AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 Kan din sjef nekte deg å reise de ukene du ønsker pga mye å gjøre ? Anonymkode: bbcdf...2db
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 (endret) Ja. Du får vente til du har mulighet til å ta ut ferie. Endret 7. august 2019 av AthenaRavenLuna
Hactar Skrevet 7. august 2019 #4 Skrevet 7. august 2019 Det gjelder vel de samme reglene som for annen ferie. Du har rett på tre uker sammenhengende ferie i løpet av perioden fra 1. juni til 30. september, men arbeidsgiver har siste ord om når det blir dersom dere ikke blir enige. 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #5 Skrevet 7. august 2019 Ja- arbeidsgiver har styringsrett mtp når du kan ta ut ferie. Men du har rett til 3 uker sammenhengende i hovedperioden 1.juni-30. September. Anonymkode: 1a5b2...62e 5
TheGirlWhoWaited Skrevet 7. august 2019 #6 Skrevet 7. august 2019 Ja, selvfølgelig kan han det. Dette er en helt vanlig ferie (for alle andre) og skal derfor passe inn i resten av bedriftens oppgaver og ferieavvikling... 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 Ja, det blir på samme måte som med all annen ferie Anonymkode: c9ade...12f 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #8 Skrevet 8. august 2019 Når er det du ønsker å reise? Og hvor lang tid i forveien har du spurt? Anonymkode: ae5ef...6fd 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #9 Skrevet 8. august 2019 Jeg ønsker å reise i mai - så jeg har spurt for noen dager siden Anonymkode: bbcdf...2db
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #10 Skrevet 8. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å reise i mai - så jeg har spurt for noen dager siden Anonymkode: bbcdf...2db Du får ta ut ferie. Anonymkode: 22146...905
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #11 Skrevet 8. august 2019 Finn en ny jobb. Anonymkode: 1eaa6...baa 1
The Kitten Skrevet 8. august 2019 #12 Skrevet 8. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å reise i mai - så jeg har spurt for noen dager siden Anonymkode: bbcdf...2db Du varsler nå i god tid, det skal du ha. Men arbeidsgiver har retten på sin side. 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #13 Skrevet 8. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å reise i mai - så jeg har spurt for noen dager siden Anonymkode: bbcdf...2db Arbeidsgiver kan si nei til ferieønsker. Selv om du ønsker tre uker i juni så kan arbeidsgiver si nei om alle har ønsket samme uker, fordi kabalen skal gå opp. Anonymkode: 5a279...3e6
Lill3My Skrevet 8. august 2019 #14 Skrevet 8. august 2019 Ikke at det har noe p si, for sjefen bestemmer til slutt uansett .... men hvilke type jobb er det snakk om ? 1
Cleopatra. Skrevet 8. august 2019 #15 Skrevet 8. august 2019 Jada, sjefen har loven på sin side, men likevel merkelig at sjefen ikke klarer å ordne det med så god tid på seg. Da får man inntrykk av at vedkommende rett og slett bare vil være vanskelig. 9
tangent Skrevet 8. august 2019 #16 Skrevet 8. august 2019 Jepp. Sjef har lov til å si at det ikke passer utenom lovbestemmelser for 3 uker sammenhengende. Men det at han/hun faktisk sier nei når du kommer over et halvt år i forveien og spør, det er bare lite fleksibelt og virker urimelig vrangt. Ingen av de sjefene jeg har hatt ville funnet på å være så lite imøtekommende. 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #17 Skrevet 8. august 2019 4 minutter siden, tangent skrev: Jepp. Sjef har lov til å si at det ikke passer utenom lovbestemmelser for 3 uker sammenhengende. Men det at han/hun faktisk sier nei når du kommer over et halvt år i forveien og spør, det er bare lite fleksibelt og virker urimelig vrangt. Ingen av de sjefene jeg har hatt ville funnet på å være så lite imøtekommende. Det spørs helt hvilken jobb Ts har da, er mai høysesong i jobben hennes er det forståelig. Er Ts feks lærer og dette blir midt i eksamensperioden er det ikke rart hun får nei. Anonymkode: f3a31...a2d 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #18 Skrevet 8. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det spørs helt hvilken jobb Ts har da, er mai høysesong i jobben hennes er det forståelig. Er Ts feks lærer og dette blir midt i eksamensperioden er det ikke rart hun får nei. Anonymkode: f3a31...a2d Restauranter har også ofte startet uteservering i denne perioden, det er ofte fødeboom på mange sykehus på våren, butikker som selger mye effekter til 17 mai, eller som har nettopp startet vår og sommer-kolleksjoner, eller logistikkbransje som skal frakte sommervarer til alle mulige bransjer og butikker.... Det kan også være at andre er i pappapermisjon eller andre ting som sjefen vet om allerede og som gjør at det er svært lett for sjefen å se at det ikke lar seg gjøre med mer fravær i denne perioden. Eller det kan være bransjer, firmaer eller butikker som opplever så utrolig mye dødtid i fellesferien at de forsøker å avvikle mest ferie da, eller som også har feriestengt og derfor ønsker at de ansatte tar ferie i den perioden. Summa summarum, leder kan sette feriekabal. Anonymkode: 5a279...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #19 Skrevet 9. august 2019 Hvilken bransje er det TS? Anonymkode: ae5ef...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå