Gå til innhold

Sjefen sa nei til bryllupsreise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan din sjef nekte deg å reise de ukene du ønsker pga mye å gjøre ? 

Anonymkode: bbcdf...2db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 92741...9f7

• Liker 29
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Ja. Du får vente til du har mulighet til å ta ut ferie.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Det gjelder vel de samme reglene som for annen ferie. Du har rett på tre uker sammenhengende ferie i løpet av perioden fra 1. juni til 30. september, men arbeidsgiver har siste ord om når det blir dersom dere ikke blir enige.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja- arbeidsgiver har styringsrett mtp når du kan ta ut ferie. Men du har rett til 3 uker sammenhengende i hovedperioden 1.juni-30. September. 

Anonymkode: 1a5b2...62e

• Liker 5
Skrevet

Ja, selvfølgelig kan han det. Dette er en helt vanlig ferie (for alle andre) og skal derfor passe inn i resten av bedriftens oppgaver og ferieavvikling... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir på samme måte som med all annen ferie

Anonymkode: c9ade...12f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når er det du ønsker å reise? Og hvor lang tid i forveien har du spurt?

Anonymkode: ae5ef...6fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å reise i mai - så jeg har spurt for noen dager siden :)  

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får ta ut ferie.

Anonymkode: 22146...905

AnonymBruker
Skrevet

Finn en ny jobb.

Anonymkode: 1eaa6...baa

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du varsler nå i god tid, det skal du ha. Men arbeidsgiver har retten på sin side.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsgiver kan si nei til ferieønsker. Selv om du ønsker tre uker i juni så kan arbeidsgiver si nei om alle har ønsket samme uker, fordi kabalen skal gå opp. 

Anonymkode: 5a279...3e6

Skrevet

Ikke at det har noe p si, for sjefen bestemmer til slutt uansett .... men hvilke type jobb er det snakk om ?

• Liker 1
Skrevet

Jada, sjefen har loven på sin side, men likevel merkelig at sjefen ikke klarer å ordne det med så god tid på seg. Da får man inntrykk av at vedkommende rett og slett bare vil være vanskelig.

• Liker 9
Skrevet

Jepp. Sjef har lov til å si at det ikke passer utenom lovbestemmelser for 3 uker sammenhengende. Men det at han/hun faktisk sier nei når du kommer over et halvt år i forveien og spør, det er bare lite fleksibelt og virker urimelig vrangt. Ingen av de sjefene jeg har hatt ville funnet på å være så lite imøtekommende.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, tangent skrev:

Jepp. Sjef har lov til å si at det ikke passer utenom lovbestemmelser for 3 uker sammenhengende. Men det at han/hun faktisk sier nei når du kommer over et halvt år i forveien og spør, det er bare lite fleksibelt og virker urimelig vrangt. Ingen av de sjefene jeg har hatt ville funnet på å være så lite imøtekommende.

Det spørs helt hvilken jobb Ts har da, er mai høysesong i jobben hennes er det forståelig. Er Ts feks lærer og dette blir midt i eksamensperioden er det ikke rart hun får nei.

Anonymkode: f3a31...a2d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs helt hvilken jobb Ts har da, er mai høysesong i jobben hennes er det forståelig. Er Ts feks lærer og dette blir midt i eksamensperioden er det ikke rart hun får nei.

Anonymkode: f3a31...a2d

Restauranter har også ofte startet uteservering i denne perioden, det er ofte fødeboom på mange sykehus på våren, butikker som selger mye effekter til 17 mai, eller som har nettopp startet vår og sommer-kolleksjoner, eller logistikkbransje som skal frakte sommervarer til alle mulige bransjer og butikker.... 

Det kan også være at andre er i pappapermisjon eller andre ting som sjefen vet om allerede og som gjør at det er svært lett for sjefen å se at det ikke lar seg gjøre med mer fravær i denne perioden. 

Eller det kan være bransjer, firmaer eller butikker som opplever så utrolig mye dødtid i fellesferien at de forsøker å avvikle mest ferie da, eller som også har feriestengt og derfor ønsker at de ansatte tar ferie i den perioden. 

Summa summarum, leder kan sette feriekabal. 

Anonymkode: 5a279...3e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bransje er det TS?

Anonymkode: ae5ef...6fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...