magmamija Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Hei! vi flytter til Vestfold i 2020. Mannen er lærer (vi er fra utlandet, han har over 1års erfaring som lærer i Norge) og har tidligere søkt jobb i Vestfold uten å ha fått en eneste innkallling til intervju. Jeg har fått fast stilling i Vestfold. Hva kan han gjøre for å finne jobb? Er det lurt med tur til enkelte skoler med åpen søknad? takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 Anbefaler å søke steinerskolen De vet jeg trenger lærer nå. Selv om de er litt alternativ så er det ihvertfall en jobb. Anonymkode: a1273...269
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler å søke steinerskolen De vet jeg trenger lærer nå. Selv om de er litt alternativ så er det ihvertfall en jobb. Anonymkode: a1273...269 Det er egen utdanning/videreutdanning for å bli steinerpedagog. Er mannen din din lærerutdanning godkjent her i Norge? Anonymkode: fc4f1...82b
magmamija Skrevet 8. august 2019 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er egen utdanning/videreutdanning for å bli steinerpedagog. Er mannen din din lærerutdanning godkjent her i Norge? Anonymkode: fc4f1...82b Takk for svar! Ja, han har både bachelorgrad og mastergrad i 2 ulike fag, nettopp ferdig med PPU (tatt i Norge)
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 13 timer siden, magmamija skrev: Hei! vi flytter til Vestfold i 2020. Mannen er lærer (vi er fra utlandet, han har over 1års erfaring som lærer i Norge) og har tidligere søkt jobb i Vestfold uten å ha fått en eneste innkallling til intervju. Jeg har fått fast stilling i Vestfold. Hva kan han gjøre for å finne jobb? Er det lurt med tur til enkelte skoler med åpen søknad? takk for tips! Det kommer nok an på hvilket trinn han tenker seg inn på. Det er nå lavere søkertall til videregående skoler i Vestfold pga lave fødselstall. Såvidt jeg har forstått vil dette vedvare i noen år, og dette har hørt til at flere linjer er lagt ned, og at det er flere lærere som har mistet jobben eller er blitt omplassert i fylket. Få vikarer får fortsette. Men fagkombinasjonen til mannen din kan selvsagt gjøre ham ekstra attraktiv. Dersom han ønsker å jobbe i ungdomsskolen eller barneskolen, ser de som regel etter lærere med basisfagene. Det er sikkert ulikt i de ulike kommunene, men jeg har hørt at de i min kommune helst vil ha lærere med undervisningskompetanse i to basisfag. Samtidig kommer det igjen an på hva slags fagkombinasjon han har, om det er noe den enkelte skole trenger. For å få fast jobb i barne- eller ungdomsskolen må han ha undervisningskompetanse i minimum ett av basisfagene. Anonymkode: 3073d...13a
magmamija Skrevet 9. august 2019 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2019 Tusen takk for svar! Han har Bare 1 basisfag, men kompetanse iflere.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 Er ikke så lett å få jobb som lærer om dagen. Han bør kontakte ulike skoler og spørre om de trenger vikar. Har selv måtte gjøre det. Fast jobb kan jeg se langt etter. Anonymkode: 4604d...16e
magmamija Skrevet 9. august 2019 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke så lett å få jobb som lærer om dagen. Han bør kontakte ulike skoler og spørre om de trenger vikar. Har selv måtte gjøre det. Fast jobb kan jeg se langt etter. Anonymkode: 4604d...16e Kanskje dumt spørsmål, men jeg har aldri jobbet som vikar... hva mener du med vikar? Dvs. 100 %stilling i f.eks. 1 år (vikar for noen) eller mener du at han bør søke jobb som tilkallingsvikar (mindre stilling)?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 5 timer siden, magmamija skrev: Kanskje dumt spørsmål, men jeg har aldri jobbet som vikar... hva mener du med vikar? Dvs. 100 %stilling i f.eks. 1 år (vikar for noen) eller mener du at han bør søke jobb som tilkallingsvikar (mindre stilling)? Jeg er ikke den du spør, men svarer likevel. Det er vanskelig arbeidsmarked i Vestfold for lærere, han burde ta til takke med absolutt alt. Ja; tilkallingsvikar. Anonymkode: 39330...68c
magmamija Skrevet 9. august 2019 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke den du spør, men svarer likevel. Det er vanskelig arbeidsmarked i Vestfold for lærere, han burde ta til takke med absolutt alt. Ja; tilkallingsvikar. Anonymkode: 39330...68c tusen takk for svar! trist da han vil forlate sin faste stilling...men sånn er det bare når man ønsker endringer i livet
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #11 Skrevet 9. august 2019 9 hours ago, magmamija said: Kanskje dumt spørsmål, men jeg har aldri jobbet som vikar... hva mener du med vikar? Dvs. 100 %stilling i f.eks. 1 år (vikar for noen) eller mener du at han bør søke jobb som tilkallingsvikar (mindre stilling)? Tilkallingsvikar. Fort gjort å få ett eller fler lengre vikariater etter at man har jobbet på tilkalling. Jeg kontakta en skole i oktober, jobba rundt 50% frem til jul i diverse klasser. Fikk tilbud om mer jobb, men jeg studerte i tillegg og ville ikke ta på meg for mye. Etter jul fikk jeg tilbud om 80% som jeg hadde ut skoleåret, med «fri» rundt eksamenstider da. Så å melde seg som vikar er en start! Jeg skal fortsette å jobbe på denne skolen dette skoleåret også. Det er ikke ideelt, men det er bedre enn ingenting! Plutselig dukker det opp en fast stilling midt i skoleåret, og da står man sterkt hvis man har jobbet der som vikar fra før. Anonymkode: 4604d...16e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #12 Skrevet 9. august 2019 4 hours ago, magmamija said: tusen takk for svar! trist da han vil forlate sin faste stilling...men sånn er det bare når man ønsker endringer i livet Sluttet selv i fast jobb som lærer og flyttet. Det positive var at jeg hadde erfaring. Da blir man prioritert. Men det blir nok vikar-jobbing en god stund fremover. Man skal ha flaks for å få fast jobb som lærer i sentrale byer på Østlandet. Anonymkode: 4604d...16e 1
magmamija Skrevet 10. august 2019 Forfatter #13 Skrevet 10. august 2019 Da vet vi mye mer, tusen takk!!!
magmamija Skrevet 10. august 2019 Forfatter #14 Skrevet 10. august 2019 Kanskje det er lurt med videreutdanning? Nettbasert studie i tillegg til hans utdanning? Ser at skoler er på jakt etter folk med spesialpedagogikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå