Gjest Nilsen32 Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Hei. Jeg sluttet på p-piller for 4 uker siden og skulle egentlig hatt mensen for 3 dager siden. Jeg har ikke tatt graviditet test enda men leste litt nå at det kan ta opp til 6 mnd før man får tilbake mensen? Har noen noe erfaringer med dette? Kan man bli gravid selv om mensen ikke kommer tilbake? (Jeg skal kjøpe graviditetstest etterpå så får se om det er så enkelt som det)🙈
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 Eggløsning kommer før en eventuell mens, så det går an å bli gravid uten å ha fått tilbake mensen i mellomtiden. Men som du selv sier, det er også veldig vanlig med hormonkluss og ustabil syklus etter å ha sluttet på prevensjon, så det blir helt umulig å gjette når forventet mens skal være før du får en regelmessig syklus igjen. Skader ikke å ta en test, men er altså helt normalt om det drøyer en stund før mensen kommer i rute igjen. Anonymkode: ece6e...a69 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 Jeg sluttet på pillene i juni i fjor. Fikk tilbake mens 6 uker etter at jeg sluttet, etter å ha hatt ømme pupper i drøyt en uke. Syklusene var stabile 2-3 måneder, så ble de ustabile og lange. Har begynt å tempe fra februar og har heldigvis alltid fått bekreftet eggløsning. Først NÅ har syklusen min stabilisert seg, selv om den ca 10 dager lenger enn en vanlig syklus. Har til gode å se en positiv test Håper for din del at det er så lett! Anonymkode: 64f94...99e
Gjest Nilsen32 Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet på pillene i juni i fjor. Fikk tilbake mens 6 uker etter at jeg sluttet, etter å ha hatt ømme pupper i drøyt en uke. Syklusene var stabile 2-3 måneder, så ble de ustabile og lange. Har begynt å tempe fra februar og har heldigvis alltid fått bekreftet eggløsning. Først NÅ har syklusen min stabilisert seg, selv om den ca 10 dager lenger enn en vanlig syklus. Har til gode å se en positiv test Håper for din del at det er så lett! Anonymkode: 64f94...99e Åh. Håper det ordner seg for deg også❤❤
wanderlust7 Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 Henger meg på denne, hadde pillefriuke med bortfallsblødning 22-25 juni, og sluttet med pilla 06. Juli og fikk igjen blødning 09/10. Juli-13. Juli. Forventet mens i går i følge Flo appen (vet man ikke skal basere seg på den) men har ingen tegn på at TR kommer. Full av gravidsymptomer, men sånn kan det vel være etter pilleslutt. Tatt test idag men negativ...
Gjest Nilsen32 Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 20 timer siden, wanderlust7 skrev: Henger meg på denne, hadde pillefriuke med bortfallsblødning 22-25 juni, og sluttet med pilla 06. Juli og fikk igjen blødning 09/10. Juli-13. Juli. Forventet mens i går i følge Flo appen (vet man ikke skal basere seg på den) men har ingen tegn på at TR kommer. Full av gravidsymptomer, men sånn kan det vel være etter pilleslutt. Tatt test idag men negativ... Da har du samme datoer som meg bortsett fra at jeg ikke har fått tilbake mensen enda. Tok negativ test i går😔
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 Har nettopp sluttet jeg også, ferdig med bortfallsblødningen og venter spent om jeg får noen eggløsning eller om jeg må vente flere mnd. Er forberedt på det verste men håper på det beste. Har du sluttet for å prøve å bli gravid eller andre grunner? Anonymkode: 509de...ee8
Gjest Nilsen32 Skrevet 9. august 2019 #8 Skrevet 9. august 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nettopp sluttet jeg også, ferdig med bortfallsblødningen og venter spent om jeg får noen eggløsning eller om jeg må vente flere mnd. Er forberedt på det verste men håper på det beste. Har du sluttet for å prøve å bli gravid eller andre grunner? Anonymkode: 509de...ee8 Ja jeg er også spent. Hvordan vet man at eggløsningen er tilbake egentlig? Har sluttet for å bli gravid!🥰🥰🥰😍
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 På 8.8.2019 den 10.27, Nilsen32 skrev: Hei. Jeg sluttet på p-piller for 4 uker siden og skulle egentlig hatt mensen for 3 dager siden. Jeg har ikke tatt graviditet test enda men leste litt nå at det kan ta opp til 6 mnd før man får tilbake mensen? Har noen noe erfaringer med dette? Kan man bli gravid selv om mensen ikke kommer tilbake? (Jeg skal kjøpe graviditetstest etterpå så får se om det er så enkelt som det)🙈 For meg kom mensen tilbake allerede 10 dager etter pilla, men har lest om de som venter både 5 og 6 uker. Kjøp test og ta den i morgen, er den negativ så er mensen i vente. Anonymkode: 79aa9...7d7
wanderlust7 Skrevet 9. august 2019 #10 Skrevet 9. august 2019 3 timer siden, Nilsen32 skrev: Da har du samme datoer som meg bortsett fra at jeg ikke har fått tilbake mensen enda. Tok negativ test i går😔 Usikker på om jeg har fått tilbake mens eller om blødningen på juli også var en såkalt pillemens.. Har ikke fått mensen igjen etter dette, sykllusdag 30/31 idag, aner ikke om jeg har hatt eggløsning og ingen tegn på at mensen er på vei. Tok også negativ test igår Frustrerende!
Silverferret Skrevet 9. august 2019 #11 Skrevet 9. august 2019 På 8.8.2019 den 11.56, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet på pillene i juni i fjor. Fikk tilbake mens 6 uker etter at jeg sluttet, etter å ha hatt ømme pupper i drøyt en uke. Syklusene var stabile 2-3 måneder, så ble de ustabile og lange. Har begynt å tempe fra februar og har heldigvis alltid fått bekreftet eggløsning. Først NÅ har syklusen min stabilisert seg, selv om den ca 10 dager lenger enn en vanlig syklus. Har til gode å se en positiv test Håper for din del at det er så lett! Anonymkode: 64f94...99e Hei! Dette er litt off-topic, men vil bare kommentere på innlegget ditt. Jeg hadde AKKURAT samme forløp som deg. Sluttet på pillen i januar. Fikk tilbake mens 6 uker etter at jeg sluttet, og hadde helt stabile sykluser på 30 dager i 3 måneder. Etter det ble syklusene lenger og lenger. Først 35 dager, så 38. Så 40 dager. I juli dro jeg til gynekolog, og han sa at jeg mest sannsynlig hadde PCO, og skal begynne å ta Letrozol for å stabilisere og korte ned syklusene. Kanskje du burde sjekke det samme?
Gjest Nilsen32 Skrevet 10. august 2019 #12 Skrevet 10. august 2019 18 timer siden, Silverferret skrev: Hei! Dette er litt off-topic, men vil bare kommentere på innlegget ditt. Jeg hadde AKKURAT samme forløp som deg. Sluttet på pillen i januar. Fikk tilbake mens 6 uker etter at jeg sluttet, og hadde helt stabile sykluser på 30 dager i 3 måneder. Etter det ble syklusene lenger og lenger. Først 35 dager, så 38. Så 40 dager. I juli dro jeg til gynekolog, og han sa at jeg mest sannsynlig hadde PCO, og skal begynne å ta Letrozol for å stabilisere og korte ned syklusene. Kanskje du burde sjekke det samme? Ja jeg får vente litt og se etterhvert om det kommer av seg selv.ellers drar jeg!
J1994 Skrevet 10. august 2019 #13 Skrevet 10. august 2019 For meg tok det 6 uker etter pilleslutt å få igjen mensen Hugser ikke hvordan syklusen var før jeg startet på hormonprevensjon, men etter pilleslutt fikk jeg sykluser på 42, 36, 36 og 36 dager før jeg ble gravid (som endte i SA), så kan vel si den ble stabil etter pilleslutt
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #14 Skrevet 10. august 2019 Jeg testet positivt på eggløsningstest 20 dager etter p pille slutt og fikk mensen etter 4 1/2 uke. Syklusen var stabil med en gang, ble gravid etter 3 måneder. Anonymkode: b578d...d61
Gjest Nilsen32 Skrevet 10. august 2019 #15 Skrevet 10. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg testet positivt på eggløsningstest 20 dager etter p pille slutt og fikk mensen etter 4 1/2 uke. Syklusen var stabil med en gang, ble gravid etter 3 måneder. Anonymkode: b578d...d61 Så man kan få eggløsning selv om man ikke har fått mensen? Hvordan starter man å teste med eggløsningstest når man ikke kjenner syklusen?😊
J1994 Skrevet 10. august 2019 #16 Skrevet 10. august 2019 2 timer siden, Nilsen32 skrev: Så man kan få eggløsning selv om man ikke har fått mensen? Hvordan starter man å teste med eggløsningstest når man ikke kjenner syklusen?😊 Mensen er et resultat av eggløsningen, altså at du får eggløsning før mensen Den syklusen jeg ble gravid, så startet jeg å teste med eggløsningstester på dag 5 i syklusen, altså rett etter at mensen hadde gitt seg. Var selv usikker på syklusens lengde, så derfor jeg gjorde det. Positiv ELtest på syklusdag 27 og 28, EL på dag 29 Kjøpte mange strimler fra billigtester.no, så da kostet de ikke så mye.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #17 Skrevet 10. august 2019 På 9.8.2019 den 11.35, Nilsen32 skrev: Ja jeg er også spent. Hvordan vet man at eggløsningen er tilbake egentlig? Har sluttet for å bli gravid!🥰🥰🥰😍 Jeg har kjøpt inn tester for å teste frem til jeg får mensen, så må det bare gjentas til man ser et mønster eller blir gravid. Kjøpte en 3mnd pakke fra babyplan med eggløsning tester, graviditetstester og folsyre. Mulig det er billigere på billigtester da, de har jeg ikke sjekket ut.. Anonymkode: 509de...ee8
J1994 Skrevet 10. august 2019 #18 Skrevet 10. august 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt inn tester for å teste frem til jeg får mensen, så må det bare gjentas til man ser et mønster eller blir gravid. Kjøpte en 3mnd pakke fra babyplan med eggløsning tester, graviditetstester og folsyre. Mulig det er billigere på billigtester da, de har jeg ikke sjekket ut.. Anonymkode: 509de...ee8 Lurt å kjøpe større pakninger når man ønsker å teste ofte enten for graviditet eller eggløsning Den 3mnd-pakken du har kjøpt, har samme pris på Babyplan og Billigtester. Billigtester selger Babyplan sitt merke, så er nok hipp som happ hvor du bestiller
Gjest Nilsen32 Skrevet 11. august 2019 #19 Skrevet 11. august 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt inn tester for å teste frem til jeg får mensen, så må det bare gjentas til man ser et mønster eller blir gravid. Kjøpte en 3mnd pakke fra babyplan med eggløsning tester, graviditetstester og folsyre. Mulig det er billigere på billigtester da, de har jeg ikke sjekket ut.. Anonymkode: 509de...ee8 Oki.nå venter jeg bare i spenning på å få tilbake mensen etter lilleputt. Hørte om en bekjent som måtte vente ett år på å få den tilbake😯😯😯
Havfrue8 Skrevet 12. august 2019 #20 Skrevet 12. august 2019 På 09.08.2019 den 13.34, Silverferret skrev: Hei! Dette er litt off-topic, men vil bare kommentere på innlegget ditt. Jeg hadde AKKURAT samme forløp som deg. Sluttet på pillen i januar. Fikk tilbake mens 6 uker etter at jeg sluttet, og hadde helt stabile sykluser på 30 dager i 3 måneder. Etter det ble syklusene lenger og lenger. Først 35 dager, så 38. Så 40 dager. I juli dro jeg til gynekolog, og han sa at jeg mest sannsynlig hadde PCO, og skal begynne å ta Letrozol for å stabilisere og korte ned syklusene. Kanskje du burde sjekke det samme? Uff, det er det som er så skummelt. Jeg har time til utredning i september. Jeg "føler" liksom ikke at det er noe galt. Har en sunn og frisk kropp, ingen symptomer, ingen uvanlige blødninger, smerter eller noe som helst. Hadde du noen symptomer? Og har du fått diagnosen PCO, eller var det bare tendenser? Setter pris på at du svarte ærlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå