Gå til innhold

kan man ta tilskudd for magen under faste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått beskjed av legen om å ta ett tilskudd som heter vi-siblin daglig. 
Dette i forbindelse med en operasjon og i tillegg påvist irritabel tarm blant annet. 
Har lyst til å prøve meg på 5:2 men tenker jeg vil faste og kun drikke vann/te/kaffe på fastedagene. 
Vil tilskudd av vi-siblin ødelegge fasten? 

Anonymkode: 86527...49e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helsa og legens råd bør går forran alt. Du bør også undersøke hva anbefalingen er angående måltid for medikamentet. Synes du skal ta kontakt med lege igjen og spørre der.

Anonymkode: d7b6f...462

• Liker 2
Skrevet

signerer anonym over her. 
Du må ikke en gang vurdere å kutte ut det legen har bedt deg bruke, og du bør heller ikke vurdere noe slik som faste uten at du har diskutert dette med lege, spesielt med bakgrunn i operasjon og sykdom i fordøyelsesystemet. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har fått beskjed av legen om å ta ett tilskudd som heter vi-siblin daglig. 
Dette i forbindelse med en operasjon og i tillegg påvist irritabel tarm blant annet. 
Har lyst til å prøve meg på 5:2 men tenker jeg vil faste og kun drikke vann/te/kaffe på fastedagene. 
Vil tilskudd av vi-siblin ødelegge fasten? 

Anonymkode: 86527...49e

Selv tenker jeg ikke at dette ødelegger fasten på noen måte overhodet. Det som er et annet spørsmål er om tilskuddet får samme effekt om det ikke inntas samtidig med fast føde eller ikke. 

Dette burde du jo bare raskt ringe legen din og spørre om. 

AnonymBruker
Skrevet

Det står i felleskatalogen, men jeg kan lime det inn her for deg: 

Administrering: Kan røres ut i yoghurt, vann, melk, juice eller annen drikke. Fordi preparatet er et granulat, kan det også blandes i mat (grøt etc.) eller strøs på fast føde. Bør inntas umiddelbart etter tilberedning. 1 glass væske skal alltid inntas samtidig. Dette gjelder uansett administreringsmåte.

Anonymkode: 7149f...158

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...