Gå til innhold

Liker "oss" bedre når vi er alene uten barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

4 barn (3 mine+1hans) i alderen 7-12 får frem den verste utgaven av oss selv. Vi har det helt FANTASTISK når vi er hjemme alene de ukene vi er uten barn. Men når alle er samlet annenhver uke, så mister vi oss litt selv på en måte, krangler ikke!! - men er trøtte, sure, stressa og slitne. Mye jobb og lite søvn.

Det er så mye som skal ordnes og organiseres, og vi glemmer "oss" i en hel uke. Så når vi har barnefri igjen, så trenger vi en laaaang god natts søvn og hvile dagen derpå for å komme til hektene igjen. Så er vi "vi" igjen. Glade, kjærlige, tar oss god tid, spiser godt, ser serier sammen, jobber, pusser opp, osv.

Hvordan løser dere andre 50/50-foreldre dette med å være "vi/oss" i hverdagen med barn?

Anonymkode: be4cb...125

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også ca én uke av og på med mine og dine barn (tre totalt), ca samme alder som deres. Kjenner meg litt igjen i det du skriver, men jeg ser annerledes på det. Tenker at ukene det bare er bra på én måte, som handler om "oss to" og vårt forhold, mens barneukene er bra på en annen måte, som handler om å utvikle en stadig bedre familiehverdag. Det siste er helt klart mest utfordrende, strevsomt og slitsomt, men det er jo samtidig det vi VIL med livene våre! Uten barna er det jo ikke noe "oss". Og alene-ukene ser jeg på noe som sprøyter energi inn i familieprosjektet.

Dessuten er vi flinke til å snike inn litt "oss"-tid i barneukene. Halvtimen etter at vi har lagt oss er hellig. Snakker ikke om sex nå (eller, ikke bare), men det å bare være oss i en liten halvtime før vi sovner er gull verdt for å minne oss på det fantastiske vi to har sammen og som vi forsøker å dryppe over på familielivet som helhet.

Anonymkode: 3b829...28e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

...mange skrivefeil og ord som manglet, men håper du fik essensen :)

Anonymkode: 3b829...28e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et godt råd fra meg, mor og stemor til en gjeng, barna bor fast her, er å uansett ha en "hellig time" etter at barna er lagt deg for kvelden, sammen. Da fpr man hentet seg inn selv og som par🧡

Anonymkode: d5a86...ff2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et godt råd fra meg, mor og stemor til en gjeng, barna bor fast her, er å uansett ha en "hellig time" etter at barna er lagt deg for kvelden, sammen. Da fpr man hentet seg inn selv og som par🧡

Lagt seg.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere andre foreldre som er sammen og har barna alltid 100% av tiden gjør da? 

Syntes det er trist å lese om hvor fantastisk du syntes du har det når dere ikke har barna, og at du mister deg selv bår du har barna. At der på rekker å bli trøtte, sure og sinte når dere har barn bare annen hver uke er også rart syntes jeg. Kanskje dere skal gi mer omsorg til den andre av barnas foreldre siden du syntes du har det bedre uten barna

Anonymkode: 97823...479

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære vene, dere har jo bare ungene 50 % av tiden og har masse alenetid! Jeg og mannen har det også best sammen alene som par, men det blir det ingenting av i hverdagen. Sånn er det bare. 

Problemet deres er vel at dere ikke er vant til unger rundt dere hele tiden. Det må dere jo bare bli. 

Anonymkode: 70af2...7e0

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere andre foreldre som er sammen og har barna alltid 100% av tiden gjør da? 

Syntes det er trist å lese om hvor fantastisk du syntes du har det når dere ikke har barna, og at du mister deg selv bår du har barna. At der på rekker å bli trøtte, sure og sinte når dere har barn bare annen hver uke er også rart syntes jeg. Kanskje dere skal gi mer omsorg til den andre av barnas foreldre siden du syntes du har det bedre uten barna

Anonymkode: 97823...479

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene, dere har jo bare ungene 50 % av tiden og har masse alenetid! Jeg og mannen har det også best sammen alene som par, men det blir det ingenting av i hverdagen. Sånn er det bare. 

Problemet deres er vel at dere ikke er vant til unger rundt dere hele tiden. Det må dere jo bare bli. 

Prøv å ha barna rundt beina 100 prosent fordi man har holdt sammen på tross av alt, så kan du klage på bare 50 prosent kjærestetid. 

Anonymkode: 2b5a7...718

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mine 3 små alene 100 % fra de var født, helt til ex'n var utro og kastet meg ut. DA skulle han plutselig være superpappa og endte etterhvert opp med 50/50 takket være det nøytrale fvk som ikke har myndighet til å bestemme barnas beste. Politi og barnevern i bildet pga far.

Nå har jeg turt å satse på kjærligheten igjen, og JA jeg lurer oppriktig på hvordan dere andre løser dette nye familielivet :)

Mvh TS

Anonymkode: be4cb...125

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer hadde det sånn i starten, men ga det litt tid så er vi like bra med barnet mitt som vi er alene. Det er viktig å stresse ned og ta seg tid til hverandre selv med barn tilstedet. Ellers vil det ikke fungere.

Anonymkode: ce7ec...d74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HAHAHA- du er en deltids mor og klager.  Skjerp deg.  Noen av oss faktisk har barn 100% of tiden og stakkars dere som må kjenne på dette hver annen uke.  

Anonymkode: a9db6...90e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må vel være fordi dere har muligheten til å kjenne på hvor digg det er uten barn da... vil jo heller kalle det en luksus på en måte. Tenk alle som har barna 100% 24-7 365 dager i året. Får det til de også😊

Anonymkode: 45319...bf1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det var akkurat dette TS sa...?

Anonymkode: 4d802...e44

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt. 
Vi er heldige med mye pass til ungene og jeg kjenner ekstremt godt etter en helg med pass at hverdagen er en gigantisk nedtur. 
Da har jeg/vi vært oss selv fra Torsdag til Søndag/Mandag, fått masse overskudd, trent sammen,gått på kafeer sammen,ute på kino og middager,spist kjeks og drukket vin med gode samtaler til langt på natt... 
Etter slike helger angrer jeg bittert på at vi overhode fikk barn. 

Anonymkode: f8847...5e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange surmaga mødre i tråden her. Jeg skjønner deg godt TS. Dette er deres hverdag og deres problem, da spiller det liten rolle at andre har en annen hverdag og andre problemer. Livet er ikke en konkurranse om hvem som har det verst slik man kan få inntrykk av på KG. 

Du har fått noen saklige svar, sett av litt tid til dere når dere har barna også. Og med tiden så blir barna eldre og ting forandrer seg. 

Anonymkode: 325eb...fc5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner på det samme🙈 

Samboer har to barn 50/50, og jeg et barn hele tiden utenom annenhver helg. 

Anonymkode: 6da0f...d4a

AnonymBruker
Skrevet

Bytt om på ukene, slik at dere har dine en uke, og hans neste uke. Da vil den andre ha overskudd til å bidra litt ekstra på sin "barnefrie" uke, og dere får bedre flyt, ikke slik som nå med fullt kjør ene uken, og totalt fri neste uke. Ungene trives kanskje også bedre med å ikke gå oppå stesøsken?

Anonymkode: 2a98c...8e2

• Liker 1
Skrevet

Litt luksusproblem i den situasjonen dere er i. Det er travelt med barn. Ville sett på hvordan dere kan strukturere barneukene bedre og holde ut. 😊

Skrevet

Hvorfor får man flere enn man orker???

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slik er det her også! Det er også annerledes hjemme om bare vår er hjemme og ikke min og hans. 

Anonymkode: a784a...f96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...