Gå til innhold

Dyrleger uten ventilator?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt med TR. Han skal nå fjerne 4 tenner til den nette sum av 11.200 kr. Forsikringen er allerede brukt på en tanntrekk tidligere i år.. så jeg har gått rundt hos de nærmeste veterinærene og forhørt meg om priser. Katten min har hatt 5 slike operasjoner tidligere og trengt ventilator 2 av gangene så jeg har spurt om å få prisoverslag med ventilator.. men det er jo ingen andre som har det!

Hva skjer hvis katten slutter å puste og de ikke har ventilator? Lar de bare katten dø? Burde ikke alle klinikker ha ventilatorer? Kjenner jeg ble litt irritert.

Anonymkode: 10a44...264

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

11.200 for tanntrekking!? Høres helt vilt ut!

Hunden min trakk 11 tenner med full narkose (med ventilator) på Toten for 2300,- Veldig dyktige veterinærer og har brukt de i alle år. Kjører ut dit hvert år med dyrene mine. Fra Oslo, da det er svindyrt der.

Anonymkode: 6ea6e...bfb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

11.200 for tanntrekking!? Høres helt vilt ut!

Hunden min trakk 11 tenner med full narkose (med ventilator) på Toten for 2300,- Veldig dyktige veterinærer og har brukt de i alle år. Kjører ut dit hvert år med dyrene mine. Fra Oslo, da det er svindyrt der.

Str på hund og hvilken klinikk? Betalte 5500 for rens av tenner på en stor hund og 3500 for trekking av 3 tenner på en liten hund i en av nabokommunene.

Anonymkode: 243fa...4db

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Str på hund og hvilken klinikk? Betalte 5500 for rens av tenner på en stor hund og 3500 for trekking av 3 tenner på en liten hund i en av nabokommunene.

Anonymkode: 243fa...4db

Har en japansk spisshund. Det var rens og tanntrekking inkl en jeksel. 

Gjest Promqueen
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en katt med TR. Han skal nå fjerne 4 tenner til den nette sum av 11.200 kr. Forsikringen er allerede brukt på en tanntrekk tidligere i år.. så jeg har gått rundt hos de nærmeste veterinærene og forhørt meg om priser. Katten min har hatt 5 slike operasjoner tidligere og trengt ventilator 2 av gangene så jeg har spurt om å få prisoverslag med ventilator.. men det er jo ingen andre som har det!

Hva skjer hvis katten slutter å puste og de ikke har ventilator? Lar de bare katten dø? Burde ikke alle klinikker ha ventilatorer? Kjenner jeg ble litt irritert.

Dekker forsikringen din bare en operasjon? Jeg har forsikring i Agria og det får jeg dekket 60 000kr i løpet av et år og 4000kr for medisiner til behandlig av sykdom som forsikringen dekker. Når det gjelder hvilket utstyr klinikken har, kan det ha noe å gjøre med at de har eller ikke har spesialister på det området. Her jeg bor er det bare et Dyrehospital feks som kan gi hjerteultralyd det er fordi de har spesialist på det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Promqueen skrev:

Dekker forsikringen din bare en operasjon? Jeg har forsikring i Agria og det får jeg dekket 60 000kr i løpet av et år og 4000kr for medisiner til behandlig av sykdom som forsikringen dekker. Når det gjelder hvilket utstyr klinikken har, kan det ha noe å gjøre med at de har eller ikke har spesialister på det området. Her jeg bor er det bare et Dyrehospital feks som kan gi hjerteultralyd det er fordi de har spesialist på det. 

Jeg har Agria jeg også. De dekker opp til 5000 til TR i året. Skulle han få en annen skade vil det også bli dekket. Mulig det er på grunn av rasen (perser. Kort snute = tette tenner = mere utsatt for videreutvikling? Vet ikke).

Ventilator burde da være en del av det de har når de tilbyr den type kirurgi.

Skrevet

Jeg ville spurt de veterinærene som ikke har ventilator om hva dem gjør dersom noe skulle skje. 
Når du selv er klar over at pusen har så stor sjanse for komplikasjoner, og du informerer veterinær om det, så bør dem kunne svare på hva dem isåfall gjør. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg ville spurt de veterinærene som ikke har ventilator om hva dem gjør dersom noe skulle skje. 
Når du selv er klar over at pusen har så stor sjanse for komplikasjoner, og du informerer veterinær om det, så bør dem kunne svare på hva dem isåfall gjør. 

De svarte at de anbefaler meg å fortsette der jeg har brukt å gå.

Tenker å ta den andre katten min til tannrens på den ene klinikken til vinteren. Kan kanskje spørre da. (Den katten er mye yngre, og har normal snute)

AnonymBruker
Skrevet

Bruk nå for all del den klinikken som har best kompetanse på ditt problem, ikke velg andre klinikker på bakgrunn av prid. Perser er jo en problemrase helsemessig som krever spesiell oppfølging under narkose. Så bruk klinikk som har ekstra kompetanse både på anestesi av brachycefale dyr og på tannresorpsjon.

Når man velger å ha en slik rase må man regne med mye ekstra helseutgifter og sette av penger til dette. Ikke alle veterinærer kan være eksperter på alt. 

Når det gjelder mangel respirator så blir vel dyr som slutter å puste under anestesi når man ikke har respirator ventilert manuelt (et menneske utfører jobben i stedet for en maskin).  

Anonymkode: 1accc...7cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...