Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noe sykepleier-utdannelse som har ledig plass? Mener å huske at Førde hadde ledig plass for noen år siden, men tenkte å spørre her siden sykepleie er såpass utbredt å studere. 

Antar at det ikke er noe ledig i Oslo, selvfølgelig. 🙈 men det hadde vært perfekt. 

Noen som vet? 😃

Anonymkode: 42b74...185

Videoannonse
Annonse
Gjest majani
Skrevet

sjekk restetorget på Studentweb. men du er litt sent ute til restetorget egentlig 😕

AnonymBruker
Skrevet

Antok det... 

AnonymBruker
Skrevet

Men på den annen side er det en del sykepleie som begynner på vårparten og. 

AnonymBruker
Skrevet

Det var vel ingen sykepleiestudier på restetorget i år? Sykepleien har blitt populært, og der det før var ledige plasser, er det nå ventelister. Selv på små/upopulære steder (ja, Oslo kan du glemme). Det jeg ville prøvd, er å sjekke hvilke steder som hadde de laveste opptakskravene (= sannsynligvis færrest søkere), og ringt dem ved semesterstart. Men jeg ville ikke hatt høye forhåpninger, om jeg var deg, og du må være villig til å flytte hvor som helst i landet. 

Anonymkode: e1e52...620

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke våropptak i Førde til og med 1 november om jeg ikke husker helt feil. Snittet ligger vanligvis noe lavere enn på høst, og i år var det rundt 43,5 i snitt.

Anonymkode: 1e8e2...0fb

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke våropptak i Førde til og med 1 november om jeg ikke husker helt feil. Snittet ligger vanligvis noe lavere enn på høst, og i år var det rundt 43,5 i snitt.

Dette er helt feil, studiet var med på samordna opptak nå i likhet med andre studier som starter til våren. Dvs at man måtte søke på SO innen 15.april, ser her https://www.hvl.no/gru-januar 

Anonymkode: 5caa5...240

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt feil, studiet var med på samordna opptak nå i likhet med andre studier som starter til våren. Dvs at man måtte søke på SO innen 15.april, ser her https://www.hvl.no/gru-januar 

Ser at det ligger null informasjon ute vedrørende januaropptaket, men jeg vet at det er opptak også på høsten da jeg selv har kommet inn i det opptaket to år på rad. Man søker lokalt opptak via søknadsweb. Det er ikke sikkert skolen reklamerer for dette, men opptak er det. Ser av min egen søknad fra foregående år at fristen var 1 november. 

Dersom noen vurderer dette er det sikkert lurt å logge inn på søknadsweb i god tid før 1 november i tilfelle plassene ikke reklameres for. Jeg kom inn vår 2018 og vår 2019, så det var i alle fall lokalt opptak i fjor. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det ligger null informasjon ute vedrørende januaropptaket, men jeg vet at det er opptak også på høsten da jeg selv har kommet inn i det opptaket to år på rad. Man søker lokalt opptak via søknadsweb. Det er ikke sikkert skolen reklamerer for dette, men opptak er det. Ser av min egen søknad fra foregående år at fristen var 1 november. 

Dersom noen vurderer dette er det sikkert lurt å logge inn på søknadsweb i god tid før 1 november i tilfelle plassene ikke reklameres for. Jeg kom inn vår 2018 og vår 2019, så det var i alle fall lokalt opptak i fjor. 

Klarer du å lese? Det var med i denne runden med opptak vi SO, det er sendt ut tilbud og er over 60 på ventetliste. Det er ikke noe opptak lokalt i november.

AnonymBruker
Skrevet

Men herregud så kverulant du skulle være da. Det var sikkert minst 60 stykker på venteliste i fjor og året før også, men det var fortsatt lokalt opptak, og det fortsetter de sannsynligvis med i år også når de har gjort det så lenge de har hatt våropptak.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du å lese? Det var med i denne runden med opptak vi SO, det er sendt ut tilbud og er over 60 på ventetliste. Det er ikke noe opptak lokalt i november.

Og forresten, så har studiet vært med på samordna opptak i de årene jeg har søkt lokalt opptak. Spørsmålet er vel heller om du klarer å lese.

AnonymBruker
Skrevet

182F8B84-CD73-40EB-BF15-7477E549108C.thumb.jpeg.5b082bd2abff73bfa292bace5551928e.jpeg

Og om du fortsatt er like sikker på at du har rett så har jeg rotet litt i innboksen og funnet denne. 

Så TS, om du vil studere sykepleie og ikke vil vente et helt år er i alle fall våropptak i Førde en mulighet😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...