan man henge alene i kantina og spise lunch og ikke bry seg mye med det. Det er klart det blir annerledes når du er voksen og de er yngre. Man har ikke like mye til felles og noen av de er innmari irriterende og umodne. Noen er koselige og voksne av seg. Anonymkode: 5755e...4cb 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sosiale er ikke SÅ himla viktig. Som 30 åring kan man henge alene i kantina og spise lunch og ikke bry seg mye med det. Det er klart det blir annerledes når du er voksen og de er yngre. Man har ikke like mye til felles og noen av de er innmari irriterende og umodne. Noen er koselige og voksne av seg. Anonymkode: 5755e...4cb Høres ut som en oppskrift på å bli ensom... Anonymkode: 12e3d...e6c 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 Jeg var 28 da jeg begynte å studere et annet profesjonsstudie, og det som er fint med dem er at man automatisk blir litt mer sammensveiset fordi man har praksis i grupper og slikt. For meg gikk det helt fint, jeg var ikke alene og var heller ikke den eldste på studiet. Anonymkode: a0498...01c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 Begynte på legestudiet som 29, det gikk helt fint. Mange var mye yngre, noen var eldre. Fikk gode venner. Deltok ikke så mye på fester og sånn da. Anonymkode: edc16...be0
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 Ser for meg at på fysioterapi er det ikke nødvendigvis bare 19-åringer, men flere litt eldre også. Jeg har prøvd meg som litt eldre student i flere omganger. Da jeg var 25, syntes jeg det var kjipt å studere sammen med 19-åringer, hadde ikke noe til felles med dem samtidig som jeg savnet noen "likesinnede". Som godt over 30-åring brydde jeg meg ikke om at jeg var den eldste, men fikk likevel en "skolevenninne" som var ca 20. Vi spiste lunsj sammen, diskuterte fag og tok gjerne en kaffe og gikk på kino etterpå. Jeg var ikke med på noe festing eller uteliv sammen med henne da. Tror det har litt med tilfeldigheter og litt med hva du forventer av en sosial studiehverdag. Anonymkode: 911fe...265
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #8 Skrevet 8. august 2019 4 timer siden, NinjaLinda skrev: Hei Jeg skal begynne å studere fysioterapi nå som 29 år. Er ikke beskyremt for studiet i seg selv, men er litt usikker på hvordan det kommer til å bli sosialt. Er det noen som har erfaringer å dele? Begynner heldigvis å bli mer å mer vanlig at godt voksne også studerer. I min klasse var halvparten i 20 åra, resten mellom 30 og 50. Det var helt supert med aldersforskjell. Heng deg med sosialt når du føler for, jeg orket ikke så mye av det men det var koselig å bli kjent med alle likevel Anonymkode: 0b1dd...6ec
The Kitten Skrevet 8. august 2019 #9 Skrevet 8. august 2019 Hvor skal du begynne TS? Studerer ikke fysioterapi, men et profesjonsstudie som ofte samarbeider med fysioterapeuter. På min skole virker det i hvert fall som de har et veldig god studiemiljø. Jeg vet også at der er det en del som f.eks har omskolert seg og derfor er "litt eldre."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå