Gå til innhold

Gamle Fredrikstad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bo der med barn?

Har funnet en plass de men hva er deres erfaringer?

På godt og vondt?

Er det sentralt og greit og mye å finne på for store og små i området?

 

Tenker på området rundt Gudeberg Barne- og ungdomsskole. Er den skolen og stedet bra?Trygt?Mange barnefamilier?

 

Takker for evt svar :)

 

 

 

Anonymkode: 25f2f...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også på det. Men er det noe å finne på der, bortsett fra å gå tur i Gamlebyen? 

Anonymkode: 24716...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle Fredrikstad er jo ganske stort, men området ved Gudeberg skole er Kongsten og Prestejordet, og er gode, fine og populære områder, spesielt om man har barn. Har ikke barn i skolealder selv, men de som har det, er fornøyd med skolen.

Det er kort vei til lysløypa i Østmarka. På Kongsten ligger Kongstenhallen og badehallen (med utebad om sommeren). I Gamlebyen er det kafeer, spisesteder, et par gallerier, lekeplass og Gamlebyen kulturhus.

Det er også kort vei til sentrum, med kino, Litteraturhuset, kulturhus, spisesteder, kafeer og et sentrum og gågate som faktisk lever.

For å komme til sentrum kan man ta gratis byferge fra Gamlebyen og rett over elva (hvert kvarter hele døgnet, oftere i rushtida), samt gratis byferge fra Gamlebyen og til sentrum. 

Jernbanestasjonen ligger rett over elva for Gamlebyen. Ca. 1 t og 10 min inn til Oslo S.

Anonymkode: c16cc...214

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer også på det. Men er det noe å finne på der, bortsett fra å gå tur i Gamlebyen? 

Anonymkode: 24716...619

Kongstenbadet? Gratisferga til byen? Mye å finne på i Gamlebyen også.

Jeg har ikke erfaring med å bo der med barn, men har bodd 5 år i området og trivdes godt. Rundkjøringa ved brua er litt skummel (og bråkete i mai når den fylles opp med russ), men ellers er området stille og rolig. 

Anonymkode: 3bc96...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...