Gå til innhold

Trening og sexlyst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Litt dårlig samvittighet for å få også denne delen av forumet til å handle om sex, men legger det her og ikke i seksualitetsforumet fordi det er så mye bullshit der.)

Begynner å mistenke at min manns nedsatte sexlyst har med treningsmengde å gjøre. Han trener 5-6 ganger i uka kondisjon og styrke og konkurrerer et par ganger i måneden i kondisjonsidretter. Han var toppidrettsutøver som ung, men hadde et opphold hvor han nesten ikke trente da vi møttes og etablerte oss. Og vi hadde et godt og hyppig sexliv, opp mot hver dag så sent som etter syv år og ett barn. Etter at han tok opp treningen igjen holdt det seg på samme nivået i et par år, men de siste årene har lysten hans sunket dramatisk. Sex to ganger i måneden, mitt initiativ 80 prosent av gangene + mange avviste initiativ fra meg. Og han trener mer og mer. Samtidig er det ingen åpenbar sammenheng, fordi han kan finne på å "ta meg" spontant rett etter en lang konkurranse eller en hard treningsøkt.

Det jeg er ute etter er erfaringer fra de som trener mye. Og kanskje tips til hvordan jeg kan tilnærme meg dette. Jeg vil ikke ta fra han treningen eller på noen måte vise at jeg er negativ til det (som han sier, det er en stor del av livet hans), så jeg er ute etter positive løsninger. Hvis det finnes...

Anonymkode: 1e331...432

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ha lagt til: Vi har det ellers helt strålende og jeg kan ikke se noen andre gode grunner ved forholdet eller livene vi lever som tilsier at det har blitt sånn! Utelukker ikke at det er andre grunner selvfølgelig.

Gjest no-no-noir
Skrevet

Som én som trener og konkurrerer like mye som din mann, har en kjæreste som trener enda mer og konkurrerer like mye, og som puler omtrent like mye som hun trener, må jeg først si at det er i hvert fall ikke sånn for alle som trener mye 😄 Snarere tvert i mot, i perioder der han er skadet og trener mindre går lysten hans faktisk litt ned. Jeg kan riktignok få en oppsving når jeg trener mindre, men lysten er generelt høy uansett.

Har du snakket med han om det? Han kjenner vel sin egen kropp godt nok til å føle en eventuell sammenheng?

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, no-no-noir skrev:

Som én som trener og konkurrerer like mye som din mann, har en kjæreste som trener enda mer og konkurrerer like mye, og som puler omtrent like mye som hun trener, må jeg først si at det er i hvert fall ikke sånn for alle som trener mye 😄 Snarere tvert i mot, i perioder der han er skadet og trener mindre går lysten hans faktisk litt ned. Jeg kan riktignok få en oppsving når jeg trener mindre, men lysten er generelt høy uansett.

Har du snakket med han om det? Han kjenner vel sin egen kropp godt nok til å føle en eventuell sammenheng?

Ok, du er både sprek og heldig :) Ja det er vel individuelt det her i så fall. Har ikke snakket direkte om trening og lyst, men vi har snakket om hans manglende lyst. Han sliter litt med å vedkjenne seg det så vi har ikke kommet så langt i samtalen.

Men for å holde oss on-topic tenker jeg at det er greit å holde seg til erfaringer og tips som har med trening å gjøre, så får jeg evt lage en annen tråd ved senere anledning.

Skrevet

Generelt så får en mer lyst av å trene. En får mindre lyst av å trene mye. Men om en ikke trener eller trener lite får en mindre lyst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er det helt motsatte, har flere erfaringer som tilsier dette. Jeg har vært sammen med en eliteidrettsutøver som var ustoppelig i senga, og samboeren min nå fikk mye større sexlyst (litt for mye av det gode) da han gikk fra halvsprek "søndagstur i fjellet" mann til å trene løping og sykling på konkurransenivå. I perioder med skader har han mindre overskudd, også til sex.

Ganske sikker på at det er andre grunner til at dere har problemer. Snakk med han.

Anonymkode: 595fe...8dd

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter at han tok opp treningen igjen holdt det seg på samme nivået i et par år, men de siste årene har lysten hans sunket dramatisk.

Der har du svaret. Økt treningsmengde hadde ingenting å si på sexlysten i flere år, så det at det nå har snudd må skyldes andre ting.

Skjønner at det er fristende å ha en praktisk knagg å henge problemene på, men her må du grave dypere. Hva sier han selv?

Anonymkode: e3bf2...e22

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...