Gå til innhold

Spontanabort.. bli gravid igjen, ønsker erfaringer osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var akkurat kommet til uke 5 da jeg spontanaborterte for et par dager siden. Nå blør det og blør det..  sikkert like mye som etter jeg fødte barnet mitt.. er dette vanlig? Jeg har et svangerskap bak meg og en nydelig gutt på 1,5, og nå har vi lyst på nummer to. Vi ønsker å bli gravide så fort som mulig, men må man vente til etter man har fått mensen, og i tilfelle: hvorfor det?? Noen som vil dele sine erfaringer?

Anonymkode: 285b6...eb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ventet ikke, fire uker etter aborten fikk jeg positiv test igjen :) 10 uker på vei nå! 

Anonymkode: de02e...532

Skrevet

Det er mensen du har nå. Hadde du ikke vært prøver og fulgt med på syklusen din hadde det bare vært en kraftig forsinket mens. Du kan helt fint prøve igjen når du har sluttet å blø. Jeg mistet når jeg var 4+noen få dager og ble gravid igjen med en gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke spontanabort, det er menstruasjon/kjemisk.

Du kan prøve med en gang i første syklus.

Anonymkode: e4d8c...1b4

Skrevet

Jeg vet ikke med andre her, men da jeg mistet i både uke 11 og uke 7 så blødde det kraftig den første dagen. Deretter så hadde jeg blødning i alle fall 10 dager før det stoppet helt.

AnonymBruker
Skrevet
På 7.8.2019 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke spontanabort, det er menstruasjon/kjemisk.

Du kan prøve med en gang i første syklus.

Anonymkode: e4d8c...1b4

Kjemisk er også spontanabort, hjertet har bare ikke begynt å slå enda. 

Jeg har blitt gravid syklusen etter spontanabort, ikke nødvendig å vente etter tidlig spontanabort. 

Anonymkode: 38279...2ca

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjemisk er også spontanabort, hjertet har bare ikke begynt å slå enda. 

Jeg har blitt gravid syklusen etter spontanabort, ikke nødvendig å vente etter tidlig spontanabort. 

Anonymkode: 38279...2ca

Ok men vet du årsaken til at noen sier man må vente dersom det aborteres senere? TS.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok men vet du årsaken til at noen sier man må vente dersom det aborteres senere? TS.

Det blir lettere å estimere hvor langt man er på vei hvis man har hatt en menstruasjon først

Anonymkode: d1845...3fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på Ullevål Gyn med min SA (tilfeldigvis, ble kjørt dit av en ambulanse), og jeg regner jo med at gynekologer på Ullevål er kompetente. Det hun sa til meg, er at noen anbefaler å vente men det må vi ikke høre på, det er ingen grunn å vente. Og ønsker man å bli gravid, er det bare å kjøre på. Det er også, virker det som, enklere å bli gravid etter SA, sa hun. Jeg ble ikke gravid på PP1 men PP2. Første EL var 2 uker etter SA, neste da 6 uker etter. Barnet er nå snart fem. :) 

Anonymkode: b7a17...4da

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde i over uke da jeg spontanaborterteni uke 6. Det gjorde også vondt. Ble gravid i pp2 (EL ca 6 uker etter SA) etter spontanaborten. I dag er det 5 dager igjen til termin.

Anonymkode: 065cb...63c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...