Gå til innhold

Gammelt servise, noen som vet noe om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For noen måneder siden fikk jeg meget god hjelp her inne for å finne ut noe om et gammelt servise jeg fant. Nå har jeg funnet et annet jeg trenger hjelp til å finne ut mer om.

Serviset er ikke merket/stemplet i det heletatt, det er gullkant på både asjett, kopp og skål. Jeg vet at det er gammelt, min mor arvet det av sin tante tror jeg.

Håper det er noen her som kan hjelpe meg?

15651794631934958770222074919352.thumb.jpg.b85507155b7b076648f283c51225a6c8.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe stempel som jeg har funnet, ingen som helst merking...

Skrevet

Legg ut bilder også i andre fora, også på Finn.no. Det er helt sikkert noen som kjenner dette igjen og kan hjelpe deg. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, men servicet så veldig fint ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde med omvendt bildesøk på google, men klarte ikke finne noe der heller 😕 

Anonymkode: d241f...a50

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjetter på at serviset er av Øst-Europeisk fabrikat. Japansk er også en mulighet. Det ble produsert mye fint, men rimelig, porselen i disse landene (Polen, DDR, Japan) i etterkrigstiden. Som oftest er det merket med produksjonsland, og jeg vet ikke hva som er mest sannsynlig når delene ikke er stemplet.

Dette er halvveis gjetning, altså. Det er sikkert noen som vet mer om stempling av porselen, og kan si noe mer sikkert.

Anonymkode: f3867...351

Skrevet

Jeg har arvet mange forskjellige serviser, så dette er planen å selge, så hvis noen er interessert er det bare å ta kontakt!

15651808021965493962908924581094.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...