Gå til innhold

Mannen min hat visst ordnet en dyr livsforsikring på meg, uten min viten..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det vil si at hvis jeg dør, så får han et stoooort beløp. Dette ordnet han visst da vi giftet oss, ca 10 år siden. 

Hvis han dør, får jeg ca 1 mill. 

Har jeg rett til å reagere?

Anonymkode: 7e49e...057

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan han da ikke gjøre uten at du har signert på det? 

Anonymkode: c4e26...279

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Har han forfalsket signaturen din vil han ikke få en krone. De er flinke å undersøke slikt før de utbetaler store beløper. 

Men har du ikke merket at du betaler ned på en dyr forsikring på masse år? Betaler han regninger for deg? 

Anonymkode: 18f7d...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Jup lurt å forsikre hverandre. Du kan jo øke forsikringen på han. Bør dekke lånet på huset feks.

Tenker du at han en eller annen gang kommer til å dytte deg over rekke på Kiel ferga liksom? 

Anonymkode: 8c07b...97a

• Liker 10
Skrevet

Høres veldig rart ut!

Skrevet

Han kommer til å myrde deg. Har sett nok True Crime til å se hvor dette bærer... 

Tror uansett ikke han kan gjøre dette uten din samtykke? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Clefable said:

Han kommer til å myrde deg. Har sett nok True Crime til å se hvor dette bærer... 

Tror uansett ikke han kan gjøre dette uten din samtykke? 

Mord mot offerets samtykke skjer hver eneste dag. 

Anonymkode: 75cf2...c37

• Liker 39
Skrevet

Hvor stort er STOOORT?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov å tegne forsikring i andre sitt navn. Så finner de det ut, så får han ikke en krone. 

Jeg og min mann tegnet livsforsikring på hverandre, men vi har barn, og det er sånn så vi da får nedbetalt boliglånet. Så vi får betalt boligen, og har en ok økonomi hvis den andre dør. Men ingen ville summer så vi blir rike.

Anonymkode: 5a03e...296

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ikke det gikk an å tegne livsforsikring og få penger utbetalt UTEN at den forsikrede også har signert på dette? Altså man kan ikke i smug tegne en livsforsikring på sin samboer, vedkommende må signere og si seg enig i denne forsikringen i Norge. Sånn trodde jeg det var i alle fall.

TS, var jeg i dine sko, ville jeg kontaktet forsikringsselskapet og spurt om det var påført en signatur på den forsikringen som liksom skulle forestille å være fra deg..... det er mulig han har forfalsket underskriften din.

Anonymkode: 02a04...eeb

• Liker 6
Skrevet

1 million er ikke et stort beløp 🤣 Høres veldig fornuftig og ansvarlig ut av han. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, prt90 said:

1 million er ikke et stort beløp 🤣 Høres veldig fornuftig og ansvarlig ut av han. 

Det er hva hun får dersom HAN dør. Og nei, det er ikke et stort beløp. TS har ikke nevnt beløpet som sin mann får dersom hun dør.

TS, hvordan fant du ut av dette? Fortalte han det uoppfordret? Som andre sier, han må mest sannsynlig ha forfalsket signaturen din..

Anonymkode: c2c73...9da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er mannen din Arbogakvinnen? 

Anonymkode: 9bee4...78b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mannen din Arbogakvinnen? 

Anonymkode: 9bee4...78b

Haha- lurte på det samme. 

Anonymkode: f5de7...33c

• Liker 3
Skrevet

Har dere vært gift i ti år, så burde det da være mulig spørre han om hvorfor han har gjort det, og hvordan han har klart det uten din signatur? 
Jeg ville syntes det var rart å ha veldig ulike forsikringsbeløp hvis økonomien ellers er ganske jevn. Men ville hatt høyere beløp på den ene dersom den står for størsteparten av husholdningens økonomi i hverdagen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare å trå varsomt i døra fremover nå🤣

Anonymkode: afebc...4a7

AnonymBruker
Skrevet

Hm dette er rart, har han gjort det nå nettopp? For når jeg tegnet livsforsikring i voksen alder måtte jeg til legen og som regel er det div rusk i helsehistorikken sånn at det ikke er bare bare å få den forsikringen. 

Enten er dette bare tull, eller så lyver han for deg...

Anonymkode: 68569...2a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er kryssforsikret, men 10 mill er ikke mulig så sant dere ikke a) har enormt høy inntekt og b) har høy gjelsgrad..
Vi tjener begge over en mill i året og har 4 mill i boliglån og kan max få 8 mill i forsikring totalt - og nei, man trenger ingen signatur for å tegne forsikring på noen andre..

Anonymkode: 0cfc8...cb6

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, dette tror jeg ikke noe på.

1) Du må gjennom helsekontroll hos legen

2) Du må signere kontrakten selv

Så her troller du

Anonymkode: 3e137...320

Skrevet
På 7.8.2019 den 20.41, AnonymBruker skrev:

Det vil si at hvis jeg dør, så får han et stoooort beløp. Dette ordnet han visst da vi giftet oss, ca 10 år siden. 

Hvis han dør, får jeg ca 1 mill. 

Har jeg rett til å reagere?

Anonymkode: 7e49e...057

Dere er dekket for forskjellige summer?? Han får et mye større beløp om du dør enn omvendt? Og hvordan har han greid dette uten din signatur? Dette er faktisk ikke lov uten begges signatur. 

Anonymkode: 16611...a2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...