Gå til innhold

Hvordan finne ut når barnet har bursdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er fadder til en gutt som blir 1 år i september. Jeg skal sende han en gave på bursdagen sin, men jeg aner ikke når han har bursdag. Hvordan kan jeg finne ut av dette uten å spørre foreldrene? 😅 De er ikke åpne på Facebook, insta osv og deler ingenting om barna sine der (noe jeg syns er bra!). 

Jeg møter de ikke så ofte siden de bor langt unna og kan derfor ikke bare reise dit

Anonymkode: 09c6a...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En man er fadder til bør man huske når er født, så skjønner det er pinlig å spørre foreldrene. Kjenner du noen andre nære slektninger av barnet, altså besteforeldre eller tanter/onkler, så kan du spørre de. 

Når du sender en gave så trenger du forøvrig ikke eksakt dato, for posten er så ustabil at de skjønner om du må sende i god tid.

Anonymkode: 62074...896

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sender fødselsbilde til avisen, da havner bildet også på nett. Prøvd å Google? 

Anonymkode: 88f1e...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den opplysningen finner du neppe noe sted, uten å spørre noen som vet. Det finnes ikke noe åpent register for sånt.

Som noen nevner over kan de jo ha delt fødselen i feks lokalavis, da kan det hende du får det opp hvis du googler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var litt usikker på når et søskenbarn hadde bursdag (og ble ett år), innrømte jeg at det var litt vanskelig å huske datoen siden det var første bursdagen og at datoen ikke var helt satt (i hukommelsen på en måte). Barnemor forstod iallfall hva jeg mente, så kanskje det ikke er så farlig å spørre?:)

Anonymkode: 4e82b...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sms’er eller noe fra da barnet ble født? Sendte du kanskje en gratulerer eller noe? Messengerlogg? Bla tilbake i arkivet for september i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...