Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten skal på firmatur til Spania med hele avdelingen, de er ca 300 stk. 

Problemet er at han hadde seg med hun ene rett før han møtte meg. Han løy og hele greia med henne og har gjort meg veldig usikker ang det. Irriterer meg at de jobber sammen, men ennå verre at de skal på 4-dagers tur til Spania sammen. 

De sendte masse flørtete/intense mld til hverandre, hadde seg flere ganger og han sendte mld med henne i starten når vi datet. Han møtte henne ikke etter vi møttes, men skrev noe. Mld han ikke burde ha gjort. Han har vært åpen om mld og vist meg alt sammen. Dvs. etter at jeg tok han i å lyve om det. Han sa først de bare hadde hatt sex og ikke sendt mld til hverandre. 

Han har laget så mye kaos rundt dette ved at han har løyet om det. Og jeg syns han burde holde seg hjemme fra den firmaturer. Er jeg teit som syns det? Vil ikke kreve det av han, men syns han burde skjønne det selv. Skjønner han vil dra, men av respekt for meg og hvordan han har løyet om alt syns jeg bare det skulle mangle. 

Anonymkode: 4821e...3a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han skal holde fingrene unna henne, det er det han skal. Så lenge han gjør det, må han selvfølgelig få dra på firmatur.

Å sende meldinger med en gammel flamme etter at man har begynt å date en annen er ikke sååå forferdelig ille. Jeg skjønner at man lyver om det for å unngå at det blåses opp til noe mye større enn hva det er.

Anonymkode: 1c8fe...237

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket firma er dette?

Anonymkode: 8b0d7...788

Skrevet

Løgn har ødelagt mange forhold. Om han har sendt meldinger til henne burde han være åpen om det for å få tilliten din. Når man tar partneren sin i løgn, spesielt om tidligere forhold, har forholdet et svært dårlig fundament.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var da voldsomt og nekte han firma-tur på dette grunnlaget, og grunnlaget er at han hadde sex med noen før du traff han. I startfasen av et forhold vil man kanskje ikke brenne alle tidligere broer før man innser at forholdet begynner å bli seriøst.

Så at han sendte noen meldinger i begynnelsen av deres forhold, kanskje det også var en glidende overgang når forholdet deres egentlig var etablert også. Send han på tur, forholdet deres må kunne tåle en syretest, han må kunne omgås tidligere flammer uten å hoppe til køys med dem.

Det er sikkert ulike grunner til at han ville lyge om meldingene, sikkert mest sannsynlig for å skåne deg. Hvorfor skulle han potensielt ødelegge et begynnende forhold med å være åpen om noen dumme meldinger til en annen dame. Må ihvertfall gi litt tid i en overgangsfase før man krever brudd i all kontakt med tidligere venner og partnere som ikke involverer sex. 

Anonymkode: e913a...3e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

han har i tillegg løyet om det nå i ettertid, fant først ut etter 1 år at de hadde hatt seg den siste gangen, at de sendte heftige mld til hverandre og at han hadde kontakt med henne når vi møttes. Han sier han løy om det for å skåne meg, også måtte han bare fortsette å lyve om det. 

Jeg vil jo selvfølgelig ikke at han skal dra på den turen. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

han har i tillegg løyet om det nå i ettertid, fant først ut etter 1 år at de hadde hatt seg den siste gangen, at de sendte heftige mld til hverandre og at han hadde kontakt med henne når vi møttes. Han sier han løy om det for å skåne meg, også måtte han bare fortsette å lyve om det. 

Forandrer ingenting. Hvis du ikke liker svarene du får så trenger du kanskje ingen tråd? Kanskje du allerede har bestemt deg for å sette ned foten og forlange at han blir hjemme?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forandrer ingenting. Hvis du ikke liker svarene du får så trenger du kanskje ingen tråd? Kanskje du allerede har bestemt deg for å sette ned foten og forlange at han blir hjemme?

Ts her

kanskje jeg syns det har noe å si at han løy om det. Jeg må vel få lov til å skrive noe tilbake til svarene jeg får. Hadde vel ikke brukt tiden min på å skrive en mld hvis jeg ikke ville ha svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde før han ble sammen med deg. 

Det å fortsatt sende noen meldinger, flørte, og så videre i begynnelsen når man dater noen andre er helt normalt. Det å unnlate å fortelle om dette viser bare omsorg, man ønsker ikke å såre. Man får dårlig samvittighet da man innser at det man er på vei inn i er seriøst. 

Det å nekte noen å dra på firmatur på grunn av noe slikt er ren sjalusi, og viser utelukkende usikkerhet når det kommer til hvor trygg man er i forholdet. Han har valgt deg, han er sammen med deg. Det må du velge å stole på. Ellers er raskt sjalusien, regler og forbud, det som vil drive han ut av forholdet. 

Anonymkode: 5294c...878

• Liker 4
Skrevet

Du kan ikke nekte han å reise uansett hva du sier. Hvis du ikke stoler på han så får du gå fra han. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Hadde jeg vært i hans situasjon så hadde jeg begynt å få litt kalde føtter nå. Visst dama skulle straffe meg for ting jeg hadde gjort før forholdet tok til, eller var helt i starten på....da hadde jeg begynt å vurdere exit. Det begynner med at du ikke får reise på firma-tur og lurer på hva det neste blir. Julebord helt utelukket, for da møter han samme dama. Kle seg fint når han skal på jobb, da blir han mistenkt for å fjonge seg for den bitcha på jobb. Jobbe overtid, hmmm mistenksom. Ikke snakke om den dama på jobb, hmm han skjuler noe. Snakker om dama på jobb, hmm sjalu.

Snu før det er for sent, begynn å vurder han på hva han faktisk gjør. Visst han vil knulle den dama som du er så redd for, så kan han jo finne alle andre anledninger enn turen til Spania å gjøre det på. Spørsmålet til syvende og sist er om du stoler på han NÅ.

Anonymkode: e913a...3e5

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nå er det vel engang slik at det er kun han selv som bestemmer om han vil dra på den turen og det eneste du kan gjøre er å fortelle han at du er usikker på situasjonen grunnet hans tidligere historie med den kollegaen  og ta en prat sammen om hva som er deres grenser og grunnmur for dere to i deres forhold.  Hvis han er tilstrekkelig glad i deg og ikke ønsker å miste deg så vil han vite hvor grensene går og ikke gjøre noe som kan skade forholdet.  Hvis ikke ,så er ikke dette liv laga uansett og da er han ikke den personen som du vil få et godt liv sammen med da det gjennom et samliv stadig vil være slike situasjoner der den ene eller den andre skal avsted på noe kurs eller jobbsammenkomster og liknende mange ganger.  Så ønsk han god  tur med et smil uansett hvordan du føler deg. Sørg gjerne for å gi han nok av kos før han drar så han har deg under huden 😉 og si at du håper han får en flott tur og at du gleder deg til dere møtes igjen. 

Kan være vanskelig,  men reiser han fra en sur og sjalu dame som nesten vil eie han og bestemme over han ,så er ikke det noe godt utgangspunkt for videre samliv og det kan gjøre han adskillig mer ustabil enn om  du viser den gode og rause siden av deg selv.

Når det gjelder det at han løy om den affæren med den kollegaen så var han i utgangspunktet ikke forpliktet til å nevne noe om dette i det hele tatt da det var før din tid.  At han i én liten periode rett etter dere traff hverandre  hadde kontakt med henne var vel i en overgangsperiode der han ikke var helt sikker på hva han ville da det var veldig nytt for han.  At han lyver eller helst ikke vil si noe om dette, det er utelukkende for å slippe å såre deg pluss at dette er egentlig ikke din buisness. 

Men han har jo og vært ærlig og vist deg mld  og det indikerer at han har gått videre og vil være med deg.   Fortiden kan du ikke gjøre noe med så prøv  å legg det bak deg og gå videre. Hvis han hadde lyst til å fortsatt ha et forhold til den kollegaen så hadde han vel i utgangspunktet ikke blitt sammen med deg.  Da hadde han vel bare fortsatt med henne.    Så svelg den kamelen og ikke la sjalusi ødelegge for dere. 

Endret av caroprins
Skrevet

Jeg tenker du har alt å tape på å nekte han å reise, men alt å vinne på å la han dra. 

Hvis du nekter han å reise har du følgende utfordringer; 

* Du gir han ingen mulighet til å bevise at han kan stoles på

* Du nekter han friheten til å bestemme selv

* Du nekter deg selv å ha ett sunt forhold basert på tillit og likeverd

* Du gir han makt til å kunne bestemme over deg (for hvis du nekter han dette så føler han at han kan nekte deg noe annet)

* Han kan føle sinne/avsky over å bli nektet noe på tross av at han er ett voksent og selvstendig menneske. For hvilken rett har du egentlig til å nekte han?

Hvis du lar han dra 

*all of the above - bare motsatt

*dersom han faktisk er utro - greit å vite det NÅ fremfor om typ 5 år. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at han hadde seg med hun ene rett før han møtte meg. Han løy og hele greia med henne og har gjort meg veldig usikker ang det. Irriterer meg at de jobber sammen, men ennå verre at de skal på 4-dagers tur til Spania sammen. 

De sendte masse flørtete/intense mld til hverandre, hadde seg flere ganger og han sendte mld med henne i starten når vi datet. Han møtte henne ikke etter vi møttes, men skrev noe. Mld han ikke burde ha gjort. Han har vært åpen om mld og vist meg alt sammen. Dvs. etter at jeg tok han i å lyve om det. Han sa først de bare hadde hatt sex og ikke sendt mld til hverandre. 

Han har laget så mye kaos rundt dette ved at han har løyet om det. Og jeg syns han burde holde seg hjemme fra den firmaturer. Er jeg teit som syns det? Vil ikke kreve det av han, men syns han burde skjønne det selv. Skjønner han vil dra, men av respekt for meg og hvordan han har løyet om alt syns jeg bare det skulle mangle. 

om han virkelig elsket, var voksen nok, så ville han kommet deg i forkjøpet, sagt i fra hva som er viktig for han med firmaturen, hva han skal prioritere, og hva målet er. Uten disse ingrediensene da bør du virkelig være bekymret? uansett du skal ikke sitte igjen med alle disse tankene du serverer her og nå. Du er iallfall ikke trygg i ditt "forhold". Jeg ville iallfall ikke levd sånn, men visst med trygghet at hun som elsket meg, kunne gjennom sitt liv formidle hun er ekte, og vet hvem hun elsker. 

Anonymkode: bf07c...4a4

AnonymBruker
Skrevet

Det beste å gjøre her er å gjøre ditt beste for å stole på han. Snakk med han og fortell at du synes det er ubehagelig at han og hun skal tilbringe mye tid sammen pga historien deres. 

Du kan ikke kontrollere han. 

Anonymkode: 9e41f...5ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...