Gå til innhold

Tips til "nytt" bad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har deco pink på et soverom i kombinasjon med en lys farge, og det er virkelig fint! Mitt forslag er alltid å prøvemale i flere farger (du får små prøvebokser) for å se hvordan fargen blir i ditt rom. For fargene oppfører seg ulikt alt etter lysinnslipp, andre farger i rommet etc. Hos oss er deco pink lysere enn den ser ut på prøvelappen.

Anonymkode: 3f4d5...51b

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett på, søkt rundt mikrosement? Det blir som å male / sparkle over flisene men du kan få utseende og farge som du vil, med varig resultat. Om badet er nytt og tett, er mikrosement bra alternarnative og mye billigere enn bygge nytt bad med nye fliser. 

https://www.viivilla.no/mikrosement/ 

Anonymkode: 6f1e5...3a5

Takk for tips:)

Vi var inne på tanken om mikrosement tidlig i prosessen. Vi har lagt det med veldig godt resultat på et ganggulv, og vi er ikke fremmede for tanken om at den dagen badet pusses opp permanent så er det med mikrosement. Er utrolig deilig med et gulv uten fuger! Av nysgjerrighet: har du lagt mikrosement på bad? Kan jeg spørre hva det kom på?

Det er primært to grunner til at vi ikke velger den løsningen nå. For det første vet vi ikke om badet er tett. Flisene ble lagt av tidligere eier, uten dokumentasjon, og vi vet derfor lite om grunnarbeidet som gjort. Vi vet heller ikke tilstand og alder på varmekablene som ligger under, og ønsker ikke å investere så mye som et helt bad koster, på det grunnlaget.

Den andre er at badet i dag er utrolig dårlig disponert. Alt av vann og avløp ligger på en vegg, som gjør at vi i liten grad får utnyttet den store plassen som er der. Det fikser vi den dagen vi renoverer endelig, men frem til det er gjort begrenses investeringsvilligheten. Og selv om mikrosemement er rimeligere enn andre løsninger, er det ikke billig.

Skrevet

Å legge mikrosement fra bunnen av var totalt sett ikke billigere enn å sette på fliser.

Skrevet

Jeg ville hatt mørke fuger på baderomsgulvet, så om de var lyse hadde jeg lagt ny fug. Ellers ville jeg nok gått for en litt mørkere, lun farge på veggen som f.eks bandstone. Ev hadde jeg gått for en lysere farge som f.eks washed linen, og også malt taket i samme farge. 

Ser jo nå at jeg ikke er like "spenstig" i fargevalgene akkurat.... Men det vil i hvert fall stå godt til baderomsmøbel i grålig-eikelaminat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...