Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg startet å studere høsten 2016. Jeg tok opp lån for ett år fra Lånekassen. Altså fra høst 2016 til sommer 2017. Fra høsten 2017 og frem til sommer 2018 så studerte jeg men uten lån. Jeg tok igjen opp lån fra høsten 2018 og frem til sommeren 2019. 

Jeg har altså tatt opp lån og studert, studert uten lån i ett år og tatt opp lån igjen og studert. 

Jeg har altså studert med lån i 2 år. 

I den perioden jeg ikke tok opp lån, men søkte om betalingsutsettelse, så ble det lagt til renter. 

Det ble altså lagt til renter fra 01.07.17-01.08.18, jeg ønsker å slette disse rentene, mener fortsatt student og skal være student i 2 år til. 

Kan jeg bare slette disse rentene eller må jeg vente? På Lånekassen sin side står det at man bør vente med å slette renter til man er ferdigutdannet, men at det må skje innen 3 år etter at det ble lagt til renter. 

Noen som vet om jeg bare kan slette renter nå? Skal ringe Lånekassen å spørre de imorgen også 

Anonymkode: 1bc95...2fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går det ann å slette renter som har lagt seg?

Anonymkode: 36251...9f5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det ann å slette renter som har lagt seg?

Anonymkode: 36251...9f5

Tror det, men jeg vet ikke. Skal ringe å høre imorgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke slette renter hvis du studerer uten støtte fra lånekassen for den aktuelle perioden.

Anonymkode: 6053d...f5c

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke slette renter hvis du studerer uten støtte fra lånekassen for den aktuelle perioden.

Jo, det kan man. Så lenge man hadde rett på lån, men har valgt å ikke ta det. Se linken over 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du kjenner Lånekassens regler bedre enn Lånekassen selv?

Anonymkode: 89a8d...48c

Skrevet

Hei! Jeg ringte Lånekassen tidlig morgen dagen etter dette innlegget, jeg kan slette rentene mine, fordi jeg var fulltidsstudent og søkte om betalingsutsettelse på bakgrunn av det. Fristen for å slette rentene er TRE ÅR etter at jeg er ferdig med utdanningen min

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...