Gå til innhold

Nådd målet, hvordan holde vekta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spist som en hest for å nå målet på 60 kg. Jeg skulle altså opp i vekt. Nå vil jeg holde meg på 60 kg, men er redd jeg går ned igjen hvis jeg slutter å spise like mye. Hvordan holder man vekta?

Anonymkode: 84273...628

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Næringsdrikker? Fås på apoteket. Så blir det heller drikke enn mat, hvis det er vanskelig.

Anonymkode: 4ad29...ab7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Næringsdrikker? Fås på apoteket. Så blir det heller drikke enn mat, hvis det er vanskelig.

Hæ? Nei.. Jeg er glad i mat!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse drikker man vel for å gå ned i vekt. 

Anonymkode: c526e...588

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Verden har utviklet seg. ;)

Anonymkode: fc796...f01

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg ingenting av kommentarene til både deg og personen over. Næringsdrikker fra apoteket er til de som ikke får i seg ordentlig mat. De er kaloririke og har en tykk konsistens. Så å bruke de som slankemiddel gir ingen mening. Ikke smaker de godt heller.

Jeg er glad i mat. Mitt problem er at jeg raste ned i vekt etter sykdom i vår. Fikk ikke i meg mat. Nå er jeg frisk igjen men har måtte spise ekstra mye for å gå opp igjen til det jeg veide før jeg ble syk. Nå har jeg nådd målet, men hvordan skal jeg holde meg stabil der? Hvis jeg fortsetter å spise som nå vil jeg gå opp mer. Hvis jeg spiser mindre kan det være jeg går ned igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Spis som før du ble syk? Så veier du deg en gang i uka og justerer matinntaket dersom du går mye opp eller ned.

Anonymkode: 016ed...3bb

• Liker 1
Skrevet

Spis litt mindre enn du har gjort nå, vei deg jevnlig for å passe på at du holder deg på samme vekta. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spist som en hest for å nå målet på 60 kg. Jeg skulle altså opp i vekt. Nå vil jeg holde meg på 60 kg, men er redd jeg går ned igjen hvis jeg slutter å spise like mye. Hvordan holder man vekta?

Hva har du spist? Beskriv en dag med mat.

Anonymkode: f3ab5...bf6

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du spist? Beskriv en dag med mat.

Anonymkode: f3ab5...bf6

Det er jo forskjellig fra dag til dag, men i dag hadde jeg 2 skiver til frokost og et glass Biola. Mellom frokost og lunsj hadde jeg en kopp kakao. Til lunsj hadde jeg 5 sveler med syltetøy og smoothie. Mellom lunsj og middag hadde jeg et eple og en kvikklunsj. Til middag hadde jeg kjøttboller og pasta og et glass cola. I mellom der og fram til nå har jeg hatt en sandwich-is og noen kjeks. Nå er jeg sulten igjen og må ha meg to skiver. Til kvelds har jeg gjerne to skiver med peanøttsmør og en kopp Oboy. Har også ofte litt snacks til serier. Da kan jeg godt spise en hel chipspose eller en hel melkerull.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spis som før du ble syk? Så veier du deg en gang i uka og justerer matinntaket dersom du går mye opp eller ned.

Jeg husker ikke hvordan jeg spiste før jeg ble syk i forhold til nå.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville fortsatt med å spist det samme antall kalorier som du har spist i det siste, men justert litt med å være litt mer aktiv eller eventuelt justert ned kaloriinntaket bittelitt dersom du ikke velger å være mer aktiv enn du er i dag.

Anonymkode: d8017...292

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk denne kalkulatoren for å beregne kaloribehov https://www.melk.no/bmi

Dette er den beste kalkulatoren. :) Man taster inn høyde, vekt, alder og aktivitetsnivå + man haker av for at man skal holde vekten (eller gå opp eller gå ned), og kalkulatoren regner ut ditt kaloribehov :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Nei.. Jeg er glad i mat!

Hvorfor nevner du at det er vanskelig å holde vekta om du slutter å spise like mye da?

Da er det bare å fortsette å spise like...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo forskjellig fra dag til dag, men i dag hadde jeg 2 skiver til frokost og et glass Biola. Mellom frokost og lunsj hadde jeg en kopp kakao. Til lunsj hadde jeg 5 sveler med syltetøy og smoothie. Mellom lunsj og middag hadde jeg et eple og en kvikklunsj. Til middag hadde jeg kjøttboller og pasta og et glass cola. I mellom der og fram til nå har jeg hatt en sandwich-is og noen kjeks. Nå er jeg sulten igjen og må ha meg to skiver. Til kvelds har jeg gjerne to skiver med peanøttsmør og en kopp Oboy. Har også ofte litt snacks til serier. Da kan jeg godt spise en hel chipspose eller en hel melkerull.

Hvor lenge har du spist slik som dette, og hva var vekten din på det laveste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...