AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Trives dere best i tredelt turnus på sykehus, eller er sykehjem/ hjemmesykepleie lettere å kombinere med barn? Jeg har vært ute av yrket i to år fordi jeg helst ville jobbe kun dag mens barna var små. Fikk en kontorjobb deltid gjennom familien, men ønsker meg tilbake i yrket nå. Hadde vært fint å høre erfaringer fra dere som kombinerer sykepleierjobb med barn som skal følges og hentes i barnehage/ SFO. PS. Jeg har bare grunnutdanning. Anonymkode: 5ea90...bea
adieu Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 Hei! Jeg er sykepleier, har stilling 100% fast på en kirurgisk intermediæravdeling på et stort sykehus. Syns det var travelt med 2 små barn (begge under 3) og tredelt 100%. Fikk ta permisjon fra stillingen min for å prøve 50% natt på samme avdeling, og så langt liker jeg det veldig godt! Har ca 6-7 vakter i mnd fordelt utover, og har langfri mellom hver runde med nattevakter (er maks 3 på rad), så får fulgt opp barna og hjemmet godt. Jeg tror det hadde vært mer slitsomt om jeg hadde mer enn 50%, så det passer meg helt perfekt. Og du tjener ikke mye mindre enn 100% tredelt faktisk! Skal sies at jeg hadde jobbet en del år i 100% stilling ved den avdelingen før jeg startet på nattevaktsstilling, så jeg er veldig trygg der, noe som gjør at jeg klarer å slappe av og ikke stresse før jeg skal på jobb. Jeg tror jeg hadde syntes det var mer slitsomt med 100% fast dagstilling man-fre, er så digg med langfri mellom jobbperiodene Jeg har også «bare» grunnutdanning.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 1 time siden, adieu skrev: Hei! Jeg er sykepleier, har stilling 100% fast på en kirurgisk intermediæravdeling på et stort sykehus. Syns det var travelt med 2 små barn (begge under 3) og tredelt 100%. Fikk ta permisjon fra stillingen min for å prøve 50% natt på samme avdeling, og så langt liker jeg det veldig godt! Har ca 6-7 vakter i mnd fordelt utover, og har langfri mellom hver runde med nattevakter (er maks 3 på rad), så får fulgt opp barna og hjemmet godt. Jeg tror det hadde vært mer slitsomt om jeg hadde mer enn 50%, så det passer meg helt perfekt. Og du tjener ikke mye mindre enn 100% tredelt faktisk! Skal sies at jeg hadde jobbet en del år i 100% stilling ved den avdelingen før jeg startet på nattevaktsstilling, så jeg er veldig trygg der, noe som gjør at jeg klarer å slappe av og ikke stresse før jeg skal på jobb. Jeg tror jeg hadde syntes det var mer slitsomt med 100% fast dagstilling man-fre, er så digg med langfri mellom jobbperiodene Jeg har også «bare» grunnutdanning. Takk for svar! Skal vurdere å jobb natt på lengre sikt. Anonymkode: 5ea90...bea
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 Flere som vil dele hvor dere jobber og om dere trives? Anonymkode: 5ea90...bea
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 Tok meklerkurs og jobber på familievernkontor. 8-16 hver virkedag. Anonymkode: 9811f...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 Jeg jobber turnus og kun gjort det med barn. Hater det. Vet aldri om jeg får være med på julaften eller ei (for eksempel). Anonymkode: 52267...e33
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 Sykehus, 70 % natt og har barn i barnehagen. Elsker det virkelig! Det blir jo nesten som å jobbe 70 % dag, bare med bedre lønn og roligere arbeidsdager, samt mye mer fritid da nattevaktene er lengre enn de på dag. Og mtp helligdager er det kipt om den faller midt imellom 2 vakter, prøver ofte å bytte da. men om man enten går av eller på den dagen, om det skulle f.eks være julaften, vil man ikke gå glipp av så mange timer med familien. Anonymkode: d6c55...34c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #8 Skrevet 8. august 2019 Har jobbet 60% på sykehjem dag og kveld. Det fungerte bra ift bhg, henting og levering osv. Men det ble for tungt for meg, selve arb belastningen. Pga underbemanning, tunge løft, mye fysisk stress osv, så jeg ble skikkelig dårlig av det. Hadde i tillegg små barn som krevde mye så den totale mengden ble for stor for meg. Vi er alle forskjellige på hvor mye belastning vi tåler. Nå skal jeg jobbe 50% natt på samme sted og det tror jeg blir mye bedre. Skal bli en sann glede å slippe tidligvakter med tunge stell og slit. Anonymkode: e3cf8...bec
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #9 Skrevet 8. august 2019 Jobber 75 % i todelt turnus: dag/kveld. Har mer fritid og overskudd nå enn da jeg hadde ordinær dagjobb fra 8-16. Det ble jeg rett og slett utslitt av. Hadde stadig dårlig samvittighet for mitt første barn som hadde lange dager i barnehagen. Nå får barna fri innimellom. Jeg kan levere sent når jeg har kveldsvakt og hente 15.30 når jeg har dagvakt. Jeg går glipp av julaften, 17. mai og lignende, men hverdagen betyr mest i det lange løp Anonymkode: 4d1ab...068
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå