Gå til innhold

Sees plutselig.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger dere i det utsagnet etter en date? Vil han treffes igjen, eller ikke? 

Anonymkode: 4b02e...e31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør han da vel. 

Anonymkode: 6949e...41a

AnonymBruker
Skrevet

Sees kanskje tilfeldig en dag? 

Anonymkode: f59b9...2f6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han gav meg et kyss og sa noe sånt som : vi treffes plutselig vi, koselig det..

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sees kanskje tilfeldig en dag? 

Anonymkode: f59b9...2f6

Dette.😊

Anonymkode: 1d130...727

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du en annen tråd gående nå også? 

Det betyr at dere treffes når dere treffes. I Bergen er dette et vanlig uttrykk. Sa det til venner, familie whatever

Anonymkode: d68bb...3ff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tolket det mer positivt enn negativt. Men hva han egentlig mener, vet jo bare han.

Anonymkode: 20e66...ef8

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du en annen tråd gående nå også? 

Det betyr at dere treffes når dere treffes. I Bergen er dette et vanlig uttrykk. Sa det til venner, familie whatever

Takk for svar. Så det betyr at han vil treffes igjen? Han er fra Bergen ja.

Skrevet

At vi snakkes. Ganske enkelt og greit. Tror ikke jeg hadde lagt så mye i ordene . Tenkt at det var et slags utsagn

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Så det betyr at han vil treffes igjen? Han er fra Bergen ja.

Det er bare et uttrykk vi bruker i Bergen. Det betyr "sees". Om noen hadde sagt til deg "sees!", eller "snakkes!", hva hadde du tenkt? 

Det er bare en talemåte. På samme måte som vi sier "slit'an" når noen har kjøpt noe nytt. Det er rett og slett et tomt uttrykk som ikke er ment å analyserest til døde. 

Om DU vil treffes så spørr du han om det. Du får da enten ja eller nei. Spiller ingen verdens rolle om du spør i morgen, lørdag, søndag, neste onsdag eller om 3 uker. Du får et svar. Så tar du det derifra. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil jo treffes, og det tror jeg han vet. Men tenker at det er han som bør ta kontakt om han har lyst og holde kontakten .. hvis han liker meg, skulle ikke det vært så vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil jo treffes, og det tror jeg han vet. Men tenker at det er han som bør ta kontakt om han har lyst og holde kontakten .. hvis han liker meg, skulle ikke det vært så vanskelig.

Neida, han bør ikke være den som tar kontakt. 

Send han en hyggelig melding og ta det derfra. 

Anonymkode: 20e66...ef8

• Liker 4
Skrevet

Det er ett helt vanlig uttrykk som ikke betyr noe hverken mer eller mindre enn "vi prates" "vi ses" "vi høres" "vi meldes" "vi ringes" eller andre lignende uttrykk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner, når jeg sier vi sees til noen er det jo ingenting konkret.. så det er vel bare og innse at han nok ikke er så keen.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er NEGATIVT ts. "Sees plutselig" er sånn halvoverlegent piss fra menn som mener de er litt for bra for dama de treffer. Det betyr at han IKKE kommer til å anstrenge seg for å treffe deg igjen og hvis dere treffes tilfeldig ligger du i kategori: i beste fall bra nok som et ligg for en natt om det kniper.

Anonymkode: fae39...db3

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er NEGATIVT ts. "Sees plutselig" er sånn halvoverlegent piss fra menn som mener de er litt for bra for dama de treffer. Det betyr at han IKKE kommer til å anstrenge seg for å treffe deg igjen og hvis dere treffes tilfeldig ligger du i kategori: i beste fall bra nok som et ligg for en natt om det kniper.

Anonymkode: fae39...db3

Han har jo invitert meg med på fest osv.. men men. Tenker du at jeg bare skal la være og kontakte han? 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor må han ta kontakt? 
Hvis du har lyst til å holde kontakten, hvis du liker han, så burde det ikke være så vanskelig...
Eller du kan droppe ta kontakt med han, og dermed vise at du ikke er interessert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde sluttet å tolke. Sluttet og tenke. Sluttet å tro. Sluttet å spille. Da ville du hatt en fantastisk kjæreste for lenge siden. 

Kanskje uttrykket for han betyr "gleder meg til å se deg snart", eller "sees snart", eller "det var gøy, men nei..", eller ingenting i det hele tatt. 

Kanskje sitter begge og venter på at den andre skal melde, for hadde han/hun vært interessert så "hadde de selvfølgelig tatt kontakt." 

Altså...ikke rart enkelte alltid er på dateren....

Anonymkode: c1812...8e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Alle vet vel at det uttrykket betyr: Jeg kommer ikke til å ta kontakt.

Anonymkode: 769ac...1e7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Alle vet vel at det uttrykket betyr: Jeg kommer ikke til å ta kontakt.

Anonymkode: 769ac...1e7

Herregud. Alle vet vel at et uttrykk kan bety ulike ting for ulike personer... eller i ulike kulturer. 

Familien i Bergen sier det hver gang vi drar. For disse er det utelukkende positivt ladet. De synes mitt østlandske "vi snakkes" er frekt. 

Anonymkode: c1812...8e5

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...