Gå til innhold

Familie nekter å låne bort bilder som ikke har verdi for dem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden som ble stengt forleden ble jeg minnet på en lignende situasjon mine nærmeste og jeg befinner oss i. Tante som er i besittelse av mine foreldres brudebilder og nekter oss å få kopi av disse. Det var hennes og min mors far som i sin tid fotograferte mine foreldre  og på et eller annet vis havnet bildene hos min tante og der har de nå ligget i 20 år- og ingen tør å spørre etter bildene lenger.

Min familie er konfliktskye. Dvs- noen skal få si meningene sine mens andre skal ikke. Dere vet hieraki. Vi harr to stykker som kan prate rett fra levra uten at de andre kommer med innvendinger og det er min kusine og min tante. Slik har det alltid vært - vi vet ikke annet og jeg vet ikke hvordan det har blitt slik. Vi andre er fåmælte- vi utbryter ikke høyt og tydelig vår umiddelbare mening men "brenner inne" med mye-det er også etter hvert blitt forventet av oss.

Jeg har bestemt meg for å endre meg til å bli mer resolutt. Jeg øver meg hver dag på å uttrykke min mening litt tydeligere- gradvis gjør jeg det. Det har falt familien tungt for brystet. at jeg ikke viser unnfallenhet lenger og de maser ofte om at jeg snart må bli mitt gamle meg igjen.

Finnes det skadelige mennesker i din familie også? Som forsøker å kneble deg ?

Anonymkode: cb3f7...d90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, det var et litt ledende spørsmål basert på din opplevelse......synes du det er knebling at noen er uenige med deg? :P 

Anonymkode: 418f5...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har gående noe om dåpsbilder også?

Anonymkode: bd3d2...ae0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, det var et litt ledende spørsmål basert på din opplevelse......synes du det er knebling at noen er uenige med deg? :P 

Anonymkode: 418f5...293

Nei - men det har utviklet seg et klima i vår familie at ingen tør å si dem imot. Og det tåler de dårlig. De blir beskyttet av flere familiemedlemmer 

Anonymkode: cb3f7...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tåler dårlig at jeg plutselig har begynt å uttrykke min mening like klart som de gjør

Anonymkode: cb3f7...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...