Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du utdannet helsesekretær eller medisinsk sekretær? Fikk du fast jobb fort? 

Jeg er etter planen ferdig til jul (tatt som privatist) og lurer på hvor vanskelig det er å få jobb. Har søkt på disse jobbene mens jeg har tatt fagene men ikke fått napp noe sted. Når jeg er ferdig, hvordan er det da? Vanskelig å få vikariater også? 

Ønsker jobb på Romerike eller Oslo. 

Anonymkode: 8de7a...5aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo stor forskjell på de to da, som helsesekretær har du autorisasjon, det har ikke medisinsk sekretær. Så hva du egnetlig har for bakgrunn vil nok være relevant her. 

Anonymkode: 7c63c...c74

AnonymBruker
Skrevet

Ts 

Helsesekretær jeg satser på å bli. 

Skrevet

Helsesekretær er bedre enn medisinsk sekretær ihverfall. Fast stilling med en gang tror jeg ikke d er lett å få nei.

Skrevet

Utti Aurskog slet de lenge med å finne en helsesekretær/medisinsk sekretær

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har tatt fagene som privatist og ikke har noe praksis, så er det nok betydelig vanskeligere å få seg jobb dessverre.

Anonymkode: 1a276...795

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynner på medisinsk sekretær-studiet i september, så vet ikke noe om hvor lett det er å få jobb. Men jeg har fulgt med på NAV og Finn en stund, og det er overraskende mange helsesekretær-utlysninger hvor medisinsk sekretær med bestått laberatoriearbeid er en godkjent kvalifikasjon.

Anonymkode: a9e44...b32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, aiba skrev:

Utti Aurskog slet de lenge med å finne en helsesekretær/medisinsk sekretær

Ts 

Om jeg husker rett var den stillingsutlysnk gen noe spesiell. Mulig jeg husker feil. Ser det er mange stillinger ute, men vet ikke om det kun er de erfarne som får alle eller om de nyutdannede får sjansen også.  

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg gikk medisinsk sekretær og fikk 100% stilling rett etterpå, men er bare stilling for et år, så kanskje noe sånt kunne vært en måte å få erfaring på? 

Anonymkode: c97c6...d4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg gikk medisinsk sekretær og fikk 100% stilling rett etterpå, men er bare stilling for et år, så kanskje noe sånt kunne vært en måte å få erfaring på? 

Anonymkode: c97c6...d4c

Det var jo positivt. Er det lenge siden? I Akershus/Oslo forresten? Legekontor, sykehus? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...