Gå til innhold

Naken på The Well?

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666
Skrevet
54 minutter siden, MrPeakP skrev:

Hvorfor gidde det styret med av og på med badebukse når msn skal ut og inn av badstuer? Vær naken hele tiden, det er det mest praktiske og slik det er ment å være. Man går med håndle og badekåpe NPR man forflytter seg. Burde vært forbudet med badetøy, fordi som nevnt lenger opp her, så er det de som føler de må dekke seg til som skaper en annen stemning enn tiltenkt. 

Enig. Plagsomt for oss hedonister.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tilleggsinfo: lyst-club arrangerer hyggetreff der også.. gøy å tenke på.. eller ikke🙈

Anonymkode: 9c5d3...f7e

Spennende...Vet du når de har neste treff?

Anonymkode: ab593...0a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel fordi det gjøres et poeng i denne tråden av at det bare er gamle feite griser som frekventerer stedet.. Så han/hun har vel et ønske om å informere om at det er større differanse på gjestene enn andre hevder? 🤷‍♀️

Jeg og mannen skal dit om to uker, veldig spent. :)

Anonymkode: 30d3e...e2e

Jeg støtter denne kommentaren. Det er jenter og gutter i alle aldre og fasonger på the well. Jeg er relativt ung og foretrekker å se på relativt unge kvinner, enten de er påkledde eller nakne, på the well eller på en tilfeldig plass på gata. Litt rart å hevde at man ikke skal kunne se på andre folk bare fordi de er nakne...

Anonymkode: ab593...0a3

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært to ganger på The Well og dro alene begge gangene. De jeg kjenner var så skeptiske, så ingen av dem ville være med. Jeg synes det var fint og behagelig å være der. Et sted for avslapning, ro og velvære. Var ingen som var ekle, snuskete eller frekke på noen måte. Det er jo dempet belysning, lav musikk og god plass. Jeg startet med badedrakt, men etter å ha gått rundt med badekåpe og sittet i badstuene med håndkle badet jeg naken etterpå. Var deilig det :) Og jeg er ikke vanligvis nakenbader. Synes det er noe helt annet med The Well en en nudiststrand. Det føles mer privat og diskret og mye mer behagelig med The Well. 

Anonymkode: f2f2b...0b3

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 8.8.2019 den 0.00, Alterego666 skrev:

Min tolkning:

Ved å kreve at alle bruker ett sett dyrt badetøy ønsker ledelsen å påvirke flest mulig til å droppe badetøy.

Jeg mener i tilfelle dette er en god strategi.

Tolkning eller ikke...

Offisiell begrunnelse for bruk av spesialbadetøy som jeg har hørt er at mye badetøy folk har privat har mye tykt stoff som holder på store mengder vann. Dette vannet renner og drypper rundt i rom og korridorer og gjør at hele anlegget snart blir kliss vått og kanskje farlig glatt. TW's badetøy er av et spesielt stoff som holder på veldig lite vann og tørker raskt, og hele anlegget blir da tørrere og triveligere. Enda bedre/tørrere blir det uten badetøy.

Følgende skriver The Well om hvorfor man IKKE tillater badetøy i badstuer og dampbad:
" Badetøy hindrer svettens mulighet til å fordampe. Svetten og varmen blir «fanget» i den overopphetede huden slik at slaggstoffene blir sittende fast under badetøyet. Det varme og lukkede klimaet under badetøyet er et drivhus for bakterier og sopp. Når du benytter dette badetøyet i våre bassenger smitter disse bakteriene over i bassenget og utvikler seg videre og gir urent vann og dårlig lukt. "

https://thewell.no/den-nakne-sannhet

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
På 7.8.2019 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Hva som får folk til å tro at det er mer hygenisk å gå naken vs å ha på seg en ren badebukse, vet ikke jeg.....eller jo vent...jeg vet. Det er fordi man liker å sprade rundt naken og se på andre nakne. Det har ingenting med hygiene å gjøre, det har med eksibisjonisme å gjøre. Jeg har vært på The Well mange ganger, jeg har på meg badeklær i de "store" områdene, tar av meg de når jeg skal bruke badstuene, men da går jeg selvsagt med badekåpa og henger av meg denne rett før jeg går inn...det varme lille bassenget inne ved dusjene virker som rene swingers-klubben. Der sitter par i alle aldre og limer på hverandre og alle menn har minst en halvkram mellom beina.

Plager meg i grunnen ikke. Jeg sprader gjerne rundt der jeg, men la oss kalle en spade for en spade.  

Anonymkode: 8b153...921

For meg virker det logisk at det er mer hygienisk å gå naken. Enig med deg i at rent og nyvasket badetøy er hygienisk og fint, men du skal ikke ha på deg badetøyet mange minutter før det ikke er rent lenger. Når man har på seg badetøy vil svette, bakterier og urenheter fra kroppen sette seg i badetøyet. Når man tar av seg badetøyet for å dusje, blir man ren på kroppen, men det er jo litt bortkastet når man etterpå trekker på seg det skitne badetøyet igjen. Skal det fortsette å være hygienisk med badetøy, må du ha med deg 15-20 sett med nyvasket badetøy slik at du kan ta på deg rent tøy hver gang du har dusjet, men det er ikke særlig realistisk, så derfor tror jeg en naken kropp i spa-anlegget er mer hygienisk enn en med badetøy.

Endret av aksase
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
På 7.8.2019 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Mannen min har invitert meg med på en dag på The Well. Vi ble vel begge litt overrasket når vi fant ut at klær er frivillig og at man ikke får bruke eget badetøy.

Hva gjør dere som har vært der - er dere nakne? Nakne hele tiden eller bare når dere bader og tildekket på land? Hvordan er fordelingen der - flest nakne eller flest påkledd?

Ingen av oss har erfaring med nudisme, men er jo litt nysgjerrig likevel. Han er bekymret for å få ereksjon av å være sammen med meg naken der... Han har litt liten tiss og er også blyg for det.

Tips, råd og erfaringer mottas gjerne 🙂

Anonymkode: 02bcf...415

Jeg og kona har vært der, og vi valgte å droppe badetøy. Vi dekket oss til når vi ikke badet eller var i ei badstue, så vi spradet ikke rundt nakne. Vi hadde en super dag(Vi var der i 10 timer, og kunne vært lenger om de ikke hadde stengt).

Andelen nakne varierer veldig, tror jeg. Spørs hvem som er der og hvordan dagen utvikler seg. Mange begynner med badetøy når de kommer, men finner snart ut at det er noe skikkelig heft å ta dette av og på seg for hver dør eller dusj man skal gå inn i, så de dropper bare å ta det på etterhvert. Dette tror jeg er litt selvforsterkende også, slik at jo flere som er nakne, jo flere andre velger å gjøre det samme. Det er ganske fascinerende hvor raskt man venner seg til å være naken, og å se nakne mennesker, og når man kommer over det første "sjokket", opplever de fleste at det er deilig befriende å være naken i en slik naturlig setting sammen med andre.

Ereksjoner er en bekyrming som de fleste menn har i slike sammenhenger. Dette er for de fleste en helt ubegrunnet frykt. Hjernen har en veldig god evne til å skille på hva som er en seksuell setting og hva som ikke er det, derfor er det nesten ingen menn som opplever uønsket ereksjon på slike steder. Sjekk med Google så vil dere finne mange som kan bekrefte at dette ikke er noe å bekymre seg for.

Din man burde heller ikke være redd for å vise frem sin lille tiss. Han vil snart oppdage at han ikke er den eneste med beskjedent utstyr, og det er en av de fine tingene med naturisme og det å se mange andre nakne. Man får se vanlige kropper i utallige varianter, og man oppdager at ens egen kropp slett ikke er så verst allikevel. For både menn og kvinner kan dette være veldig positivt for ens egent selvbilde, og mange opplever å få det mye bedre med seg selv etter at de våget å prøve seg som naturist.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
On 8/7/2019 at 11:23 AM, AnonymBruker said:

Hva som får folk til å tro at det er mer hygenisk å gå naken vs å ha på seg en ren badebukse, vet ikke jeg.....eller jo vent...jeg vet. Det er fordi man liker å sprade rundt naken og se på andre nakne. Det har ingenting med hygiene å gjøre, det har med eksibisjonisme å gjøre. Jeg har vært på The Well mange ganger, jeg har på meg badeklær i de "store" områdene, tar av meg de når jeg skal bruke badstuene, men da går jeg selvsagt med badekåpa og henger av meg denne rett før jeg går inn...det varme lille bassenget inne ved dusjene virker som rene swingers-klubben. Der sitter par i alle aldre og limer på hverandre og alle menn har minst en halvkram mellom beina.

Plager meg i grunnen ikke. Jeg sprader gjerne rundt der jeg, men la oss kalle en spade for en spade.  

Anonymkode: 8b153...921

The well er inspirert fra badstukulturen i Tyskland, Sveits og Østerrike. Der er det helt vanlig at man er nakne sammen i badstua. På stedets badstu er det helt vanlig at man møter den mannlige og kvinnelige naboen, kjøpmannen, presten, borgermesteren o.s.v. uten at det er noe spesielt med det. Generelt om dette er rart eller ikke er kun avhengig av om man er vant med det eller ikke. Noen steder på jorda er man vant med at alle er nakne mens andre steder dekker folk (spesielt kvinner) seg svært godt til. (Tenk på at i Øst-Tyskland gikk 80% av befolkningen regelmessig på nakenstrender.)  Noen steder er man påkledd til vanlig men naken med bygdas kvinner og menn i saunaen.

Hvis man har vokst opp med at kjønnsblandet nakenhet kun skal forekomme i en seksuell setting vil man selvfølgelig oppleve det seksuelt, på godt og ondt, første gang man besøker et slikt sted. Men hvis det virkelig er et sted man ikke praktiserer sex, som f.eks. The Well eller en naturiststrand, så går det fort over.

Å påstå at dette har med eksibisjonisme å gjøre er like riktig/feil som å påstå at kvinner som velger korte kjørt eller bikini er eksibisjonister. Selvfølgelig er det noen som kler seg lettkledd for å vise seg frem men de fleste gjør det fordi det er behagelig. Det er litt for tåpelig når noen som vil gjøre det fordi det er behagelig, ikke tør gjøre det av redsel for at noen skal tro de vil vise seg frem.  Det gjelder både korte skjørt, bikini og naken på The Well/nakenstrand.

Når man beveger seg rundt på The Well skal man gå i badekåpe i samsvar med stilen nedover i mellomeuropa. Man skal ikke gå rundt naken - det er ikke et naturiststed. Det er like feil å gå rundt i badetøy - det er heller ikke et badeland.

På The Well er 60% av de besøkende kvinner. I følge ansatte på The Well varierer andelen nakne overraskende mye fra dag til dag. Hvis den første gruppen som kommer f.eks. er en klasse med sykepleiestudenter som velger å kaste klærne så vil det påvirke i stor grad de som kommer etterpå. Generelt er det noe mindre nakenhet i helga.

Jeg synes det er veldig fint at de som bruker badetøy skal ha samme badetøy slik det er på The Well. Uniformeringen reduserer kroppsfokuset og seksualiseringen man gjerne ser på tekstilstrender med stringbikinier og fargerike bikinier som skriker "Se på meg"!

• Liker 9
Skrevet

Nakenheten på The Well er helt uproblematisk. Har vært der flere ganger på både "badetøydager" og "nakendager" og synes i grunnen de siste er enklest, selv om jeg ellers langt fra er noen nakenbader eller naturist. Ute i hovedbassenget og bassengområdene generelt bruker de fleste badetøy. Selv bruker jeg peshtamalen i badstuene og føler meg dermed mer tildekket enn om jeg bare skulle valset inn i badetøy og med håndkle til å sitte på. Eneste stedene man er virkelig naken er i dusjene og varmt/kaldtvannsbasseng i dusjområdet samt i dampbadstuer. Er jeg innom sistnevnte utpå dagen slenger jeg gjerne over meg peshtamalen uansett siden den da er blitt temmelig fuktig men uansett er de fleste av dampbadstuene ganske mørke (dempet belysning og fulle av damp, så det er ikke stort man ser med mindre man virkelig skulle ønske å nistirre. 

Har for øvrig alltid vært der alene og aldri følt meg beglodd. 

Som nevnt før i tråden skal man også være tildekket med badekåpe når man beveger seg mellom de forskjellige områdene.

• Liker 2
Skrevet

Er ikke redd for nakenhet selv, er jo bare spennende om man skulle se noe rart. I dampbastuene er det jo mørkt, men har sett erigert penis der uten at det bryr meg.

Anonymkode: 2b488...d5b

• Liker 2
Skrevet

Bare litt nysgjerrig, aldri vært på en slik plass. Men er det noen som går rundt/får ereksjon på slike plasser? Er ganske sikker på at jeg hadde blitt hard på en plass med mange nakne damer 😅 hadde ikke vågt meg inn pga det.

Anonymkode: 02462...637

• Liker 1
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Kunne aldri vært på et slikt sted. Nakne kropper plager meg virkelig, ikke ønsker jeg å gå naken, ikke ønsker jeg å være blant nakne kropper heller... 

Når det da er områder man MÅ være nakne på/i, sier det seg selv at dette er et sted jeg ikke kan besøke. Veldig trist, for jeg kunne godt tenke meg en dag med avslapning, men skrekken for å plutselig bli konfrontert med nakne menn hadde ligget som en skygge over hele besøket.

og nei, det har ingenting med å være prippen eller noe sånt. 

Forresten så har de kjørt renholdstester på the Well, og sædrester var noe som gikk igjen. Digg. 🤮

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare litt nysgjerrig, aldri vært på en slik plass. Men er det noen som går rundt/får ereksjon på slike plasser? Er ganske sikker på at jeg hadde blitt hard på en plass med mange nakne damer 😅 hadde ikke vågt meg inn pga det.

Er nok mest i badstuene det skjer 🙂 Er ikke farlig, helt normalt! Som kvinne dør jeg ikke av en flott erigert penis.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Lille_Krokodille skrev:

Kunne aldri vært på et slikt sted. Nakne kropper plager meg virkelig, ikke ønsker jeg å gå naken, ikke ønsker jeg å være blant nakne kropper heller... 

Når det da er områder man MÅ være nakne på/i, sier det seg selv at dette er et sted jeg ikke kan besøke. Veldig trist, for jeg kunne godt tenke meg en dag med avslapning, men skrekken for å plutselig bli konfrontert med nakne menn hadde ligget som en skygge over hele besøket.

og nei, det har ingenting med å være prippen eller noe sånt. 

Forresten så har de kjørt renholdstester på the Well, og sædrester var noe som gikk igjen. Digg. 🤮

Da er ikke dette stedet for deg. 🙂 Mulig The Thief spa eller Farris bad passer deg bedre.

Forøvrig er vel den sæd-historien flere år gammel, og ikke noen gjenganger, så vidt jeg vet. "Evig eies kun et dårlig rykte", sies det. 🙂  Jeg opplevde stedet som veldig rent og fint.

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, Lille_Krokodille said:

Forresten så har de kjørt renholdstester på the Well, og sædrester var noe som gikk igjen. Digg. 

Det er ikke de ti fjærene som ble til fem høns? Jeg har hørt om kun en test.

Ikke for det så ser jeg ikke bort fra at heterofile nordmenn som er opplært til at nakenhet=sex blir kåte og uanstendige når de ser nakne mennesker av det motsatte kjønn. Det ville ikke skjedd i badstuer i mellomeuropa eller med homofile i vanlige kjønnsdelte badstuer i Norge.

Anonymkode: 303ce...176

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er nok mest i badstuene det skjer 🙂 Er ikke farlig, helt normalt! Som kvinne dør jeg ikke av en flott erigert penis.

Ja skjønner hva du mener, men visst jeg med et uhell hadde blitt hard. Å sett at en kvinne såg dette, å hun hadde likt det/ikke brydd seg, så tror jeg at penisen hadde stått enda lengre opp 😅 er vell gjennomsnittlig mere kåt enn de fleste, så tror et slikt sted har det bedre uten meg tilstede 🤪 enda verre hadde det vært om jeg hadde blitt konfrontert med dette, spesielt av menn.

Er kun 24 år, så hadde vell blitt yngstemann på et slikt sted? 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Trolig det vanlige er at til å begynne med så er man så nervøs at man ikke får reisning. Når man har blitt så avslappet at man kunne fått reisning så har man innsett at det ikke er en seksuell situasjon  og dermed får man ikke reisning. Reisning er også veldig uvanlig blant førstegangsbesøkende på naturiststeder.

Anonymkode: 303ce...176

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Av en eller annen underlig grunn, er det noe som alle er redd for, men som nesten aldri skjer. Her er en artikkel om dette:

https://www.quora.com/What-happens-to-a-naturist-if-they-got-a-boner-Would-they-be-made-fun-of

• Liker 1
Skrevet

Takk til dere som deler erfaringer, The Well står definitivt på "to do" listen! Bare jeg får overtalt mannen ;) 

Må si jeg ville blitt utrolig skuffa hvis det skulle vise seg å være sluskete og creepy.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, VinterRose skrev:

Takk til dere som deler erfaringer, The Well står definitivt på "to do" listen! Bare jeg får overtalt mannen ;) 

Må si jeg ville blitt utrolig skuffa hvis det skulle vise seg å være sluskete og creepy.

Det er en god blanding vil jeg si. Det er definitivt mange med "snuskete hensikter", men det er veldig mange vanlige folk også som bare var der for å ha det hyggelig. Hvert fall da jeg har vært der i helgen.

Anonymkode: 98d87...f78

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...