Gå til innhold

Sees plutselig.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ses plutselig kan bety to ting: Vi ses ganske snart, eller vi ses tilfeldig etterhvert. 

Så om det er positivt eller negativt må du jo vurdere ut i fra konteksten på daten. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde sluttet å tolke. Sluttet og tenke. Sluttet å tro. Sluttet å spille. Da ville du hatt en fantastisk kjæreste for lenge siden. 

Kanskje uttrykket for han betyr "gleder meg til å se deg snart", eller "sees snart", eller "det var gøy, men nei..", eller ingenting i det hele tatt. 

Kanskje sitter begge og venter på at den andre skal melde, for hadde han/hun vært interessert så "hadde de selvfølgelig tatt kontakt." 

Dette. Holdt på å miste den jeg treffer nå fordi vi traff hverandre på byen, var enige om å treffes men vi var begge beruset og når vi våknet neste dag så var vi veldig usikre på om om "vi" altså den andre gjensidig mente noe med det. Begge gikk og ventet på at den andre skulle ta kontakt. Ingen av oss gjorde akkurat det, og tiden gikk. Heldigvis fikk vi en sjanse til der vi tilfeldig traff hverandre, og nå skal aldri dette skje igjen :)  Ta for pokker kontakt, spør og vær direkte. Om den du gjør det med ikke tåler dette er det ikke liv laga for et forhold uansett, altså det er ikke en interesse der. Hva har man å tape? Ingenting.

Vente hverandre ut, og spille dette idiotiske spillet er iallefall jeg ferdig med nå.

Anonymkode: 847a4...ffd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den beste taktikken er å " takke for sist" og si det var veldig hyggelig når det faktisk var det. Og så spørre om man har lyst å treffes igjen. Verre er det bare ikke. En liten setning som alle burde klare å forholde seg til, og kunne svare på. Den er veldig kort og enkelt, men sier alt.

Anonymkode: 847a4...ffd

• Liker 4
Skrevet

Sees plutselig er noe jeg sier til folk jeg ikke har laget en konkret avtale med, men sikkert ser igjen ved en eller annen anledning. Men folk kan legge forskjellig mening i samme uttrykk. 

Derimot syns jeg du skal slutte å tolke å mene ut i fra en setning, å heller se på kontakten, kjemien, og daten i seg selv, spm en helhet. Hvis du syns ting har virket positivt til nå, så syns jeg du skal sende han en melding igjen, å spørre om han vil bli med på xxxx (sett inn aktivitet). :) det er ikke slik at han må ta kontakt først, hvis ikke så er han ikke interessert. Kanskje han sitter med samme tanker som deg. Man må tørre å satse litt i datingverdenen :)

i tillegg får du noe litt mer konkret å gå på om du tar opp kontakten igjen nå. Virker han lunken på kontakten, eller er han gira? Foreslår han en ny dag om han ikke kan? Da vil du få litt mer hint og svar, fremfor å sitte å tolke en setning :)

• Liker 4
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Hadde jeg sagt det ville det betydd at dette er siste avtalte møte mellom dere, og at dere fra nå av bare kommer til å se hverandre dersom dere møtes tilfeldig.

Men så leser jeg i tråden at folk fra Bergen osv sier dette som et vanlig vennlig uttrykk, og du sier han er fra Bergen, så...

Endret av loveli
AnonymBruker
Skrevet

Sees plutselig kan jeg fint si. Men jeg er kvinne. Hadde en mann sagt sees plutselig til meg- da hadde han ikke vert interessert. Evt til bruk og kast etter en natt på byen. Bergen her. 

Anonymkode: 05411...fdd

AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om da jeg og han jeg datet sa «takk for nå» etter natten vår sammen og aldri snakket med meg igjen😅 vet ikke om det er positivt eller negativt ts, men det normale ville vært å si «vi snakkes» eller «vi sees» dersom man så på det som noe langvarig

Anonymkode: 9a182...29b

Skrevet

Når jeg sier det betyr det at vi kanskje møtes senere en gang ved en tilfeldig anledning, men at det ikke ventes at vi selv skal arrangere å møte hverandre i nærmeste fremtid

Skrevet

Har opplevd at en fyr jeg likte sa det utsagnet til meg. 

Han kontaktet meg i ettertid og invitererte meg på fest. 

Det viste seg at han var nysingel og bare drev et spill med meg. 

Han ville ha makt og kontroll. 

Anonymkode: baaaf...9e6

Skrevet

Jeg er fra Bergen. Her er det helt vanlig å si "sees plutselig" om man ikke har avtalt noe fast, uansett om man ønsker å planlegge noe snart eller ikke. Jeg sier det ikke til kollegaer jeg vet at jeg skal treffe dagen etter, men sier det gjerne til min mor (som jeg ser minst en gang i uken) eller til min mann om jeg går ut en tur, men ikke vet helt nøyaktig når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: aa58d...c8d

Skrevet

Synes det høres ut som en litt flåsete måte å si at "vi ses kanskje tilfeldig en gang". Slik ville jeg hvertfall oppfattet det, men nå er jeg ikke fra Bergen da. Mange som sier det her i Oslo også, men det er ikke akkurat noe jeg ville oppfattet som særlig positivt etter en date for å si det sånn. Hvis man vil møtes igjen vil man ikke si noe sånt. 

Anonymkode: 791f1...2b0

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...