Cammy30 Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 Hei jeg tenkte å ha potetmos til middag i dag og har pose potetmos, men jeg har desverre ikke melk, kan jeg bruke matfløte i stedet? hvordan blir konsistenteb da? Evt. Smaker det anderledes med fløte istdenfor melk? Har aldri blandet det med fløte før. Er takknemlig for all svar. 🙂
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #2 Skrevet 7. august 2019 Bruker alltid fløte, smaker MYE bedre da! Det er noe jeg gjør på alt av posemiddager/supper/gryter osv. Bytter ut margarin med smør, og melk med fløte. Anonymkode: 362a1...8a6 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 Hjemmelaget smaker i vertfall bedre med fløte. Så det gjør helt sikkert pose også.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #5 Skrevet 7. august 2019 Det går også an å bytte ut litt av fløten med vann, men best blir det med bare matfløte. Anonymkode: 06106...05a 2
Cammy30 Skrevet 7. august 2019 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2019 Har hørt at man tar 50/50 av vann og fløte. Hvor mye dl er det 🤔? Regner med at det pleier at det er vanlig med ca 2 dl melk/fløte og ca 4dl eller noe.
_popcorn_ Skrevet 8. august 2019 #8 Skrevet 8. august 2019 Om jeg bruker fløte istedet for melk, så bruker jeg ca 1/3 fløte, og resten vann. Jeg synes det blir mye tykkere konsistens om jeg kun bruker fløte istedet for melk, og for mektig.
applestories Skrevet 8. august 2019 #9 Skrevet 8. august 2019 Trenger ikke bruke fløte heller, lager like ofte posemos med bare vann. Smaker nesten helt likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå