Gå til innhold

Hår og sminke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha et lite bryllup med vielse på rådhuset. Har ikke lyst til å bruke flerfoldige tusen på brudestyling, men jeg trenger hjelp til sminke så jeg ikke ser fæl ut på bildene og er heller ikke så veldig flink til å sette opp håret mitt. Jeg bruker sjelden mer enn maskara og vil ikke risikere å sminke meg selv og ende med å se syk ut på bildene. Har heller ingen venninner som er over gjennomsnittet flinke til hår og sminke. Har sett litt på prislisten til noen frisører og ser at noen tilbyr lett dagsminke og har timepris for håroppsetting (ca 900 per påbegynte time), i tillegg har de «brudestyling» med voldsomt høy pris. Hva annet enn prøvetime og kanskje champagne er det egentlig man betaler ekstra for når man bestiller «brudestyling» som gjør det så sinnsykt dyrt?

Anonymkode: c67ca...437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken by bor du i?

Anonymkode: 590cb...d0a

Skrevet

Jeg ville vurdert å legge makeupen selv om jeg var deg. Mange av frisørene som gjør brudepynting og makeup er desverre ikke særlig flinke å legge makeup. Det ligger mange videoer på YouTube av hvordan man legger en enkel makeup, dersom du vil øve deg og sminke deg selv på dagen. 

Anonymkode: ef856...4f1

• Liker 2
Skrevet

Hvis du bor i en by med et litt større parfymeri kan du be om prøvesminking der- da demonstrerer de ulike produkter og viser deg hvordan du skal legge make- up. Så kan du øve deg hjemme og legge sminken selv. 

Anonymkode: c662c...3c1

• Liker 1
Skrevet

Søk på Facebook om det er noen som er interessert i går og sminke. Hvis du er litt eldre er det kanskje noen som har barn. Mange unge flinke jenter (og gutter) der ute. Betal en 1000 lapp eller noe. Men ville kanskje vurdert en prøve hos vedkommende på forhånd, for sikkerhets skyld 😜

Skrevet
På 11.8.2019 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Hvis du bor i en by med et litt større parfymeri kan du be om prøvesminking der- da demonstrerer de ulike produkter og viser deg hvordan du skal legge make- up. Så kan du øve deg hjemme og legge sminken selv. 

Anonymkode: c662c...3c1

Jeg tror det fort kunne blitt like dyrt som å gå til en salong. Har bare blitt sminket i parfymeri en gang og har ikke lyst til å gjøre det igjen. Selv om jeg sa at jeg ikke likte mye sminke begravde hun meg i så mye at jeg så ut som en porselensdukke til slutt. Og produktene hun skulle få meg til å kjøpe var kjempedyre. Får forhøre meg litt rundt før jeg bestemmer meg.

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det fort kunne blitt like dyrt som å gå til en salong. Har bare blitt sminket i parfymeri en gang og har ikke lyst til å gjøre det igjen. Selv om jeg sa at jeg ikke likte mye sminke begravde hun meg i så mye at jeg så ut som en porselensdukke til slutt. Og produktene hun skulle få meg til å kjøpe var kjempedyre. Får forhøre meg litt rundt før jeg bestemmer meg.

Noen ganger er det gratis legging av make-up i parfymeri hvis det er konsulenter fra bestemte make-up merker tilstede. Ellers tror jeg Body Shop har gratis legging av makeup. Men uansett vil det nok koste litt hvis du skal få et godt og holdbart resultat. Nå vet ikke jeg hvor mye erfaring du har med bruk av make-up, men forskjellen på billig og litt dyrere sminke er ofte at den dyre holder seg penere lengre utover dagen. Det er ihvertfall min erfaring som har sminket meg siden jeg var tenåring. 

Hvis du ikke liker masse sminke (noe jeg godt forstår), ville jeg holdt meg til en god foundation eller CC cream for å jevne ut hudtonen, en vannfast mascara og eventuelt vannfast eyeliner pluss leppestift eller lipgloss. Det trenger ikke koste allverden. F.eks har Kicks parfymerier ofte gode tilbud, og er flinke å hjelpe med å finne riktige produkter også. 

Anonymkode: ef856...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...