Gå til innhold

MENN, hvorfor er dere på Kvinneguiden?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ingenting imot at menn er her på kg, men jeg har sett noen ganger at noen av dem bagatelliserer og prøver å nermest forsvare overgrep og voldtekter. Prøver å dra skylden over på dama som har opplevd det. De burde bli utestengt fra kg pga hva de skriver. Hver gang jeg har sett det, så tenker jeg at dette er en som har gjort det selv, og som prøver å forsvare det. Sånne menn er farlige og burde ihvertfall ikke få være på et forum som i utgangspunktet er ment for kvinner. 

Anonymkode: 62202...82f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For å spre litt rasjonalitet og god, sunn fornuft.

Anonymkode: d3099...317

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du i det minste være mann nok til å få med deg at jeg ikke er trådstarter?

Anonymkode: 42d82...a06

Kan du i det minste være menneske nok til å diskutere sak, og ikke person?

Anonymkode: 61e2c...caf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingenting imot at menn er her på kg, men jeg har sett noen ganger at noen av dem bagatelliserer og prøver å nermest forsvare overgrep og voldtekter. Prøver å dra skylden over på dama som har opplevd det. De burde bli utestengt fra kg pga hva de skriver. Hver gang jeg har sett det, så tenker jeg at dette er en som har gjort det selv, og som prøver å forsvare det. Sånne menn er farlige og burde ihvertfall ikke få være på et forum som i utgangspunktet er ment for kvinner. 

Jeg krysser fingrene for at du ikke jobber med mennesker når du kan være så forhåndsdømmende bare fordi det andre kjønn er mer skeptisk til påstander enn det du er. Jeg er skeptisk når en kvinne sier hun er voldtatt, jeg ønsker mer informasjon om hele situasjonen før jeg skal ha en mening om det. I motsetning til mange personer som støtter personen uten det snev av skepsisme.

Hvorfor tror du medier har sluttet å være konkrete når det gjelder slike saker, og alltid sniker inn "antatt voldtatt", "hevder seg voldtatt" m.m. 

Det er nettopp fordi man ikke skal være så skråsikker, det er i for mange tilfeller hvor kvinnen føler seg voldtatt, men ikke var det juridisk, og det finnes de kvinner som skryter på seg voldtekt av forskjellige årsaker. 

Men bare fordi jeg er skeptisk til dette, så betyr ikke det at jeg har voldtatt noen, ei heller har fått noen til å føle seg voldtatt av meg - for å være helt presis. 

Anonymkode: 92303...a93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Du klager på at det finnes mannehatere her, så spyr du ut hat til uskyldige menn i en tråd du har dedikert til de? Voksent.

Dette innlegget er ikke skrevet av meg!

Ts

Anonymkode: d3ab9...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å debattere med folk. Dette er mest sannsynlig det forumet i Norge hvor kjønnsbalansen er nærmest 50/50. I alle andre er det en sterk overvekt av menn. Jeg er interessert i å vite hva norske kvinner mener.

Anonymkode: 8166e...d05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er her fordi det er det beste stedet å diskutere en hel masse ting, som f.eks sex&samliv, mote, slanking osv. En "manneguide" hadde neppe vært noe for meg da jeg har null interesse for motor, jakt& fiske og mesteparten av de andre tradisjonelle "mannetingene". 

Dette forumet er veldig kjekt om man vil prøve å forstå seg bedre på kvinner. Skulle ønske at det hadde eksistert når jeg var 16-22 år gammel, det hadde jeg hatt stor nytte av ;)

Anonymkode: 91d39...a81

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns d er flott at d er menn her. Det er da ofte jeg ser tråder med damer som spør menn om råd. De er også gode på å tolke hvordan menn tenker. Noe vi kvinner som er på dating markedet har god bruk for. 

Det gir balanse i hønseflokken så d er bare bra syns jeg😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ofte innom her for å få meg en god latter, er så mange rare og gale folk her inne. Tror mye av det som skrives her er bare tull. Så liker jeg å komme med råd, og selvsagt plage dere litt siden så mange her hater menn virker det som :)

Anonymkode: 73b04...a16

Har du ikke en bil og skru på. Et eller annet som skal gjøres i garasjen, eller med huset? 

Anonymkode: 799fc...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn hadde aldri gidde og brukt tiden sin her inne.

Guttunger er en annen ting. 

Anonymkode: 799fc...d0b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å banke litt vett inn i skallen på jevnt over ureflekterte kvinner. Er så sykt frustrerende å forstå mer om kvinner enn hva kvinner forstår selv, uten at de gidder å høre når jeg deler av min kunnskap. Her inne har jeg en mulighet til å bli hørt av ganske mange, og selv om det sjelden funker veldig bra er det verdt forsøket.

Det var en spøk. Jeg oppdaget kg fordi det er det beste generelle forumet i Norge, det eneste jeg kjenner til der du faktisk kan forvente å få svar innen dagen er omme og der en diskusjon holdes gående i mer enn tre-fire innlegg - nesten uansett hva temaet er. Er her fortsatt fordi det har blitt en avhengighetsgreie. Og fordi jeg har særdeles rusten arbeidsmoral.

Anonymkode: e9b61...5fb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke en bil og skru på. Et eller annet som skal gjøres i garasjen, eller med huset

Kona skrur på bilen, gjør ting i garasjen og fikser huset. Jeg sitter på KG. #likestilling

Anonymkode: a16f2...c1f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet har vært oppe tidligere. Vi er flere som har konkludert med at dette er det eneste stedet disse mennene treffer kvinner.

Anonymkode: 69923...b26

Jeg har en flott kjæreste, gode venner, fin jobb. Jeg mangler ikke en dritt. Likevel er jeg her. 

Hypothesis debunked. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg, så søkte jeg etter info om barnesykdommer og fant forumet ved en tilfeldighet. Det som fikk meg til å bli (selv om jeg har planer om å forlate, men ikke gjort det ennå) var de ekstreme meningene. Jeg ante ikke at det fantes slike mennesker i Norge med et så forvridd feministisk syn og mannehatende holdninger. Interessant og skremmende å se hva som bor i Norge. 

Naive meg tenkte at det kunne være interessant å ha en fruktbar diskusjon om noe av dette, men nei. De som trenger ny info mest, er tilsynelatende de som er minst mottagelig for et annet syn eller ny faktainformasjon enn det bildet som er skapt i sin gruppe. Det spiller ingen rolle om det er feminisme eller  partitilhørighet. De er så inn i sin gruppe, at alle som ikke støtter den gruppen er fiendebilder og du hører hvor sinte de er, hvor truende andre meninger for dem. Å anta at den på andre siden av bordet fra seg selv, har noe informasjon man ikke har ser ut til å være uaktuelt. 

Å ikke kunne finne slike meninger blant familie, venner, bekjente, på facebook eller arbeidsplassen, men HER gjør det hele veldig merkelig for min del. Det er vel som Gauss-kurven. Den gjelder for politiske partier, ideologi og IQ. Om det er langt flere som f.eks stemmer SV og Rødt her, eller om de skriver oftere vet jeg ikke. Det gir ihvertfall inntrykk av ganske ekstrem Marxisme. Anti kapitalisme. Sist gang noen prøvde seg på det døde mellom 20 og 100 millioner mennesker. Historikerne er usikre. Jeg lurer veldig på hva folk lærer på skolen i dag for å si det sånn, eller om folk i det hele tatt hadde historie på skolen. Les The Gulag Archipelago og tenk på at den ble skrevet mellom 1958 og 1968 som også er etter andre verdenskrig. Vi skal jo jobbe for å ha 50% menn og 50% kvinner i styrer på private bedrifter i dag. Flott tankesett. I Russland skulle all mat omfordeles. De maiskornene som lå igjen i åkeren som foreldrene ga til barna, gjorde at det ikke ble likt. Alle bøndene, voksne som barn ble derfor drept. Å ønske seg et likt og rettferdig resultat er døden på oss alle. Det høyreekstreme har gjort for de dårlige årsakene, har venstreekstreme gjort for de gode årsakene. Problemet er at millioner må dø uansett totalitær stat. Aldri jobb for likt resultat.

Anonymkode: 606a1...478

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krysser fingrene for at du ikke jobber med mennesker når du kan være så forhåndsdømmende bare fordi det andre kjønn er mer skeptisk til påstander enn det du er. Jeg er skeptisk når en kvinne sier hun er voldtatt, jeg ønsker mer informasjon om hele situasjonen før jeg skal ha en mening om det. I motsetning til mange personer som støtter personen uten det snev av skepsisme.

Hvorfor tror du medier har sluttet å være konkrete når det gjelder slike saker, og alltid sniker inn "antatt voldtatt", "hevder seg voldtatt" m.m. 

Det er nettopp fordi man ikke skal være så skråsikker, det er i for mange tilfeller hvor kvinnen føler seg voldtatt, men ikke var det juridisk, og det finnes de kvinner som skryter på seg voldtekt av forskjellige årsaker. 

Men bare fordi jeg er skeptisk til dette, så betyr ikke det at jeg har voldtatt noen, ei heller har fått noen til å føle seg voldtatt av meg - for å være helt presis. 

Anonymkode: 92303...a93

Vet du hvor jævlig det er å ikke bli trodd når man prøver å fortelle om noe traumatisk man har opplevd? Jeg snakker ikke om dette ofte nettopp fordi jeg er redd for å møte på mennesker som deg som velger å ikke tro på det. Og jeg skriver som anonym her så ingen skal kjenne meg igjen. Grunnen til at kvinner tror lettere på det enn menn er fordi det nesten alltid er kvinner som blir voldtatt, vi skjønner dette. Dere gjør ikke. Jeg VET godt at jeg har blitt voldtatt, jeg "føler" det ikke. Jeg var på et nach og plutselig våknet jeg av at tre voksne menn hadde sex med meg etter tur mens de sto å skreik og lo. Jeg trodde at jeg var i ferd med å dø, sånn helt alvorlig. Var i sjokk og kunne ikke røre meg. Det var bare meg og dem som var der, så hvordan skulle jeg fått bevist det senere? De kan jo bare nekte for det. Og hva mener du med å "skryte" på seg voldtekt? Ingen som opplever det skryter av det, man klarer da knapt å snakke om det. Jeg gråter når jeg skriver dette nå. Har du egentlig empati? Jeg krysser fingrene for at ihvertfall ikke du jobber med mennesker. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååå! Det hadde vært så bra om alle menn her forsvant! Det heter kvinneguiden og vi trenger ikke menn her. 

Anonymkode: 07e69...3cc

Nei jeg helt uenig med deg, jeg synes at det er morsomt at det er menn her, jeg får meg ofte en god latter !

Anonymkode: 4f0f2...db6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Dette innlegget er ikke skrevet av meg!

Ts

Anonymkode: d3ab9...459

OK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...