AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Verker etter å si det som det er, at jeg aldri har hatt så god sex som nå og at de egentlig ikke kan sammenlignes. Det er dyrisk sex med putebiting og orgasmer i flertall mot pliktsex med faking og én orgasme på et år. Har også lyst til å si at masingen hans er seksuell trakassering. Samtidig er jeg jo glad i han og har mye empati for han og synes egentlig synd på han når han kommer med dette maset. Han er far til våre barn og vi har levd et langt liv sammen, kjenner hverandre ut og inn. Så jeg svarer at jeg ikke vil snakke om det av respekt for nykjæresten, og én gang svarte jeg noe sånt som at han kunne være trygg på at han var veldig, veldig god. Noen tips til hvordan jeg kan få slutt på maset uten å ødelegge det tross alt gode forholdet vi har som foreldre? Evt. om det er en god idé å si det som det er? Anonymkode: 07713...659
Antoinette Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 Klart du skal si det som det er!! Og ja, han trakkaserer deg. Og du har ingen svarplikt ovenfor han heller. En ex er en ex - barn sammen eller ikke. 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, Antoinette skrev: Klart du skal si det som det er!! Og ja, han trakkaserer deg. Og du har ingen svarplikt ovenfor han heller. En ex er en ex - barn sammen eller ikke. Dette!
solmåneogstjerner Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 (endret) Han har jo ikke noe med sexlivet ditt nå. Derfor svarer du bare med en latter, og 'slikt snakker jeg selvsagt ikke om'. At dette i det hele tatt er noe du tenker på sier meg likevel en av to ting: 1. Du er ikke ferdig med eksen 2. Han har en usunn makt over deg. Finn ut av hvilken av de to det er snakk om, så skal du få råd om hva du skal gjøre. Legger til: dere er foreldre sammen og skal selvsagt kommunisere ang barnet. Sexlivet til den ene eller den andre er absolutt ikke innenfor hva det er riktig og normalt å snakke om mellom ekser. Endret 8. august 2019 av solmåneogstjerner 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 Hva er det egentlig han vil vite om sex-livet ditt? Om den nye er bedre enn han? Anonymkode: 12f0d...9b4
Gjest O.G. Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 Du kan jo bare si at nå har du så mye bedre sex enn du noensinne hadde med ham.....
Antoinette Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det egentlig han vil vite om sex-livet ditt? Om den nye er bedre enn han? Anonymkode: 12f0d...9b4 Det er jo det alle exer har noia for, særlig menn som har all selvfølelse i kuken. 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #8 Skrevet 8. august 2019 Virker som jeg får støtte av dere for å si det som det er! Men tror dere virkelig ikke at det kan ødelegge foreldreforholdet vårt litt? Eller kan jeg forvente at han kommer seg over det? 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det egentlig han vil vite om sex-livet ditt? Om den nye er bedre enn han? Anonymkode: 12f0d...9b4 Der er stort sett det det går i. Om hvem som er best, og om jeg har gjort ting med han nye som jeg gjorde/ikke gjorde med han (han skulle bare visst 😁). Anonymkode: 07713...659 1
Gjest no-no-noir Skrevet 8. august 2019 #9 Skrevet 8. august 2019 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som jeg får støtte av dere for å si det som det er! Men tror dere virkelig ikke at det kan ødelegge foreldreforholdet vårt litt? Eller kan jeg forvente at han kommer seg over det? Der er stort sett det det går i. Om hvem som er best, og om jeg har gjort ting med han nye som jeg gjorde/ikke gjorde med han (han skulle bare visst 😁). Anonymkode: 07713...659 Jeg tror rett og slett at mannen din må ta seg sammen og innse at hans forhold til deg fra nå av handler om å være gode foreldre sammen og hver for dere, og at han har null og niks med sexlivet ditt å gjøre. Fortell han det som det er og forvent at han tåler den trøkken det eventuelt måtte være og manner seg opp og fortsetter å være en god far. Se heller ikke bort fra at han tenner på å høre at du har det bedre med nykjæresten. Da har du det gående med masing om utdypende informasjon. DA må du for alvor sette ned foten og hvis du ikke trekker frem trakasseringskortet før så gjør du det da. Edit: Alt ettersom hva kjæresten din synes at det er greit at du forteller. Edit 2: Du er ikke Märtha Louise? Endret 8. august 2019 av no-no-noir
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #10 Skrevet 8. august 2019 Jeg tror jeg trenger en forklaring på hvordan dette skal bidra positivt til samarbeid. Det kan du forsåvidt si til ham også. Det er trakasserende å mase inngående om sexlivet ditt, ja. Anonymkode: 05402...817 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #11 Skrevet 8. august 2019 4 minutter siden, no-no-noir skrev: Jeg tror rett og slett at mannen din må ta seg sammen og innse at hans forhold til deg fra nå av handler om å være gode foreldre sammen og hver for dere, og at han har null og niks med sexlivet ditt å gjøre. Fortell han det som det er og forvent at han tåler den trøkken det eventuelt måtte være og manner seg opp og fortsetter å være en god far. Se heller ikke bort fra at han tenner på å høre at du har det bedre med nykjæresten. Da har du det gående med masing om utdypende informasjon. DA må du for alvor sette ned foten og hvis du ikke trekker frem trakasseringskortet før så gjør du det da. Edit: Alt ettersom hva kjæresten din synes at det er greit at du forteller. Kjæresten min vil at jeg skal vise det med et filmklipp, så han har i hvertfall ingenting i mot at jeg sier det som det er 😅 Neida, han mener ikke det, men han mener at jeg skal svare ærlig. Det er kanskje fordi han tenner på tanken at han maser så mye ja, det stemmer nok godt. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg trenger en forklaring på hvordan dette skal bidra positivt til samarbeid. Det kan du forsåvidt si til ham også. Det er trakasserende å mase inngående om sexlivet ditt, ja. Anonymkode: 05402...817 Mener ikke at det skal bidra positivt, lurer på hvor negativt det kan virke hvis jeg sier det som det er. Grunnen min til å si det som det er er at jeg har LYST til det. Straffe han for alt maset med å gi et svar han aldri hadde drømt om en gang. Anonymkode: 07713...659
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #12 Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Virker som jeg får støtte av dere for å si det som det er! Men tror dere virkelig ikke at det kan ødelegge foreldreforholdet vårt litt? Eller kan jeg forvente at han kommer seg over det? Der er stort sett det det går i. Om hvem som er best, og om jeg har gjort ting med han nye som jeg gjorde/ikke gjorde med han (han skulle bare visst 😁). Anonymkode: 07713...659 Svar konsekvent at det er en privatsak. Maser han videre, så sier du "Er du klar over at dette er seksuell trakassering? Selv om vi er ekser, så krysser du veldig mange grenser når du spør om slike ting. Du er nødt til å slutte, jeg synes dette er ubehagelig." Hvis han fortsatt maser, så svarer du "Greit, han er ti ganger bedre enn deg, og slutter du ikke nå må jeg faktisk vurdere å anmelde deg." Anonymkode: 737f8...91a 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #13 Skrevet 8. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjæresten min vil at jeg skal vise det med et filmklipp, så han har i hvertfall ingenting i mot at jeg sier det som det er 😅 Neida, han mener ikke det, men han mener at jeg skal svare ærlig. Det er kanskje fordi han tenner på tanken at han maser så mye ja, det stemmer nok godt. Mener ikke at det skal bidra positivt, lurer på hvor negativt det kan virke hvis jeg sier det som det er. Grunnen min til å si det som det er er at jeg har LYST til det. Straffe han for alt maset med å gi et svar han aldri hadde drømt om en gang. Anonymkode: 07713...659 Det skal du IKKE gjøre nei. Du skal ikke svare i det hele tatt, bare se mildt forundret ut. Spør han en gang til, så gjør ham oppmerksom på at deres forhold er avsluttet og at den typen spørsmål tilhører privatlivet og er trakasserende. Det er bare utrolig lavklasse å snakke om sexlivet sitt med andre, og spesielt en ex og far til ditt barn. Det forundrer meg at du ikke ser at det å få en mer formell omgangsform er det beste du kan gjøre. Anonymkode: e2f9a...4ec 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #14 Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svar konsekvent at det er en privatsak. Maser han videre, så sier du "Er du klar over at dette er seksuell trakassering? Selv om vi er ekser, så krysser du veldig mange grenser når du spør om slike ting. Du er nødt til å slutte, jeg synes dette er ubehagelig." Hvis han fortsatt maser, så svarer du "Greit, han er ti ganger bedre enn deg, og slutter du ikke nå må jeg faktisk vurdere å anmelde deg." Anonymkode: 737f8...91a 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skal du IKKE gjøre nei. Du skal ikke svare i det hele tatt, bare se mildt forundret ut. Spør han en gang til, så gjør ham oppmerksom på at deres forhold er avsluttet og at den typen spørsmål tilhører privatlivet og er trakasserende. Det er bare utrolig lavklasse å snakke om sexlivet sitt med andre, og spesielt en ex og far til ditt barn. Det forundrer meg at du ikke ser at det å få en mer formell omgangsform er det beste du kan gjøre. Anonymkode: e2f9a...4ec Skjønner at disse fornuftige svarene er de riktige. Men det går en djevel i meg som vil ha meg til å ikke være fornuftig, men litt djevelsk. Djevelsk først, fornuftig etterpå kanskje. Men dere har selv rett. 15 minutter siden, no-no-noir skrev: Edit 2: Du er ikke Märtha Louise? Hahaha! Lo så jeg spyttet smoothie utover bordet. Anonymkode: 07713...659
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #15 Skrevet 8. august 2019 Å få vite sannheten, kan ødelegge han helt. Vent i hvertfall til han har fått seg ny dame. Anonymkode: 890f3...7b2
MuffinStud Skrevet 8. august 2019 #16 Skrevet 8. august 2019 Svært umoden oppførsel. Jeg tror du skal snakke med din eks om grensesetting/barrierer. Dere har nå en annen type forhold, noe han må akseptere. Når man er forelsket, i lidenskapelige forhold og slikt, så legger man ned barrierene der man før møtte hverdagen/verden. Du har nå en annen person "innenfor" din personlige sfære og din eks må akseptere at han nå må forholde seg til deg på lik linje med andre mennesker som du ikke har et intimt forhold til. Selv om det er tydelig hva du har lyst å si, så kan det være greit å tenke hva han trenger å høre for å komme videre og vokse. Setter et bra eksempel for barna deres. Hvis han ikke aksepterer dette når det er sagt på en ordentlig måte, så kan du evt gi han mer direkte svar på tiltale, men jeg synes det er å synke nærmere hans nivå. 3
solmåneogstjerner Skrevet 8. august 2019 #17 Skrevet 8. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: irker som jeg får støtte av dere for å si det som det er! Men tror dere virkelig ikke at det kan ødelegge foreldreforholdet vårt litt? Eller kan jeg forvente at han kommer seg over det? Om han kommer over det eller ikke, og når det evt skjer, er vanskelig for oss å vite. Men informasjon om ditt sexliv har ikke noe med foreldresamarbeid å gjøre. Om det ødelegger så er det kun hans ansvar og feil. Slutt å gi informasjon som ikke har noe med barnet å gjøre. 2
Gjest no-no-noir Skrevet 8. august 2019 #18 Skrevet 8. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at disse fornuftige svarene er de riktige. Men det går en djevel i meg som vil ha meg til å ikke være fornuftig, men litt djevelsk. Djevelsk først, fornuftig etterpå kanskje. Men dere har selv rett. Hahaha! Lo så jeg spyttet smoothie utover bordet. Anonymkode: 07713...659 De fornuftige har overbevist meg i hvert fall. Dropp det jeg skrev i stad og lytt til dem. Særlig denne: 2 minutter siden, MuffinStud skrev: Svært umoden oppførsel. Jeg tror du skal snakke med din eks om grensesetting/barrierer. Dere har nå en annen type forhold, noe han må akseptere. Når man er forelsket, i lidenskapelige forhold og slikt, så legger man ned barrierene der man før møtte hverdagen/verden. Du har nå en annen person "innenfor" din personlige sfære og din eks må akseptere at han nå må forholde seg til deg på lik linje med andre mennesker som du ikke har et intimt forhold til. Selv om det er tydelig hva du har lyst å si, så kan det være greit å tenke hva han trenger å høre for å komme videre og vokse. Setter et bra eksempel for barna deres. Hvis han ikke aksepterer dette når det er sagt på en ordentlig måte, så kan du evt gi han mer direkte svar på tiltale, men jeg synes det er å synke nærmere hans nivå.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #19 Skrevet 8. august 2019 Synes egentlig det virker som du setter pris på denne typen spørsmål, og at du (og eventuelt nykjæresten) har et voldsomt behov for å få kommunisert hvor fantastisk sex dere har... Synes det høres like desperat og corny ut, som det eksen din holder på med. Er man ferdig med eksen, har man heller ikke noe trang til å servere ham detaljer om "putebiting" og orgasmer. Denne situasjonen er jo faktisk meget enkel; si "nei" når eksen graver etter private detaljer, dropp å svare på slike henvendelser, og hold all kommunikasjon til det praktiske knyttet til barnet. Anonymkode: 49546...634 4
Gjest no-no-noir Skrevet 8. august 2019 #20 Skrevet 8. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes egentlig det virker som du setter pris på denne typen spørsmål, og at du (og eventuelt nykjæresten) har et voldsomt behov for å få kommunisert hvor fantastisk sex dere har... Synes det høres like desperat og corny ut, som det eksen din holder på med. Er man ferdig med eksen, har man heller ikke noe trang til å servere ham detaljer om "putebiting" og orgasmer. Denne situasjonen er jo faktisk meget enkel; si "nei" når eksen graver etter private detaljer, dropp å svare på slike henvendelser, og hold all kommunikasjon til det praktiske knyttet til barnet. Anonymkode: 49546...634 Hun høres nyforelsket ut og sliter litt med å kombinere det virrvarret av positive følelser med de mer kompliserte følelsene knyttet til hvordan håndtere eks og barnefar. Synes det blir for enkelt å bruke ord som desperat og floskler som at hun ikke er ferdig med eksen. Livet er mer komplisert enn som så. Løsningen din er jeg helt enig i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå