AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 Grunnet sykdom vil jeg de neste månedene være tilnærmet sengeliggende den største delen av døgnet. Jeg kan trene lett ca 30 minutter daglig, men utover dette er jeg ikke i noe form for aktivitet utenom å gå opp og ned en trapp for å gå på toaletter og å lage meg mat. jeg er 163 høy og veier 56 kg. Tenker at jeg må begrense kcal inntaket ganske drastisk i denne perioden for og ikke legge på meg. Noen her som har noen tanker og forslag? Blir 1200 kcal i døgnet for lite,eller er det realistisk med en så immobil periode? Anonymkode: 2323a...3f3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #2 Skrevet 7. august 2019 Jeg vet ikke alderen din, men dersom du er mellom 30-40 år så er basalforbrenningen din rundt 1300 kcal. Du bør ikke ligge lavere enn dette. Siden du er i begrenset aktivitet, så ville jeg tenkt at 1500 kcal er naturlig for deg. Du vil nok uansett merke at du ikke har så stor matlyst i denne perioden. Anonymkode: 36537...dcb 4
addict Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 Jeg må bare legge til her at hvis du er syk så er det veldig viktig at du spiser nok. Heller litt for mye enn litt for lite. La kroppen få de beste forutsetningene for å gjøre deg frisk. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #4 Skrevet 7. august 2019 15 minutter siden, addict skrev: Jeg må bare legge til her at hvis du er syk så er det veldig viktig at du spiser nok. Heller litt for mye enn litt for lite. La kroppen få de beste forutsetningene for å gjøre deg frisk. Hm, jeg kjenner flere som har slitt med overvekt etter immobile sykdomsperioder, så vet ikke om "heller litt for mye" er et godt råd. Syns det er bra at hun passer på, men er enig med første kommentaren om at hun bør legge seg rundt 1500 kcal. Anonymkode: abf3e...0af 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #5 Skrevet 7. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Grunnet sykdom vil jeg de neste månedene være tilnærmet sengeliggende den største delen av døgnet. Jeg kan trene lett ca 30 minutter daglig, men utover dette er jeg ikke i noe form for aktivitet utenom å gå opp og ned en trapp for å gå på toaletter og å lage meg mat. jeg er 163 høy og veier 56 kg. Tenker at jeg må begrense kcal inntaket ganske drastisk i denne perioden for og ikke legge på meg. Noen her som har noen tanker og forslag? Blir 1200 kcal i døgnet for lite,eller er det realistisk med en så immobil periode? Anonymkode: 2323a...3f3 Denne kalkulatoren regner ut ditt kaloribehov, hvis du legger inn høyde, vekt, alder, aktivitetsnivå + at du skal holde vekten https://www.melk.no/bmi Anonymkode: 8a792...6cd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #6 Skrevet 7. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir 1200 kcal i døgnet for lite ALT FOR LITE! Anonymkode: 8a792...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #7 Skrevet 7. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan trene lett ca 30 minutter daglig, men utover dette er jeg ikke i noe form for aktivitet utenom å gå opp og ned en trapp for å gå på toaletter og å lage meg mat. jeg er 163 høy og veier 56 kg. 1832 kcal pr dag sier https://www.melk.no/bmi hvis du er 30 år og IKKE er gravid eller ammende, og hvis du har stillesittende arbeid, trener opp til 3 timer pr uke, er kvinne, og skal beholde vekten Anonymkode: 8a792...6cd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #8 Skrevet 7. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 1832 kcal pr dag sier https://www.melk.no/bmi hvis du er 30 år og er 163 høy og veier 56 kg og IKKE er gravid eller ammende, og hvis du har stillesittende arbeid, trener opp til 3 timer pr uke, er kvinne, og skal beholde vekten Anonymkode: 8a792...6cd 1892 kcal! Sorry skrivefeil i innlegget over. Anonymkode: 8a792...6cd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #9 Skrevet 7. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1832 kcal pr dag sier https://www.melk.no/bmi hvis du er 30 år og IKKE er gravid eller ammende, og hvis du har stillesittende arbeid, trener opp til 3 timer pr uke, er kvinne, og skal beholde vekten Anonymkode: 8a792...6cd Hun er sengeliggende, leste du ikke HI? Anonymkode: 36537...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #10 Skrevet 7. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun er sengeliggende, leste du ikke HI? Anonymkode: 36537...dcb Sengeliggende og stillesittende blir sånn ca det samme i den situasjonen Hun forteller jo at hun er oppe og lager mat m.m. og kan trene 30 min pr dag. Anonymkode: 8a792...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #11 Skrevet 7. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun er sengeliggende, leste du ikke HI? Anonymkode: 36537...dcb Jeg mente at når hun forteller at hun er sengeliggende MEN at hun er oppe og lager mat m.m. og kan trene 30 min pr dag, så kan jo det sammenlignes med stillesittende arbeid sånn kaloribehovsmessig? Og på kalkulatoren på Melk finnes ikke valget "sengeliggende". Men det finnes andre kalkulatorer som er mer spesifikk. Kanskje på NHI. Anonymkode: 8a792...6cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå