AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 Jeg er jobbsøker og ser at i en del av skjemaene som arbeidsgivere ønsker at arbeidssøkere skal benytte så har man mulighet til å laste opp vedlegg (CV, søknad etc.). I tillegg til dette har man mulighet til å fylle ut egne felt manuelt med arbeidserfaring, oppstart og sluttdato etc. Bør man fylle ut disse feltene i tillegg til å laste opp CV? Føler at dette blir litt smør på flesk da alt allerede står i CVn, men er det forventet? Takk for svar 😊 Anonymkode: 14e88...2cb
Ullvott Skrevet 7. august 2019 #2 Skrevet 7. august 2019 Ja, du må fylle ut disse feltene. Det er de feltene som legges til grunn når arbeidsgiver utarbeider søkerliste, og det er disse feltene som hjelper arbeidsgiver å sammenlikne søkere. Det er mye viktigere å fylle ut dette enn å laste opp en egenlaget CV. Det du imidlertid må gjøre, er å tilpasse teksten i nøkkelkvalifikasjoner og kommentarfeltet til hver post på CV-en til den jobben du søker. I tillegg må selvsagt den lange friteksten (søknadsbrevet) spesielt tilpasses hver søknad. Jeg har da kommet til intervju på den måten de aller fleste gangene jeg har gjort det på den måten, og de gangene jeg ikke har nådd opp er det ikke pga manglende vedlegg.
_popcorn_ Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 De ser først og fremst på hva som er fylt ut i skjema, deretter på vedlegg. Om du ikke orker ta deg tid til å fylle ut skjema (selv om det samme står i cv), sier en del om hvor mye du vil ha jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå