Gå til innhold

Tax refund designerveske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en designerveske i utlandet, nærmere bestemt Berlin. Jeg var hos Global blue på Kadewe senteret og fylte inn skjema for å få tax refund. Fikk beskjed om å levere skjemaet til tollvesenet på flyplassen for stempling.

Er det slik at tollvesenet i Berlin gir beskjed til tollvesenet til Norge? Jeg spekulerer i å la være å betale toll i Norge... Har hørt at de fleste gjør det, men ble usikker på om jeg tør nå som tollvesenet i Berlin er "koblet på".

Anonymkode: ce0ee...c84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler toll og mva til Norge. Noe annet er uhederlig. Jeg har kjøpt mange designerplagg og vesker fra utlandet, men har alltid vært oppmerksom på at toll og evt. mva må betales.

Har nettopp kjøpt en ny veske og har tatt kontakt med tollen siden den kom uten tolldeklarasjon. Vil heller ha en veske der jeg har mitt på det tørre. Vil ikke stjele.

Anonymkode: 7f800...72c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt en designerveske i utlandet, nærmere bestemt Berlin. Jeg var hos Global blue på Kadewe senteret og fylte inn skjema for å få tax refund. Fikk beskjed om å levere skjemaet til tollvesenet på flyplassen for stempling.

Er det slik at tollvesenet i Berlin gir beskjed til tollvesenet til Norge? Jeg spekulerer i å la være å betale toll i Norge... Har hørt at de fleste gjør det, men ble usikker på om jeg tør nå som tollvesenet i Berlin er "koblet på".

Anonymkode: ce0ee...c84

Hvor mye koster den? Liten sjangs for å bli tatt. Pakk den ut å legg den i bagasjen din.

Anonymkode: 794c0...fda

AnonymBruker
Skrevet

Så tåpelig. Den tollen kunne man fått slippe. 

Anonymkode: 7231c...493

AnonymBruker
Skrevet

Tullete å betale moms og toll når du kommer til Norge. Kast alle kvitteringer og emballasje til den nye vesken. Kast eventuelt den gamle vesken for å ikke vekke mistanke. Hva er vits å kjøpe designerveske utenlands om det ikke er for å spare penger...

Anonymkode: 758a7...e80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir stoppet i tollen, og vesken koster mer enn 10.000kr kan du bli anmeldt, fratatt vesken og få bot. 

Hvis ikke blir stoppet, men du blir frastjålet denne vesken i senere tid, og ikke kan vise at den er fortollet, så får du ikke en krone igjen på forsikringen. 

Anonymkode: ba728...d45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...