AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Den siste tiden opp mot bryllupet har vært tung. Kjæresten min som har tre ganger så mye familie som meg hvor ikke en eneste person har avlyst. Nå under tre uker før bryllupet har halvparten av min familie avlyst av forskjellige "ugyldige" grunner. Dette har ført til mye skuffelse, krangling mellom meg og kjæresten, og ikke minst mange timer ekstra-arbeid nå i siste liten. Jeg kjenner jeg så skuffet og lei meg at over at min egen far og halvparten av familien min har bestemt seg for å ikke møte i bryllupet, at jeg nå har mest lyst til å avlyse. iMen jeg kan jo ikke det siden vi har lagt ut mange, mange tusen i halvannet år på dette bryllupet som er om en snau uke. Vet ikke helt hva jeg vil oppnå med dette innlegget, kanskje noen andre som har opplevd noe liknende? Eller kanskje bare noen trøstende og oppmuntrende ord. Anonymkode: e28af...639
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 Skjønner deg godt. For min del er bryllupsfesten, og det å møte familie man kanskje ikke ser så ofte i hverdagen, hele poenget med et giftemål. Anonymkode: a6eb4...a81
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 Tenk på hvorfor du og din fremtidige mann ble enige om dette; dere ønsket å bli ektefolk. Det er dere to som er viktige. Familie kan by på utfordringer, men denne dagen handler om dere to og det teamet dere skal bli. Dessverre gjør folk som de vil, familie eller ei. Skuffelser er en del av livet, og man kan ikke velge sin familie eller hva andre velger å gjøre. Det jeg lurer på er hvorfor du og kjæresten ikke fårtil å samarbeide om dette. Hvorfor krangler dere? Hva krangler dere om? Anonymkode: f3a1f...7f2 13
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 Hvis dere klarer å krangle dere i mellom fordi familien din ikke har anledning til å komme, er det kanskje ikke noe forhold å satse på. Skjønner meg ikke på par som klarer å lage krangler hele tiden over de tåpeligste ting Anonymkode: 4e02b...0d5 11
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tenk på hvorfor du og din fremtidige mann ble enige om dette; dere ønsket å bli ektefolk. Det er dere to som er viktige. Familie kan by på utfordringer, men denne dagen handler om dere to og det teamet dere skal bli. Dessverre gjør folk som de vil, familie eller ei. Skuffelser er en del av livet, og man kan ikke velge sin familie eller hva andre velger å gjøre. Det jeg lurer på er hvorfor du og kjæresten ikke fårtil å samarbeide om dette. Hvorfor krangler dere? Hva krangler dere om? Anonymkode: f3a1f...7f2 TS Det er sant at det viktigste er at vi skal bli ektefolk. Det er nok en del småting vi krangler om som blir større i dette bryllupskaoset. Som for eksempel at han ikke synes noe om at min mor gav beskjed til kjæresten min at min egen far ikke kom. Så han føler seg plassert i midten. Også er det jo andre småting som bygger på, i tillegg til at vi akkurat har oppdaget skjeggkre i huset. Snakk om dårlig timing. Anonymkode: e28af...639 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 Jeg vil også spørre deg hva du og kjæresten krangler om. Dere bør kunne diskutere og kommunisere om dette uten å krangle? Ellers vil jeg si at det du ser på som ugyldige grunner ikke nødvenfigvis er det - man vet aldri hundre prosent hva folk sliter med. Eller kan det hende at de ikke støtter forholdet deres? Anonymkode: 5e8c2...060 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt. For min del er bryllupsfesten, og det å møte familie man kanskje ikke ser så ofte i hverdagen, hele poenget med et giftemål. Anonymkode: a6eb4...a81 Er det poenget med å gifte seg? Virkelig? Et giftermål er da vitterlig å forene de to som elsker hverandre. Ikke perifer familie og bekjentskaper. Anonymkode: 27ba0...325 10
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #8 Skrevet 8. august 2019 Hvorfor så stor bryllupsfest, når familiesituasjonen er som den er? Ikke kjefte på kjæresten din. Be heller din far om å prioritere deg i denne sammenheng. Anonymkode: 8e4b0...6fc 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #9 Skrevet 8. august 2019 Det er jo megakjipt for han og hans familie om dere avlyser! Gjennomfør festen - familien din får du ikke gjort noe med uansett. Hva om de ikke kommer neste gang heller, skal du avlyse da også? Anonymkode: d1cc9...680 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #10 Skrevet 8. august 2019 Ikke la de hensynsløse familiemedlemmene dine få ødelegge det du og kjæresten din har bygd opp. Ikke rart at du føler deg sviktet og mister litt spiriten når du blir møtt på den måten av dine nærmeste. Et ekteskap er jo først og fremst noe som angår deg og kjæresten din- det er det viktigste. Forklar ham at du trenger litt ekstra støtte denne uka og at du er oppgitt og fortvilet pga sviket fra bla din far. Prøv å glede deg over at den familien du nå skal inn i støtter opp om dere, og fremtiden dere skal skape sammen. Det er sikkert vanskelig å akseptere at familien din velger som de gjør- men det handler nok mer om dem enn om deg. Så får du ta valgene til etterretning. Jobb med å la konfliktene ligge den siste uka- kanskje bruke tida på å gjøre noe hyggelig med kjæresten din, som en fin opptatt til bryllupet. Lykke til! Anonymkode: 314e9...e08 5
solmåneogstjerner Skrevet 8. august 2019 #11 Skrevet 8. august 2019 Jeg skjønner godt at du er lei deg. Jeg går ut ifra at det er du som har skrevet om dette før, ihvertfall når det gjelder minst en av personene som ikke kommer. At du og kjæresten krangler kommer nok av stress og følelser som egentlig ikke har så mye med forholdet mellom dere å gjøre. Men du kan si til kjæresten at han kan ikke være irritert på deg pga ting som din familie gjør. Han er nok mest fortvilet fordi at han ser at situasjonen plager deg. Du har tenkt på dette og strevet med situasjonen i flere måneder, når det gjelder en eller to av disse familiemedlemmene (hvis ikke jeg tar helt feil og blander deg med en annen). Prøv å ikke tenke så mye på dette. Som en annen har skrevet, prøv å finne på noe hyggelig med kjæresten, gled dere til bryllupet selv om det ikke ble helt som ønsket. Det er ikke unormalt at det blir stress og litt småkrangling i en slik situasjon. Det trenger ikke å bety at dere ikke passer sammen. Ro ned, slapp av, det blir nok en fin dag ♥️ 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #12 Skrevet 8. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det poenget med å gifte seg? Virkelig? Et giftermål er da vitterlig å forene de to som elsker hverandre. Ikke perifer familie og bekjentskaper. Anonymkode: 27ba0...325 BryllupsFESTEN skrev brukeren. Ikke selve vielsen Anonymkode: f4182...edd 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #13 Skrevet 8. august 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke la de hensynsløse familiemedlemmene dine få ødelegge det du og kjæresten din har bygd opp. Ikke rart at du føler deg sviktet og mister litt spiriten når du blir møtt på den måten av dine nærmeste. Et ekteskap er jo først og fremst noe som angår deg og kjæresten din- det er det viktigste. Forklar ham at du trenger litt ekstra støtte denne uka og at du er oppgitt og fortvilet pga sviket fra bla din far. Prøv å glede deg over at den familien du nå skal inn i støtter opp om dere, og fremtiden dere skal skape sammen. Det er sikkert vanskelig å akseptere at familien din velger som de gjør- men det handler nok mer om dem enn om deg. Så får du ta valgene til etterretning. Jobb med å la konfliktene ligge den siste uka- kanskje bruke tida på å gjøre noe hyggelig med kjæresten din, som en fin opptatt til bryllupet. Lykke til! Anonymkode: 314e9...e08 Takk for det ❤️ 1 hour ago, solmåneogstjerner said: Jeg skjønner godt at du er lei deg. Jeg går ut ifra at det er du som har skrevet om dette før, ihvertfall når det gjelder minst en av personene som ikke kommer. At du og kjæresten krangler kommer nok av stress og følelser som egentlig ikke har så mye med forholdet mellom dere å gjøre. Men du kan si til kjæresten at han kan ikke være irritert på deg pga ting som din familie gjør. Han er nok mest fortvilet fordi at han ser at situasjonen plager deg. Du har tenkt på dette og strevet med situasjonen i flere måneder, når det gjelder en eller to av disse familiemedlemmene (hvis ikke jeg tar helt feil og blander deg med en annen). Prøv å ikke tenke så mye på dette. Som en annen har skrevet, prøv å finne på noe hyggelig med kjæresten, gled dere til bryllupet selv om det ikke ble helt som ønsket. Det er ikke unormalt at det blir stress og litt småkrangling i en slik situasjon. Det trenger ikke å bety at dere ikke passer sammen. Ro ned, slapp av, det blir nok en fin dag ♥️ Det kan godt stemme ja Takk for fine ord, det tar jeg til meg ❤️ Anonymkode: e28af...639 1
solmåneogstjerner Skrevet 8. august 2019 #14 Skrevet 8. august 2019 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan godt stemme ja Takk for fine ord, det tar jeg til meg ❤️ Inviter kjæresten med på en liten tur i kveld. Ta med noe godt. Si til ham at du gleder deg til å gifte deg med ham og at du ikke vil at dere skal krangle og stresse pga dette. Kos dere med hverandre. Glem alt annet, selv om jeg forstår at det er vanskelig. Synes den sangen er så fin. Videoen kanskje ikke, men hør på teksten 😊 Endret 8. august 2019 av solmåneogstjerner 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #15 Skrevet 8. august 2019 Jeg forstår deg veldig godt, jeg gar opplevd noe tilsvarende selv, men noe jeg har lært meg er å være takknemlig for de som kommer, og rette fokuset mot dem, i stedet for å ha fokuset rettet mot de som ikke kommer. Jeg husker en gang da mamma og jeg skulle i et bryllup. Mamma ble syk like før, så jeg reiste alene . Det første jeg fikk høre da jeg kom frem var "og hvor er Kari? " og det var fokuset hele kvelden. Helt ærlig ble det etterhvert slik at jeg følte jeg ikke var bra nok alene, de ville heller hatt henne der. Så det er mitt råd til deg. Flytt fokuset bort fra de som meldte avbud, og over på de som har takket ja. Hvis du kansellerer bryllupet på grunn av gjester som ikke kommer, sender du feil signaler til de som vil feire dere Anonymkode: 08397...816 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #16 Skrevet 8. august 2019 Jeg skjønner godt at det er tungt når nærmeste familie avlyser i siste liten. Er foreldrene dine gift? Eller har din far "ny" familie? Da kan nemlig fort noen andre stå bak, menn kan til tider være svært konfliktsky og av den grunn velge minste motstands vei. Hadde det vært min far hadde jeg forlangt (jepp, krevd) et møte med bare han og fortalt hva jeg syntes. I tillegg hadde jeg gjort han oppmerksom på at om han ikke ombestemte seg, at jeg var så lite verdt i hans øyne, ville han for all ettertid være en ikkeperson i min familie. Trekk pusten, sett deg ned med samboeren din og fortell han at du er både stressa og lei deg. Si til han at du kan ikke ta ansvar for det voksne folk sier og gjør. Spør han hvordan dere kan unngå å krangle frem mot bryllupet? Kan du be han være litt ekstra overbærende? Det er som regel brura som stresser og bekymrer seg mest, er min erfaring. Lykke til med bryllupet og fremtiden. Og husk at for de som melder avbud så er det deres tap, ikke ditt. Anonymkode: bc0cf...b3f 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #17 Skrevet 8. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: BryllupsFESTEN skrev brukeren. Ikke selve vielsen Anonymkode: f4182...edd Festen er for å feire dem som gifter seg. Man holder ikke bryllupsfest for alle andre. Man holder fest for å feire brudeparet. Anonymkode: 27ba0...325
Antoinette Skrevet 8. august 2019 #18 Skrevet 8. august 2019 For en absurd tråd, dere gifter dere for deres egen del. Hallo? Hvis familien din ikke prioriterer deg på en slik begivenhet så drit i dem. Du betyr tydeligvis ikke nok for dem eller så liker de ikke han du skal gifte deg med men tør ikke si noe. 3
Million Skrevet 8. august 2019 #19 Skrevet 8. august 2019 Jeg hadde gitt blanke og giftet meg glad og fornøyd likevel. Vil de ikke komme? Deres tap. Gift og lykkelig burde du kunne bli uansett. Det er mannen din du gifter deg med, ikke den øvrige familien din. Man gifter seg jo for egen del, ikke for festen. 2
Anim92 Skrevet 8. august 2019 #20 Skrevet 8. august 2019 Har du ikke en tråd om dette fra før av...? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå