Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg er nå 13+4 uker på vei med mitt første barn. Jeg hadde mye plager i begynnelsen men alle symptomene avtok rundt uke 12. De siste dagene har jeg derimot opplevd mye murringer i korsryggen. Noen ganger får jeg akutt vondt i korsryggen, og da er det skikkelig ille - men det varer kun i ett par minutter før det går bort. Jeg er såklart bekymret for at noe skal være galt. Noen med liknende erfaringer eller som vet hva dette kan være? 

Hilsen bekymret førstegangsgravid. 

Anonymkode: a1e29...13a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var mye øm i korsryggen selv når jeg var like langt på vei som du er 🙂 Er nå 24 uker på vei og har både bekkenløsning og bekkenlåsning men tror ikke det har noe sammenheng med ryggsmertene så tidlig 🙂 er mye hormoner og at magen blir presset fremover som kan gjøre at man får vondt i ryggen🙂 ryggplager er veldig vanlig hos gravide men om det er alt for ille så anbefaler jeg å få behandling, for er ikke godt å gå rundt med smerter 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mye smerter i rygg og mage i første svangerskap, og lurte på om det virkelig kunne være normalt flere ganger. Nå andre gang har jeg lite av det, kanskje fordi livmoren har vokst før og alt der inne har vært dyttet på før? Om du føler deg bekymret, ville jeg uansett tatt en tur til lege eller jordmor. 

Og vær obs på smerter på ene siden av ryggen, i nyreområdet. Man kan få urinveisinfeksjon uten særlig symptomer i svangerskapet som går opp og blir nyrebekkenbetennelse. 

Anonymkode: 28be4...a51

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Zionnas skrev:

Var mye øm i korsryggen selv når jeg var like langt på vei som du er 🙂 Er nå 24 uker på vei og har både bekkenløsning og bekkenlåsning men tror ikke det har noe sammenheng med ryggsmertene så tidlig 🙂 er mye hormoner og at magen blir presset fremover som kan gjøre at man får vondt i ryggen🙂 ryggplager er veldig vanlig hos gravide men om det er alt for ille så anbefaler jeg å få behandling, for er ikke godt å gå rundt med smerter 🙂 

Tusen takk for svar! Godt å høre at det er andre som har opplevd det samme uten at det har vert farlig😊 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde mye smerter i rygg og mage i første svangerskap, og lurte på om det virkelig kunne være normalt flere ganger. Nå andre gang har jeg lite av det, kanskje fordi livmoren har vokst før og alt der inne har vært dyttet på før? Om du føler deg bekymret, ville jeg uansett tatt en tur til lege eller jordmor. 

Og vær obs på smerter på ene siden av ryggen, i nyreområdet. Man kan få urinveisinfeksjon uten særlig symptomer i svangerskapet som går opp og blir nyrebekkenbetennelse. 

Anonymkode: 28be4...a51

Tusen takk for svar! Det du skriver gir mening så det kan jo godt være at det stemmer at det bare er livmoren som vokser. Skal definitivt huske på dette med smerter på bare den ene siden, per nå er det «heldigvis» på begge! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...