Gå til innhold

Reise til utlandet uten at foreldrene vet det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil reise til utlandet, men ønsker ikke at noen skal kunne vite at jeg er i utlandet.

Hva skjer dersom noen ringer meg, vil de kunne vite at jeg er i utlandet da? Og hva skjer dersom noen ringer meg og jeg ikke svarer, kommer de til telefonsvareren i det landet jeg er i da?

Anonymkode: 1fdbb...bfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det den vil komme til telefonsvarene i utlandet og de vil få vite det...

Spm er vel hvorfor vil du dette? Hvor i utlandet er det snakk om og hva om noe skjer og ingen finner ut hvor du er?

Anonymkode: 2139f...d6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan noen ganger høre på ringingen at personen er i utlandet fordi det tar lenger tid å koble opp, men hvis man blir satt over til svarer får man den vanlige. De norske mobilselskapene har ikke en egen svarer for hvert land. En advarsel om at personen ikke kunne nås kan derimot komme på det lokale språket.

Anonymkode: b5d81...580

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du 

Anonymkode: b7cea...7df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kommer til din telefonsvarer og i utgangspunktet kan de ikke finne det ut.

Anonymkode: acb49...c5c

Skrevet
På 8.8.2019 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Man kan noen ganger høre på ringingen at personen er i utlandet fordi det tar lenger tid å koble opp, men hvis man blir satt over til svarer får man den vanlige. De norske mobilselskapene har ikke en egen svarer for hvert land. En advarsel om at personen ikke kunne nås kan derimot komme på det lokale språket.

På 9.8.2019 den 6.26, AnonymBruker skrev:

De kommer til din telefonsvarer og i utgangspunktet kan de ikke finne det ut.

Ok så dersom jeg bare ikke svarer eller mobilen er avslått så kommer de til den norske telefonsvarereren? Mens dersom jeg er på et sted i utlandet der det ikke er dekning da kommer jeg til den lokale telefonsvareren?

Skrevet

*de til den lokale telefonsvarern

Skrevet

Du kan slå av telefonsvarer

• Liker 2
Skrevet

Ts: 

1. Hvor gammel er du?

2. Bor du hjemme hos foreldrene dine?

3. Hvilket land vurderer du å reise "hemmelig" til? 

Anonymkode: 4b413...2b2

• Liker 3
Skrevet
On 8/8/2019 at 3:44 PM, AnonymBruker said:

Reise til utlandet uten at foreldrene vet det?

Du gir ikke nok informasjon til at dette spørsmålet kan besvares.

Anonymkode: d3800...368

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, abc123detvardet said:

Du kan slå av telefonsvarer

Det var noe av det første jeg gjorde da jeg fikk mobiltelefon, faktisk. Rakk jo aldri svare folk før telefonsvareren slo inn 😛 

Denne tråden gir meg assosiasjoner til de gode gamle dager da en venninne og jeg stakk til Stockholm for å se favorittbandet. Offiselt var vi på overnatting hos hverandre. Spennende, spennende, og risikabelt, risikabelt. Kunne blitt husarrest på livstid. Var ikke mobiltelefoner på den tiden, men ting kan jo skje deg i utlandet så du uansett blir fersket. Så om vi snakker en tenårsk rømling her så vil jeg ikke akkurat anbefale det. Selv om jeg husker kriblingen fra den gang. Mine foreldre vet ingenting den dag i dag.

Nå kan jo TS like gjerne være en mishandlet ektefelle som ønsker seg en pause fra maken da. Isåfall, god tur. :) 

Anonymkode: b9df9...1a6

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå kan jo TS like gjerne være en mishandlet ektefelle som ønsker seg en pause fra maken da. Isåfall, god tur. :) 

Og først nå så jeg at det sto foreldrene :) Mitt voksne jeg sier spør foreldrene om lov. Hvis du er under 18. Mine foreldre vil fortsatt ha et ord med i laget når jeg er 50. 😄

• Liker 2
Gjest Familytree
Skrevet

God tur 😊 Jeg håper at turen er velment og trygg

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Ok så dersom jeg bare ikke svarer eller mobilen er avslått så kommer de til den norske telefonsvarereren? Mens dersom jeg er på et sted i utlandet der det ikke er dekning da kommer jeg til den lokale telefonsvareren?

Du må i så fall skru av mobilen før du reiser ut av landet og la den være avslått til du kommer tilbake slik at ikke den blir registrert på nettverket der. Det er som sagt ikke noen egen telefonsvarer i utlandet.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det fins ikke lokal telefonsvarer. Det fins personlige telefonsvarere

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må i så fall skru av mobilen før du reiser ut av landet og la den være avslått til du kommer tilbake slik at ikke den blir registrert på nettverket der. Det er som sagt ikke noen egen telefonsvarer i utlandet.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det fins ikke lokal telefonsvarer. Det fins personlige telefonsvarere

Hva er egentlig riktig her?

Kommer de til telefonsvareren i utlandet?

Skrevet

Vi vet alle hvordan dette ender...

Anonymkode: e196e...5fc

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig riktig her?

Kommer de til telefonsvareren i utlandet?

Man kommer til norsk personsvarer i utlandet. Du bør altså ha din egen personsvarer aktivert både for manglende dekning og hvis du ikke rekker å ta telefonen. 

Men, det hender at det skjer en glipp ved viderekobling til norsk mobilsvar og da kan du bli fersket. 

Anonymkode: b8183...7da

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi vet alle hvordan dette ender...

Anonymkode: e196e...5fc

Nødlanding på Reykjavik?

• 4 uker senere...
Skrevet
På Thursday, August 08, 2019 den 13.44, AnonymBruker skrev:

Vil reise til utlandet, men ønsker ikke at noen skal kunne vite at jeg er i utlandet.

Hva skjer dersom noen ringer meg, vil de kunne vite at jeg er i utlandet da? Og hva skjer dersom noen ringer meg og jeg ikke svarer, kommer de til telefonsvareren i det landet jeg er i da?

Hvor gamle er dere egentlig? 

Og hvor langt vekk planlegger dere å reise ?    

Anonymkode: de6b4...e4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...