AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 Hei! Jeg har et problem som jeg innser er ganske idiotisk... Min mann og jeg har det kjempefint sammen, han er tydelig glad i meg- så nåtiden og fremtiden ser lys ut Men så har jeg fått totalt "hang-up" på fortiden hans. Han har to barn med tidligere partner, de var sammen i 8 år. Han har fortalt lite om denne tiden, og jeg har heller ikke spurt særlig (dette ligger langt bak i tid, han har hatt enda et samboerforhold etter dette, men det plager meg utrolig nok veldig lite) han snakker aldri negativt om henne, men sier at de "passet ikke sammen, var for forskjellige". Dette var nok hans første kjærlighet, de møttes veldig unge og fikk barn sammen raskt. Uansett- hvordan skal JEG klare å legge dette fra meg? Jeg snakker ikke med han om det, det vil jeg ikke. Jeg tenker at det er bra at jeg ikke vet for mange detaljer, det kunne jeg fort hengt meg opp i. Men jeg klarer ikke legge fra meg tanken på de to sammen, at han har vært forelsket i henne (hun er pen og søt) hva de har gjort sammen osv.... Jeg VET jo at det er tåpelig, men klarer liksom ikke la være å la hjernen surre rundt dette temaet... SÅ: andre som er sjalu på fortid? Hvordan jobbe med seg selv så en klarer å la dette ligge? Anonymkode: c51af...ecd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #2 Skrevet 7. august 2019 Sjalusi er nok blant de vanligste følelsene, så du er i godt selskap Det eneste man kan tenke, er jo at det rett og slett er fortid. Det har hendt en gang i tida, men det finnes ikke lenger. Vi mennesker er som regel mer opptatt av det vi har foran oss NÅ, enn det som var for mange år siden. Det gjelder mannen din også. Du har vel også vært forelsket tidligere i livet, kanskje du har vært sammen med noen du trodde var "the one"? Tenker du på denne eksen nå, sammenligner mannen din med ham? Nei, garantert ikke. Mannen din er nok glad for at han fikk sine to flotte barn, men utover det så er selve forholdet med barnas mor et fjernt kapittel. Det ironiske med sjalusi over partnerens fortid, er at man sannsynligvis tenker langt mer på partnerens eks, enn partneren selv tenker på henne. Ganske bortkastet energi, med andre ord. Anonymkode: e37c5...276 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sjalusi er nok blant de vanligste følelsene, så du er i godt selskap Det eneste man kan tenke, er jo at det rett og slett er fortid. Det har hendt en gang i tida, men det finnes ikke lenger. Vi mennesker er som regel mer opptatt av det vi har foran oss NÅ, enn det som var for mange år siden. Det gjelder mannen din også. Du har vel også vært forelsket tidligere i livet, kanskje du har vært sammen med noen du trodde var "the one"? Tenker du på denne eksen nå, sammenligner mannen din med ham? Nei, garantert ikke. Mannen din er nok glad for at han fikk sine to flotte barn, men utover det så er selve forholdet med barnas mor et fjernt kapittel. Det ironiske med sjalusi over partnerens fortid, er at man sannsynligvis tenker langt mer på partnerens eks, enn partneren selv tenker på henne. Ganske bortkastet energi, med andre ord. Anonymkode: e37c5...276 Du har så rett! Det hjelper å snu det å tenke på meg selv faktisk- da kjenner jeg jo hvor lite mine xer betyr for meg nå. Men så går det en stund, så er jeg i gang igjen ... 😛 Anonymkode: c51af...ecd
Gjest O.G. Skrevet 7. august 2019 #4 Skrevet 7. august 2019 Bli ilag med en fyr med to unger fra før....
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #5 Skrevet 7. august 2019 Kjenner meg veldig igjen! Har det på akkurat samme måte. Det hjalp å lese ditt innlegg og på den måten se situasjonen "utenfra", da så jeg på en måte hvor idiotisk det er. ALLE har en fortid, og man kan velge å bli sjalu og henge seg opp i det, eller la være. Det er vel bare noe man må jobbe med - det å snu tankene bort fra det når de melder seg istedenfor å "dyrke" de (som er en veldig lett felle å havne i). Det jeg prøver selv og mitt råd til deg er nettopp dette: Hver gang du får en ekkel sjalusifølelse med irritasjon, hat over det han hadde med en annen kvinne osv, så prøv å ikke gå videre inn på de tankene. Gå deg heller en tur for eksempel og fokuser på det du finner i naturen. Fokuser på det positive du har i livet, og mannens positive sider og hvor bra dere har det sammen. Man velger sine tanker selv rett og slett, men det er vanskelig. Men håper og tror at det går lettere og lettere. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 9487f...e2f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #6 Skrevet 7. august 2019 Jeg skjønner hva du mener. Jeg er også sjalu på kjærestens fortid, men da er det ikke det at han har vært gift og fått barn før men heller det at han giftet seg forholdsvis sent og har opplevd masse før det. Spennende turer bl a. Jeg fikk barn tidlig, hadde dårlig økonomi når jeg var ung, og har ikke opplevd en spennende ungdoms/ung voksen-tid. Dette er jeg sjalu på ham for. Selv om jeg vet det er tullete å tenke på det. Anonymkode: d2fba...431
Carrot Skrevet 7. august 2019 #7 Skrevet 7. august 2019 18 minutter siden, O.G. skrev: Bli ilag med en fyr med to unger fra før.... vi er der ja... men, jeg delvis enig med deg denne gangen. Når man vet at man går inn i et forhold med "ekstra bagasje" må man kanskje ta noen runder med seg selv på hvordan man selv er og hva man kan tilby forholdet i lang tid fremover, hvordan man reagerer på det at den andre forelderen vil ha en del tilstedeværelse i ens liv enten man vil eller ikke osv.. Det er greit, men sjalusi dukker sjelden opp sånn plutselig tenker jeg, enten er man sjalu eller så er man ikke det er sjelden noe man bare blir over natten eller? Så TS, har du vært sjalu tidligere? Hvordan tok du grep om det i så fall? 1
Gjest O.G. Skrevet 7. august 2019 #8 Skrevet 7. august 2019 15 minutter siden, Carrot skrev: vi er der ja... men, jeg delvis enig med deg denne gangen. Når man vet at man går inn i et forhold med "ekstra bagasje" må man kanskje ta noen runder med seg selv på hvordan man selv er og hva man kan tilby forholdet i lang tid fremover, hvordan man reagerer på det at den andre forelderen vil ha en del tilstedeværelse i ens liv enten man vil eller ikke osv.. Det er greit, men sjalusi dukker sjelden opp sånn plutselig tenker jeg, enten er man sjalu eller så er man ikke det er sjelden noe man bare blir over natten eller? Så TS, har du vært sjalu tidligere? Hvordan tok du grep om det i så fall? Jg er alltid der fordi i 9 av 10 tilfeller så blir det bare spetakkel ut av at barnløse mennesker gir folk med unger fra før en sjanse.
Carrot Skrevet 7. august 2019 #9 Skrevet 7. august 2019 2 minutter siden, O.G. skrev: Jg er alltid der fordi i 9 av 10 tilfeller så blir det bare spetakkel ut av at barnløse mennesker gir folk med unger fra før en sjanse. jeg har skjønt det og regner med du baserer det på egne erfaringer og opplevelser, men jeg har en annen så for meg er det ikke nødvendigvis slik. Det fordrer selvsagt at de som par har en god dialog og mye forståelse, omtanke og empati før selvsentrertheten og alt det der slår til i enkelte sammenhenger, og det er det desverre ikke alle som har..
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #10 Skrevet 7. august 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg veldig igjen! Har det på akkurat samme måte. Det hjalp å lese ditt innlegg og på den måten se situasjonen "utenfra", da så jeg på en måte hvor idiotisk det er. ALLE har en fortid, og man kan velge å bli sjalu og henge seg opp i det, eller la være. Det er vel bare noe man må jobbe med - det å snu tankene bort fra det når de melder seg istedenfor å "dyrke" de (som er en veldig lett felle å havne i). Det jeg prøver selv og mitt råd til deg er nettopp dette: Hver gang du får en ekkel sjalusifølelse med irritasjon, hat over det han hadde med en annen kvinne osv, så prøv å ikke gå videre inn på de tankene. Gå deg heller en tur for eksempel og fokuser på det du finner i naturen. Fokuser på det positive du har i livet, og mannens positive sider og hvor bra dere har det sammen. Man velger sine tanker selv rett og slett, men det er vanskelig. Men håper og tror at det går lettere og lettere. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 9487f...e2f Takk for fint svar ❤️ Anonymkode: c51af...ecd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #11 Skrevet 7. august 2019 Du må finne ut hvorfor du er sjalu på nettopp henne. Hun betød sikkert masse for ham som første kjærlighet og mor til barna. Men det er mange år siden og kun et godt minne for ham. Akkurat som du har dine. Du projikterer ikke da? Anonymkode: 9f01c...c40
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #12 Skrevet 7. august 2019 få deg en annen kjæreste med rent rulleblad, finn en gutt som er 18 år. Da er du i ditt rette element. Anonymkode: 45cda...deb
Raven Emerald Skrevet 7. august 2019 #13 Skrevet 7. august 2019 Ryddet for avsporinger. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #14 Skrevet 7. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må finne ut hvorfor du er sjalu på nettopp henne. Hun betød sikkert masse for ham som første kjærlighet og mor til barna. Men det er mange år siden og kun et godt minne for ham. Akkurat som du har dine. Du projikterer ikke da? Anonymkode: 9f01c...c40 Godt spørsmål. Jeg tror noe av grunnen er at hun er ganske så pen (penere enn meg vil jeg si) flink på mange områder jeg ikke er. Hun er nok ganske annerledes på mange måter. Og så det at de har delt mye, store ting sammen. Helt tullete, jeg vet🙈 7 timer siden, AnonymBruker skrev: få deg en annen kjæreste med rent rulleblad, finn en gutt som er 18 år. Da er du i ditt rette element. Anonymkode: 45cda...deb 🤣 skulle tatt seg ut! Anonymkode: c51af...ecd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #15 Skrevet 7. august 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har et problem som jeg innser er ganske idiotisk... Min mann og jeg har det kjempefint sammen, han er tydelig glad i meg- så nåtiden og fremtiden ser lys ut Men så har jeg fått totalt "hang-up" på fortiden hans. Han har to barn med tidligere partner, de var sammen i 8 år. Han har fortalt lite om denne tiden, og jeg har heller ikke spurt særlig (dette ligger langt bak i tid, han har hatt enda et samboerforhold etter dette, men det plager meg utrolig nok veldig lite) han snakker aldri negativt om henne, men sier at de "passet ikke sammen, var for forskjellige". Dette var nok hans første kjærlighet, de møttes veldig unge og fikk barn sammen raskt. Uansett- hvordan skal JEG klare å legge dette fra meg? Jeg snakker ikke med han om det, det vil jeg ikke. Jeg tenker at det er bra at jeg ikke vet for mange detaljer, det kunne jeg fort hengt meg opp i. Men jeg klarer ikke legge fra meg tanken på de to sammen, at han har vært forelsket i henne (hun er pen og søt) hva de har gjort sammen osv.... Jeg VET jo at det er tåpelig, men klarer liksom ikke la være å la hjernen surre rundt dette temaet... SÅ: andre som er sjalu på fortid? Hvordan jobbe med seg selv så en klarer å la dette ligge? Anonymkode: c51af...ecd Du ser henne som pen men husk at han vet om alle hennes feil og liker henne ikke Anonymkode: 88254...ab5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå