Gå til innhold

Familie medlemmer som baksnakker? Synes du det er gøy... eller bare irriterendes og ekkelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Generelt er det kvinnfolk. Søster, mor eller noe ( har sett noen menn gjøre det.. men veldig skjeldent, og oftest er det mer sånn.. i farta så stikker de å gjør noe annet). Som oftest snakker nedsettendes om andre. Vet ikke om dette er enten en kristen kultur ting eller noe genetisk hierarki for å komme opp på toppstigen. Men vet ikke hvorfor man skal snakke så støgt om andre istedet for å gjøre livet sitt bedre.

altså å trash talk på nettet gir iallfall mening. Fordi ingen vet hvem man er. Så man kan bare gi sin mening. Men det å nedsnakke andre personer i virkeligheten? Jeg mener... er det noe de tenner på. Onnanerer de til det? jeg bare forstår det ikke hvorfor det er så fantastisk. Bare lurer på om det er en sær hobbi. Fordi jeg forstår ikke hvorfor det er gøy. Føler det er bare stygt bare. Men hva tror du?

Fikk meg til å tenke når jeg såg denne. Fordi Bill Burr er kul 😄

2:50 - 4:25

Endret av Kallis92
Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, Kallis92 skrev:

kristen kultur

Tipper ateister, muslimer, jøder, hinduer og buddhister aldri baksnakker. 

Skrevet
2 minutter siden, stan skrev:

Tipper ateister, muslimer, jøder, hinduer og buddhister aldri baksnakker. 

Vel jeg vet ikke om de andre. Men hvorfor er det alltid i Norge... eller andre steder der familie og slikt. Hvorfor er det så viktig å slenge dritt om andre. Er det noe de nyter eller. Jeg bare.. hvorfor skal uskyldige folk fortjene å bli snakket dritt om hele tiden. Bare hater å høre på all det sladderet. Liker folk men jeg blir bare så lei at de må hver eneste dag omtrent si noe støgt hele tida. Altså skal sikkert ikke besøke familien så mye pga det. Men jeg synes bare det er forferdelig.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som min familie- der min mor og min søster styrer skuta. Ikke rart vi andre ikke vil ha mer med dem å gjøre.

Anonymkode: c8415...089

Skrevet
1 time siden, Kallis92 skrev:

Generelt er det kvinnfolk. Søster, mor eller noe ( har sett noen menn gjøre det.. men veldig skjeldent, og oftest er det mer sånn.. i farta så stikker de å gjør noe annet). Som oftest snakker nedsettendes om andre. Vet ikke om dette er enten en kristen kultur ting eller noe genetisk hierarki for å komme opp på toppstigen. Men vet ikke hvorfor man skal snakke så støgt om andre istedet for å gjøre livet sitt bedre.

altså å trash talk på nettet gir iallfall mening. Fordi ingen vet hvem man er. Så man kan bare gi sin mening. Men det å nedsnakke andre personer i virkeligheten? Jeg mener... er det noe de tenner på. Onnanerer de til det? jeg bare forstår det ikke hvorfor det er så fantastisk. Bare lurer på om det er en sær hobbi. Fordi jeg forstår ikke hvorfor det er gøy. Føler det er bare stygt bare. Men hva tror du?

Fikk meg til å tenke når jeg såg denne. Fordi Bill Burr er kul 😄

2:50 - 4:25

Har du en diagnose, Kalli?

Skrevet
1 time siden, Kallis92 skrev:

Vel jeg vet ikke om de andre. Men hvorfor er det alltid i Norge... eller andre steder der familie og slikt. Hvorfor er det så viktig å slenge dritt om andre. Er det noe de nyter eller. Jeg bare.. hvorfor skal uskyldige folk fortjene å bli snakket dritt om hele tiden. Bare hater å høre på all det sladderet. Liker folk men jeg blir bare så lei at de må hver eneste dag omtrent si noe støgt hele tida. Altså skal sikkert ikke besøke familien så mye pga det. Men jeg synes bare det er forferdelig.

Kanskje fordi du først og fremst kjenner til Norge? 

Min erfaring er at dette er ganske alment menneskelig. 

Ikke all baksnakking er ondsinnet. Mye er rett og slett nysgjerrighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er lettere å fokusere på andre sine svakheter eller liv generelt enn sitt egent. Bare synd at det er så godtatt å snakke negativt/nedsettende om andre. Jeg unngår de fleste mennesker pga dette 😅 

Anonymkode: 12139...981

Skrevet

Baksnakking og sladder er en måte å knytte bånd på, tenker jeg :) Så kan man jo selvsagt diskutere hvor positivt det er, og ulike nivåer av sladder. Noe er jo bare ondsinnet, fælt og kan skade andre og "miljøet" i en gruppe, mens andre ting bunner i nysgjerrighet, som uansett hva man syns om sladder, er menneskelig. 

Og jeg tror IKKE dette er særnorsk, heller tvert om. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...