Gå til innhold

Skal i jobbintervju - hvordan bli foretrukket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt en jobb jeg ønsker meg veldig, og er innkalt til intervju. Siden jobben er offentlig har jeg fått den utvidede søkerlista. Jeg kjenner to av de andre på søkerlista, og begge to har høyere faglige kvalifikasjoner enn meg. Selv om vi ikke har snakket sammen om jobbsøknader vet jeg at  i alle fall den ene av dem også ønsker seg denne jobben veldig veldig. 

Så: på generelt grunnlag; hva skal til for å bli foretrukket selv om man ikke er den som har den lengste utdannelsen eller den lengste praksisen  på området? Siden jeg er innkalt til intervju er jeg jo tydeligvis ikke helt uaktuell. Jeg tenker hardt på hva som gjør at jeg skiller meg positivt ut, men det er søren ikke enkelt, for det er så lett å tenke at «alle andre er SÅ flinke, har SÅ bra bakgrunn og er SÅ mye mer sjarmerende i en intervjusituasjon». 

Anonymkode: 5c2e7...54c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper om du er en eksplosiv boble av energi, fylt med entusiasme og Glimt i øyet. Vær blid og positiv. Snakk som om selvsikkerheten tyter ut av ørene og ikke vær redd for å innrømme at du ikke kan alt.

Det kan også hjelpe at du finner ut litt om bedriftens verdier og litt hvem intervjueren er. Er intervjuer veldig gammeldags og konservativ så kler du deg mere konservativt (som om du kler deg for suksess). Er intervjuer mere casual, så kler du deg mere hverdagslig (som om du allerede føler deg hjemme der). Deler intervjuer masse inspirerende videoer med folk som hjelper dyr for eksempel så ved du at vedkommende setter omsorg veldig høyt. Se litt på slike ting.

Anonymkode: c7d71...9be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...