AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Opplevde å bli gravid med ivf på første forsøk. Det var en stor glede, men vi fikk et skikkelig slag i trynet da vi idag (6+6) bare fant en tom fostersekk på UL. Gynekologen er flink men begynte veldig fort å snakke om utskrapning, noe jeg syntes var veldig ubehagelig da undersøkelsen ikke gjorde meg 100 prosent trygg på at det ikke er noe der. Hun sjekket meg kanskje i 1 min, følte ikke at hun lette så mye. Dessuten har jeg bakovervendt livmor, og jeg har lest at det i noen tilfeller kan være vanskeligere å finne fosteret da. Er det noen som har opplevd å finne en tom fostersekk men likevel vært gravid? Anonymkode: 2eb30...be8
Neutral90 Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 6+6 bør de nok se et hjerte om det er noe der klem til deg Fikk du tid til ny UL? Siden de fant fostersekk burde de også sett foster, dessverre - jeg ville forberedt meg på det verste. Vet at det er kjipt, og det er lov å ha det kjipt en stund nå 🌺 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 Så sent er det kjapt gjprt åse om det er noe der eller ikke. Man trenger tross alt kun å se etter et bankende hjerte. Anonymkode: eb963...1bc
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 Det er ikke alltid helsepersonell er særlig empatiske, nei. De tenker dessverre ofte på effektivitet, effektivitet, effektivitet. Anonymkode: e981c...7d5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 Liten oppdatering: Vi er klar over at det mest sannsynlig ikke finnes en baby i magen. Etter UL kontaktet sykehuset oss (vi bor i en annen plass enn behandlingsstedet) og har bedt oss om å ha ny UL hos dem imorgen. Vissnok skal man sjekke på en spesiell måte om man har bakovervendt livmor, og de på sykehuset ønsket å utføre UL selv. Siden det er så tidlig er det lurt å sjekke grundig og avvente litt før vi forsøker å fjerne det med tabletter eller utskrapning. Det ser mørkt ut, men krysser alt jeg har for imorgen. Er veldig glad for at sykehuset følger oss opp. De er helt fantastiske. Anonymkode: 2eb30...be8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liten oppdatering: Vi er klar over at det mest sannsynlig ikke finnes en baby i magen. Etter UL kontaktet sykehuset oss (vi bor i en annen plass enn behandlingsstedet) og har bedt oss om å ha ny UL hos dem imorgen. Vissnok skal man sjekke på en spesiell måte om man har bakovervendt livmor, og de på sykehuset ønsket å utføre UL selv. Siden det er så tidlig er det lurt å sjekke grundig og avvente litt før vi forsøker å fjerne det med tabletter eller utskrapning. Det ser mørkt ut, men krysser alt jeg har for imorgen. Er veldig glad for at sykehuset følger oss opp. De er helt fantastiske. Anonymkode: 2eb30...be8 Bra du blir ordentlig sjekket, men forbered deg på at du får tabletter. Sjansen for at det er liv er nesten lik null. Lykke til neste gang. Anonymkode: 1697b...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 Nå skal jeg ikke være den som fyller deg med håp, men jeg vil gjerne dele en solskinnshistorie med deg. Jeg hadde ultralyd på 7+1, og alt de fant var en tom fostersekk. Det var helt grusomt og gynekologen konkluderte med MA. Jeg har også bakovervendt livmor og hadde lest at det kan være vanskelig å finne fosteret i et så tidlig stadium. Dette sa jeg til gynekolog, men dette hadde hun aldri hørt om og avfeide meg på det. Det, i kombinasjon med slett undersøkelse gjorde at jeg ikke var overbevist. Jeg bor på bygda og hadde ikke mulighet til en second opinion da vi bare har 1 som utfører ultralyd her, men tilfeldigvis skulle jeg til en større by senere den uka. Bestilte derfor ultralyd hos privatklinikk. I mellomtiden leste jeg på nettet og kom over en hel haug av solskinnshistorier, både på engelske og norske sider. Det gjorde meg overbevist om at det er lurt å vente og være helt sikker før du tar tabletter eller opereres. 4 dager senere fikk jeg en lang og grundig undersøkelse med en lang samtale på forhånd. Han bekreftet mye av det jeg hadde lest og var kjent med at kvinner med bakovervendt livmor kan ha et foster som ikke vises så lett på et så tidlig stadie. Tro det eller ei, men etter litt leting fant han et hjerte, og i tillegg så det ut til at jeg var kortere på vei enn først antatt. Skatten er idag 2 år gammel. Selvsagt er det lave sjanser for et sånt utfall, men det jeg prøver å fortelle deg er at du må stå på og gjøre alt for å være sikker. Tenk om jeg hadde stolt på gynekologen på bygda - da hadde jeg abortert bort mitt friske og flotte barn. Jeg får frysninger av å tenke på det. Du må selvsagt måle hcgen din også. Om du får lavere verdier er det en sikker indikator på at det er abort, men øker verdiene dine så avvent heller situasjonen noen uker. Lykke til, ts ❤️ Anonymkode: 12ed1...f65 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #8 Skrevet 9. august 2019 Tusen takk for solskinnshistorien, og så fint å høre at det gikk bra for deg 😊 det viser bare hvor viktig det er å vente og gjøre det du må for å bli sikker selv også. I ditt tilfelle fikk du jo et barn til tross for alt! Mannen min og jeg ble heller ikke trygge på at det ikke er noe. Vi forstår at sannsynligheten er stor for at det ikke går denne gangen, men samtidig skulle det lite til for vår gynekolog å konkludere med at det ikke er noe. Det var inn og ut med pinnen og vi følte ikke at hun lette en gang. Hun syns heller ikke at det var viktig å måle hcg, men sykehuset ønsker at vi skal måle det idag. Hadde ikke sykehuset bedt oss komme hadde vi målt det via fastlegen - for oss er det en selvfølge å sjekke. Jeg har latt være å google, jeg gikk litt i kjellern igår. Mannen min har derimot lest og mener at det finnes alt for mange historier om folk som har fått samme konklusjon som oss, men likevel funnet noe. Vi er begge enige om at den første undersøkelsen uansett ikke var tilfredstillende nok, og at vi virkelig trenger en second opinion og svar på alle spørsmålene våre før noe som helst skal gjøres. Vi venter heller noen uker lenger hvis hcg eller undersøkelsen tilsier det enn å fjerne noe med det samme. Vi har forresten også kun en gynekolog her vi bor, så å reise til sykehuset blir godt for oss. Vi har alltid følt oss mer ivaretatt der. Anonymkode: 2eb30...be8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 Jeg har bakovervendt og bakoverbøyd livmor, og har vært gravid fire ganger. To ganger har det vært hjerteslag og det har ikke vært noe problem for to ulike privatpraktiserende gynekologer å finne dette i uke 6+0, selv om embryoet bare er millimeter stort da. To ganger har det vært tom fostersekk i uke 6/7, og det har blitt fulgt opp med HCG-prøver og ultralyd på sykehuset en og to uker senere med mistanke om at jeg bare var et par uker kortere på vei. HCG steg som normalt, men det var dessverre ikke noe der og jeg måtte ta medisinsk abort. Ønsker dere lykke til, men det at dere har tatt IVF og derfor vet nøyaktig dato, er dessverre ikke et godt tegn i denne situasjonen. Anonymkode: 29284...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #10 Skrevet 9. august 2019 Jeg har også bakovervendt livmor. Så foster og hjerteslag helt tydelig begge gangene i uke 6+0🙈 håper selvsagt at de ikke lette godt nok hos dere og at dere får gode nyheter i dag❤️ Anonymkode: 54e55...e73
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #11 Skrevet 9. august 2019 Jeg (tror) jeg også har bakovervendt livmor - og det var ikke vanskelig å se på UL at ting hadde gått galt. Men jeg hadde ikke tom fostersekk - det var veldig tydelig hva som var der. Det var også veldig raskt gjort å få sett at det var liv i uke 6. Men, når det hadde gått galt så brukte gynekologen god tid til å sjekke - og han gikk gjennom alt flere ganger for å være sikker. Du får en ekstra ultralyd som rutine på sykehuset før du må ta stilling til medisinsk eller kirurgisk. De sjekker nøye. Gynekologen din har rett i at det ikke har så mye for seg å sjekke hcg, den kan stige en stund før den faller selv om man ikke lengre har et friskt svangerskap. Men jeg er enig med deg i at dere burde følt at det ble sjekket mer enn noen sekunder, ja. Anonymkode: 4e138...d17
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #12 Skrevet 9. august 2019 Ta hcg-prøver samtidig. Det gjorde jeg, og da mistet jeg håpet, og det ble lettere å avslutte med tabletter (hcg sank). Anonymkode: 41f1d...ff5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #13 Skrevet 9. august 2019 Oppdatering fra oss: Vi har funnet et bankende hjerte som var godt gjemt ❤️ Anonymkode: 2eb30...be8 25 1
Pingvin1 Skrevet 9. august 2019 #14 Skrevet 9. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering fra oss: Vi har funnet et bankende hjerte som var godt gjemt ❤️ Anonymkode: 2eb30...be8 Så fantastisk 💕 1
Charminia Skrevet 9. august 2019 #15 Skrevet 9. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering fra oss: Vi har funnet et bankende hjerte som var godt gjemt ❤️ Anonymkode: 2eb30...be8 Sitter her gravid i uke 32, nå kom det en tåre her. Så fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #16 Skrevet 9. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering fra oss: Vi har funnet et bankende hjerte som var godt gjemt ❤️ Anonymkode: 2eb30...be8 Wow! ❤️ Du burde sende en klage til hun som tok undersøkelsen. Dere ville uansett fått en grundig undersøkelse før noen tabletter hadde blitt gitt på sykehus, men uansett. Anonymkode: 4e138...d17
J1994 Skrevet 9. august 2019 #17 Skrevet 9. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering fra oss: Vi har funnet et bankende hjerte som var godt gjemt ❤️ Anonymkode: 2eb30...be8 Åh, herlig 🥰🥰
Gjest BethD Skrevet 9. august 2019 #18 Skrevet 9. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering fra oss: Vi har funnet et bankende hjerte som var godt gjemt ❤️ Anonymkode: 2eb30...be8 Å herregud!! Har frysninger over alt. Har selv opplevd å ha tom fostersekk så dette kan jeg virkelig se for meg må være toppen av lykke for dere! Så deilig!!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #19 Skrevet 9. august 2019 Merkelig av den første gynekologen å bare ville sette deg på tabletter. Jeg jobber med dette og det er en retningslinje som sier at slikt funn alltid skal bekreftes av to leger! Anonymkode: b1579...bcc
Forever22 Skrevet 9. august 2019 #20 Skrevet 9. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering fra oss: Vi har funnet et bankende hjerte som var godt gjemt ❤️ Anonymkode: 2eb30...be8 Slike historier som dette ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå