Gå til innhold

Jenta ønsker hull i ørene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter på 7år har ønsket seg hull i ørene lenge. Når fikk ditt barn lov? Og hvor er det man gjør det? (Oslo). 

Anonymkode: 10a5f...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kone fikk hull i ørene bare et par måneder gammel. I hennes kultur gjør man det med alle jentebarn.

Trur ikke hun tok særlig skade av det, altså. Ser ikke vitsen med en aldersgrense på dette.

Anonymkode: f7e90...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er feil å ta hull i ørene på babyer, men når barna er så store at de ønsker seg det selv, synes jeg de kan få. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine får ikke før de er 18.

Anonymkode: 95cd6...e47

Virkelig? Jeg fikk da jeg var 10, og det gjorde omtrent alle andre jevnaldrende også på den tiden. Det er ikke akkurat snakk om navlepiercing. 

Anonymkode: 37c93...089

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne få lov! Gå et sted hvor de er to og tar hullene samtidig

Anonymkode: 74b07...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk da jeg var 7 år, synes det er en grei alder. Som en her sa, det er ikke akkurat snakk om navlepiercing ;)

Anonymkode: 343ab...47e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at når de er så store at de ønsker det selv så er det greit.

Anonymkode: 471da...c86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Jeg fikk da jeg var 10, og det gjorde omtrent alle andre jevnaldrende også på den tiden. Det er ikke akkurat snakk om navlepiercing. 

Anonymkode: 37c93...089

Jeg er enig, men syns ikke egentlig at navlepiercing er verre en ørepiercing. Begge to er hull nåler som punkterer og lager hull i huden. Den ene er godkjent i samfunnet, og det andre er ikke. 

Anonymkode: 6899a...d45

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi fikk på 8 årsdagen. Synes egentlig det var alt for tidlig. Hullene kan gjøre vondt og verke enda, tre år etter. Jeg hadde selv mye problemer med hullene i ørene da jeg var lita, men tenkte redskaper og ørepynt var blitt bedre siden da..

Anonymkode: 74046...d90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hull i ørene er mer skadelig enn navlepiercing pga alle nervepunktene i øreflippene som kan ødelegges når man tar hull. Veldig mange akupunkturpunkter i ørene. Og i tillegg har man faren for å utvikle nikkelallergi. Dette skal barna mine gå ta ansvar for selv når de er voksne.

Anonymkode: 95cd6...e47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 7 år da jeg fikk det i 1991.

Anonymkode: dabd4...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til et piercingstudio og få det gjort skikkelig, ikke til en frisør som skyter hull og skader øreflippen

Anonymkode: 956dc...a3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hull i ørene er mer skadelig enn navlepiercing pga alle nervepunktene i øreflippene som kan ødelegges når man tar hull. Veldig mange akupunkturpunkter i ørene. Og i tillegg har man faren for å utvikle nikkelallergi. Dette skal barna mine gå ta ansvar for selv når de er voksne.

Anonymkode: 95cd6...e47

Akupunktur er bare tull og har ingen vitenskapelige bevis bak seg. 

Anonymkode: fbb70...341

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk da jeg var tre, da ville jeg ha, og satt og ventet i stolen på å få det andre hullet. Krever ikke mye stell med hull i ørene, bare vaske med saltvannsløsning i noen uker. Lett å kjøpe nikkelfrie øredobber og ikke bytte så mye før barnet er større. 

Gå til noen som bruker nål, og ikke pistol. 

Anonymkode: 6faec...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter på 7år har ønsket seg hull i ørene lenge. Når fikk ditt barn lov? Og hvor er det man gjør det? (Oslo). 

Anonymkode: 10a5f...c06

Barn har nok med de hullene i ørene de har naturlig. 

Før barnet er tenåring og forstår at ørene skal renses og ikke pelles på så er ikke hull i ørene noe noen bar skal ha. Sommervarme med gode vekstforhold for sårene er heller ikke noen god kombinasjon. 

Jeg har sett så mange små barn med massive infeksjoner og enorme smerter etter å ha fått hull i ørene at jeg er helt klar på at man tar ikke hull iørene på småbarn. 

Noen her inne, i en annen tråd i sommer med samme tema og i andre tråder, hevder at å gå på en piercingsalong medfører mindre fare for infeksjoner. Det er tull. Infeksjoner kommer ikke i stikkøyeblikket eller fra øreringene men fra luft, hår og skitne pellende fingre som barn ikke klarer å holde unna. Skal ungen i tillegg bade så er det en særdeles dårlig kombinasjon med åpne sårflater i øreflippene. Og dette gjelder enten det er i vann, sjø, basseng, badekar eller boblebad. 

At et barn ønsker seg noe betyr vel ikke at barnet skal få oppfyllt alle sine ønsker før eller senere? Forldrenes rolle oppe i dette er å vurdere om  barns ønsker er til barnets betse eller ikke. 

Skulle barnet få infeksjon så er det vel bare å gi barnet antibiotika vil vel noen hevde? Ja, men disse infeksjonene krever gjerne bredspektrede antibiotikatyper med massive bivirkninger. Hva så om barnet har resistente bakterier eller MRSI? Er dette verdt å skaffe barnet ved å lage hull i ørene på henne? 

Du vet heller ikke om barnet senere i livet trenger den antibiotikakuren hun må få på grunn av massiv infeksjon i ørehullene og etter denne ene gangen skulle bli allergisk, ha resistente bakterier eller få andre problemer. Små barn med øreflippen på spreng grunnet massiv infeksjon må og fjerne ørepynten. Noen sår må åpnes kirurgisk. Noen foreldre tror dette går over av seg selv og venter for lenge med å komme til lege. 

Spør du meg er det omsorgssvikt å sette hull i ørene på barn. Forledre som ikke klarer å si nei til barnet på dette området, hvordan skal de klare å si nei til andre ønsker og krav barnet får senere i livet? 

Anonymkode: 4cdfe...828

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør du meg er det omsorgssvikt å sette hull i ørene på barn. Forledre som ikke klarer å si nei til barnet på dette området, hvordan skal de klare å si nei til andre ønsker og krav barnet får senere i livet? 

 

Seriøst? 😄

Anonymkode: 37c93...089

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...